آشنایی با دپارتمان خانه داری در هتل

دپارتمان خانه داری در واقع مسئول حفظ پاکیزگی و نظافت در هتل است و نقشی‌ اساسی‌ در موفقیت یا عدم موفقیت هتل‌ها بازی‌ می‌کند.

این بخش که معمولا دارای بیشترین نیروی انسانی‌ در هتل نیز می‌‌باشد مسئول رسیدگی به وضعیت اتاق ها، سرویس‌ های بهداشتی و یا  نظافت رستوران‌ها و غیره است. در واقع میزان رضایت میهمانان در مدت اقامتشان کاملا بستگی به فعالیت‌های این بخش دارد. از آنجایی که میهمانان بیشتر وقت خود را در اتاق هایشان سپری می کنند تمیز بودن اتاق‌ ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای مثال اگر دراور‌ها کثیف باشند ممکن است میهمان ما رغبتی به گذاشتن لباس‌هایش در آن‌ ها نداشته باشد. به بیان بهتر ما در صنعت هتلداری تلاش می‌کنیم تا میهمانان اقامتی خوشایند را تجربه کنند و با اهمیّت دادن به نظافت در تمامی‌ بخش‌ها به نحوی میزان اهمیت ما برای میهمانان به نمایش گذشته می‌‌شود.

کارکنان این بخش مسئول رسیدگی به خواسته‌های میهمانان نظیر حوله اضافه و یا خدمات لاندری می‌‌باشند و ممکن است گاهی نیز در غیاب ایشان و در صورت درخواست به نظافت اتاق هایشان بپردازند بدین منظور افرادی که در این دپارتمان کار می کنند باید کاملا قابل اطمینان بوده و مهارت‌های کلامی و رفتاری را به خوبی‌ فرا گرفته باشند

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

خانه داری ۰ نظر

روش هایی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه در بخش خانه داری هتل

اگرچه تمرکز ویژه مدیران همیشه بر روی بخش خانه داری هتل است اما هزینه این بخش در هتل‌ها بسیار بالا است. در اینجا روش‌هایی که برای افزایش کارایی این بخش

خانه داری ۰ نظر

مروری بر قوانین مرسوم در بخش خانه داری هتل

اهمیت بخش خانه داری در هتل بر هیچ کس پوشیده نیست و پاکیزگی اتاق‌ها یکی‌ از اولویت‌ های مهمانان برای انتخاب هتل مورد نظرشان است. بسیاری از هتل‌ های بین

خانه داری ۰ نظر

چیزهایی که درباره خانه داری هتل نمی دانیم! (بخش دوم)

برای اکثر مهمانان وارد شدن به هتل به معنای استراحت کردن روی تخت‌ های راحت و لم دادن روی کاناپه ‌هاست. خانه دار‌ها به نحوی کار خود را انجام می‌‌دهند

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!