آنچه باید درباره دربان (Door Man) هتل و وظایف وی بدانید

آنچه باید درباره دربان (Door Man) هتل و وظایف وی بدانید

دربان اصولا به عنوان فردی شناخته می‌‌شود که به محض ورود مهمان از وی استقبال می‌‌کند و به وی کمک می‌‌کند تا چمدان ‌هایش را از ماشین تخلیه کند. دربان به عنوان اولین و آخرین کسی‌ است که مهمان با وی ارتباط برقرار می‌‌کند و به همین دلیل است که به وی سفیر هتل نیز می‌‌گویند.
دربان باید با احترام با مهمان رفتار کند. آنها در ورودی هتل را برای مهمان باز می کنند و اصولا در ماشین را برای مهمان باز می‌‌کنند و چمدان‌ هایش را تحویل می‌‌گیرند.

کار دربان بسیار مهم است. آنها به ایجاد تصویری بی‌ نظیر از هتل در ذهن مهمان کمک می‌‌کنند. ما در استاندارد هتل وظایف دربان هتل را با یکدیگر مرور خواهیم کرد:

پهن کردن پادری در ورودی هتل

دربان باید مطمئن شود که در روز‌های بارانی پادری در ورودی هتل پهن شده است تا از سر خوردن مهمان جلوگیری شود.
 فرآیند:
وظایفی که دربان در این زمینه دارد به شرح زیر است:
• وی باید مطمئن شود که تمام پادری ‌ها تمیز هستند و در شرایط خوبی‌ قرار دارند تا در روز‌های بارانی مورد استفاده قرار گیرند.
• در فصول بارانی یا روزهائ بارانی باید پادری‌ ها را از انبار خارج کند و در نقاطی که لازم است پهن نماید.
• باید مطمئن شود که پادری‌ ها در ورودی ‌ها پهن شده اند.

کمک کردن به مهمان در سوار و یا خارج شدن از وسیله نقلیه:
۱٫ برای مهمان ورودی:
در ماشین را باز می‌‌کند و با تشریفات کامل از وی استقبال می‌‌کند و مودبانه می‌‌گوید: صبح بخیر/ظهر بخیر/عصر بخیر (با توجه به زمان ورود مهمان) آقا یا خانوم. پس از اینکه مهمان از ماشین خارج شد باید در ماشین را به آرامی ببندد.

۲٫ برای مهمان خروجی‌:
در ماشین را برای مهمان باز می‌‌کند و برای وی آرزوی روز و یا شبی خوش می‌‌نماید. زمانی‌ که مهمان وارد ماشین شد، در ماشین را به آرامی می‌‌بندد.
باز کردن در‌های وسیله نقلیه برای مهمانان:

استاندارد:
دربان باید در باز کردن و یا بستن در‌های اتومبیل مهمان پیشقدم شود
 فرآیند:
مراحل زیر باید با دقت توسط دربان دنبال شود:

برای وسائل نقلیه که مهمان می‌خواهد به آنها وارد شود:
• تا زمانی‌ که اتومبیل در منطقه مشخص شده توقف نکرده است صبر کنید
• زمانی‌ که اتومبیل کاملا توقف کرد، در گوشه‌‌ائ ایستاده و به آرامی در ماشین را باز کنید تا مهمان وارد آن شود.
• با حفاظ قرار دادن دستتان مواظب باشید که سر مسافر به سقف اتومبیل برخورد نکند.
قرار دادن و یا خارج کردن چمدان‌ها از وسیله نقلیه:

استاندارد:
برای اینکه مطمئن شویم چک این و چک اوت مهمان سر موقع انجام می‌‌شود باید به مهمان کمک کنیم که چمدان ‌هایش را داخل ماشین کند یا از آن خارج کند.
 فرآیند:
گذاشتن چمدان در اتومبیل:
• منتظر باشید تا اتومبیل در منطقه مشخص شده توقف کند.
• از راننده بخواهید که صندوق عقب را باز کند.
• در حضور مهمان چمدان‌ها را در صندوق عقب ماشین جایگذاری کنید و تعداد آنها را با وی چک کنید. اما تنها زمانی‌ چمدان‌ ها را بارگزاری کنید که مهمان هنوز در ماشین ننشسته است.
• برای اطمینان از امنیت مهمان، شماره پلاک ماشین را یادشت کنید.

خارج کردن چمدان ها:
• برای خارج کردن چمدان‌ها منتظر شوید که اتومبیل متوقف شود.
• ابتدا در اتومبیل را برای مهمان باز کنید.
• زمانی‌ که مهمان از اتومبیل خارج شد از راننده بخواهید تا صندوق را باز کند.

خارج کردن چمدان‌ها را با رعایت مراحل زیر انجام دهید:
I. چمدان‌ها را خارج کنید
II. چمدان را تگ بزنید
III. نام مهمان را دوباره چک کنید
IV. شماره پلاک ماشین و تعداد چمدان‌ های مهمان را برای رعایت مسائل ایمنی روی تگ بنویسید
V. تعداد چمدان‌ های خروجی‌ را دوباره با مهمان چک کنید و تائید وی را بگیرید.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

در هنگام وقوع جرم و یا موارد اضطراری همکاران فرانت آفیس چه مواردی را باید رعایت کنند؟

هنگامی که با موارد اضطراری که به نحوی همکاران یا میهمانان با آن درگیر هستند مواجه می‌‌شوید، مهمترین فاکتوری که باید رعایت شود حفظ آرامش و کنترل وضعیت موجود است. اگر

فرانت آفیس ۰ نظر

یک تجربه متفاوت از چگونگی رسیدگی به شکایات مهمان

میز پذیرش هتل مرکز دریافت شکاایت مهمان است. اگر مهمان در هتل دچار مشکل می‌‌شود چه کاری باید بکند؟ به  میز پذیرش مراجعه و شکایت کند و البته اکثر این

فرانت آفیس ۰ نظر

شش اصل حرفه ای در فرانت آفیس هتل های بین المللی

۱٫ وضعیت همکاران در فرانت آفیس به هنگام ورود میهمانان: بسیاری از اوقات ما با شرایطی مواجه می‌شویم که بسیار ناخوشایند است. در واقع زمانی‌ که به هتل وارد می‌‌شویم

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!