آشنایی با دپارتمان خانه داری در هتل

دپارتمان خانه داری در واقع مسئول حفظ پاکیزگی و نظافت در هتل است و نقشی‌ اساسی‌ در موفقیت یا عدم موفقیت هتل‌ها بازی‌ می‌کند.

این بخش که معمولا دارای بیشترین نیروی انسانی‌ در هتل نیز می‌‌باشد مسئول رسیدگی به وضعیت اتاق ها، سرویس‌ های بهداشتی و یا  نظافت رستوران‌ها و غیره است. در واقع میزان رضایت میهمانان در مدت اقامتشان کاملا بستگی به فعالیت‌های این بخش دارد. از آنجایی که میهمانان بیشتر وقت خود را در اتاق هایشان سپری می کنند تمیز بودن اتاق‌ ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای مثال اگر دراور‌ها کثیف باشند ممکن است میهمان ما رغبتی به گذاشتن لباس‌هایش در آن‌ ها نداشته باشد. به بیان بهتر ما در صنعت هتلداری تلاش می‌کنیم تا میهمانان اقامتی خوشایند را تجربه کنند و با اهمیّت دادن به نظافت در تمامی‌ بخش‌ها به نحوی میزان اهمیت ما برای میهمانان به نمایش گذشته می‌‌شود.

کارکنان این بخش مسئول رسیدگی به خواسته‌های میهمانان نظیر حوله اضافه و یا خدمات لاندری می‌‌باشند و ممکن است گاهی نیز در غیاب ایشان و در صورت درخواست به نظافت اتاق هایشان بپردازند بدین منظور افرادی که در این دپارتمان کار می کنند باید کاملا قابل اطمینان بوده و مهارت‌های کلامی و رفتاری را به خوبی‌ فرا گرفته باشند

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

خانه داری ۰ نظر

یک ترولی خانه داری ایده آل شامل چه چیزهایی است؟

شناخت ترولی خانه داری و ابزار و تجهیزاتی که با آن حمل می شود برای خانه داران از اهمیت بسیاری برخوردار است. ترولی‌ ها چرخ‌های متحرکی هستند که از آسیب

خانه داری ۰ نظر

ارتباطات و تعاملات خانه داری هتل با دیگر بخش ها در چه زمینه هایی است؟

هتل‌ها برای عملکرد مناسب به دپارتمان‌ها و واحد‌های مختلفی‌ تقسیم می‌‌شوند که بر این اساس شرح وظایف آنها تعریف می‌‌شود. برای اینکه هتل عملکرد و بازده مناسبی داشته باشد باید

خانه داری ۰ نظر

مراحل مرتب کردن تخت میهمانان در هتل چیست؟

راه ‌های بسیاری برای مرتب کردن تخت ها در هتل‌ وجود دارد اما بعضی‌ از این روش‌ها ترجیح داده می‌‌شوند. مدیران زبده دپارتمان خانه داری در هتل ها این فرآیند

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!