آشنایی با دپارتمان خانه داری در هتل

دپارتمان خانه داری در واقع مسئول حفظ پاکیزگی و نظافت در هتل است و نقشی‌ اساسی‌ در موفقیت یا عدم موفقیت هتل‌ها بازی‌ می‌کند.

این بخش که معمولا دارای بیشترین نیروی انسانی‌ در هتل نیز می‌‌باشد مسئول رسیدگی به وضعیت اتاق ها، سرویس‌ های بهداشتی و یا  نظافت رستوران‌ها و غیره است. در واقع میزان رضایت میهمانان در مدت اقامتشان کاملا بستگی به فعالیت‌های این بخش دارد. از آنجایی که میهمانان بیشتر وقت خود را در اتاق هایشان سپری می کنند تمیز بودن اتاق‌ ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای مثال اگر دراور‌ها کثیف باشند ممکن است میهمان ما رغبتی به گذاشتن لباس‌هایش در آن‌ ها نداشته باشد. به بیان بهتر ما در صنعت هتلداری تلاش می‌کنیم تا میهمانان اقامتی خوشایند را تجربه کنند و با اهمیّت دادن به نظافت در تمامی‌ بخش‌ها به نحوی میزان اهمیت ما برای میهمانان به نمایش گذشته می‌‌شود.

کارکنان این بخش مسئول رسیدگی به خواسته‌های میهمانان نظیر حوله اضافه و یا خدمات لاندری می‌‌باشند و ممکن است گاهی نیز در غیاب ایشان و در صورت درخواست به نظافت اتاق هایشان بپردازند بدین منظور افرادی که در این دپارتمان کار می کنند باید کاملا قابل اطمینان بوده و مهارت‌های کلامی و رفتاری را به خوبی‌ فرا گرفته باشند

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

خانه داری ۰ نظر

چیزهایی که درباره خانه داری هتل نمی دانیم! (بخش اول)

برای اکثر مهمانان وارد شدن به هتل به معنای استراحت کردن روی تخت‌ های راحت و لم دادن روی کاناپه ‌هاست. خانه دار‌ها به نحوی کار خود را انجام می‌‌دهند

خانه داری ۰ نظر

مروری بر استراتژی های کلیدی در خانه داری هتل

وبسایت Hospitality.org اخیرا مقاله ای منتشر کرده است که در آن به استراتژی‌ های کاربردی که مدیران خانه داری به وسیله آنها می‌‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند اشاره کرده است.

خانه داری ۰ نظر

مکان های عمومی هتل و مراحل نظافت آنها

مکان‌های عمومی در هتل مخصوصا میز پذیرش و ورودی هتل از جمله محل ‌هایی هستند که میهمانان به محض ورود با آنها مواجه می شوند. بنابراین نظافت این مکان‌ها در تصویر اولیه

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!