آنچه باید از صنعت مهمان نوازی بدانید

آنچه باید از صنعت مهمان نوازی بدانید

صنعت مهمان نوازی نسبت به دیگر صنایع گسترده تر است. در حالی که اکثر کسب و کارها تنها از چند زیر شاخه تشکیل شده اند اما این صنعت به نحوی در تمام کسب و کارها و شرکت‌ هایی که با مشتریان و مهمانان تعامل دارند، دخیل است. در حالی‌ که این صنعت بسیار گسترده است، برخی‌ مولفه ‌ها باید به خوبی‌ توضیح داده شوند. ما در استاندارد هتل اشاره‌ ای می‌کنیم به مفاهیم کاربردی در صنعت مهمان نوازی:

یکی‌ از مهمترین مشخصه ‌های این صنعت را می‌‌توان تمرکز آن بر رضایت مشتری و راضی‌ کردن وی تعریف کرد. این امر به دلیل این است که هدف این صنعت فراهم کردن امکانات بسیار مناسب برای مشتریان، مهمانان و کاربران است. تعدادی از کسب و کار‌ها به فراهم کردن نیاز‌های اساسی‌ مشتریان نظیر غذا و لباس می‌‌پردازند.

یکی‌ دیگر از مولفه‌های صنعت مهمان نوازی، به دست آوردن سود از طریق فراهم کردن آسایش و رفاه برای مشتریان و مهمانان است. به همین دلیل، اکثر این کسب و کار‌ها برای اشخاص پر درآمد و یا گردشگران است. اگر سود این کسب و کارها به خاطر مشکلات اقتصادی و یا رکود کاهش پیدا کند، این صنعت به خاطر عدم تمایل مشتریان به خرج کردن پول و پرداخت پول‌ های اضافه برای خدمات، از اولین حوزه هایی است که دچار بحران می‌‌شود.

کسب و کار‌های مختلف

اکثر مردم با شنیدن نام صنعت مهمان نوازی فکر می‌‌کنند که این صنعت تنها به هتل ‌ها محدود می‌‌شود اما هتل‌ها تنها بخشی از این صنعت هستند. بسیاری از بخش‌ های صنعت حمل و نقل که به گردشگران خدمات می‌‌دهند نیز درگیر این صنعت هستند. برای مثال این بازار شامل خطوط هوایی، کشتی‌‌ های تفریحی و یا حتی قطارهای مسافرتی است. رستوران‌ ها  وجشن‌ های مختلف نیز با این این صنعت سر و کار دارند.

برخی‌ از این صنایع به نحوی با صنعت مهمان نوازی درگیر هستند. برای مثال، رستورانی که در حال ارائه غذایی خوشمزه و خدمات ویژه به مهمانان است نیز با این صنعت سر و کرد دارد.

درون مایه یا تم صنعت مهمان نوازی

یکی‌ دیگر از مشخصه ‌های این صنعت درون مایه تا تم آن است. اگر چه تنها برخی‌ از این کسب و کارها تم خاصی‌ را بر می‌گزینند. برای مثال، یک رستوران رویایی ممکن است که غذاهای مدیترانه ای را برای تم خود انتخاب کند و مشتریان نیز به همین دلیل جذب این رستوران و فضای آن خواهند شد.

داشتن تم مناسب به کسب و کار این فرصت را می‌‌دهد که نسبت به رقبا متمایز باشد و همچنین مهمانان و مشتریان بتوانند با مقایسه آن با کسب و کار‌های یکسان قضاوت بهتری داشته باشند. تم مناسب باعث می‌‌شود که مهمانان رضایت بیشتری از انتخاب خود داشته باشند و تمایل بیشتری برای بازگشت مجدد نیز نشان دهند.

صنعت مهمان نوازی نیازی به تم مشخص‌ ندارد اما بسیاری از کسب و کار‌ها به دلیل اینکه مشتریان عاشق تم‌ های جذاب هستند از تم‌های مشخصی‌ استفاده می‌‌کنند.

 

نتیجه

در حالی‌ که حوزه فعالیت این صنعت بسیار گسترده است و شامل کسب و کارهای متفاوتی می‌‌شود اما مولفه ‌هایی هستند که در این کسب و کار‌ها یکسان هستند. اکثر این کسب و کار‌ها در حوزه ‌های خدماتی فعالیت می‌‌کنند و سرویسی لاکژری به مشتریان خود می‌‌دهند و همچنین این کسب و کار‌ها به نحوی به میزان درامد مردم نیز بستگی دارند و بر اساس

خوسته ‌های آنها به خدمات رسانی مبادرت می‌‌ورزند. در صنعت مهمان نوازی شما باید مطمئن شوید که هر مشتری راضی‌ است زیرا وفاداری مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

مولفه های شخصیتی افرادی که می خواهند در صنعت مهمان نوازی و هتلداری موفق باشند

صنعت مهمان نوازی شامل طیف گسترده ای از کسب و کار‌ها و مشاغل از آشپزی گرفته تا میزبانی رستوران یا اداره کردن یک هتل و یا مجموعه تفریحی است،. برای

مطالب آموزشی ۳ نظر

اهمیت طراحی مدل آموزشی مناسب برای همکاران در صنعت هتلداری

طراحی مدل آموزشی زمانی‌ که افراد مناسب جذب شدند، باید نیاز‌های آموزشی‌ کامل ‌‌شود. دلایل مختلفی‌ برای داشتن برنامه‌ های آموزشی‌ در هتل وجود دارد و باید پیش از شروع برنامه‌ های

مطالب آموزشی ۲ نظر

قسم نامه هتل ریتز کارلتون، دورنمای خدمات در صنعت هتلداری

قسم نامه به عنوان اصل اعتقادی هتل ریتز کارلتون قلمداد میشود و تمامی‌ همکاران باید به آن پایبند باشند و به عنوان افراد حرفه ای در حیطه خدمات باید به یکدیگر

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!

لغو پاسخ