آن چه باید درباره فرآیند چک این زودتر از موعد بدانیم

فرآیند چک این زودتر از موعد: برای افزایش سطح خدمات رسانی به میهمانان و کاهش استرس و تنش وارد شده به همکاران در فرانت آفیس و خانه داری فرآیند پیش رو باید به درستی‌ انجام شود:

میهمان واک این:

اگر میهمانی به صورت واک این مراجعه کند، دپارتمان فرانت آفیس باید با تعامل با خانه داری هتل اتاقی‌ نظافت شده در اختیار وی قرار دهد. اصولا اتاق‌ها باید به گونه ای رزرو شوند که میهمان در روز(صبح یا عصر) چک این نکند زیرا این فرآیند کاملا به چک اوت میهمانی که در اتاق مورد نظر اقامت دارد وابسته است و ممکن است اتاق به موقع تخلیه نشود و یا خانه داران برای نظافت اتاق وقت کافی نداشته باشند.

ورود زودتر از موعد مهمان رزروی:

وقتی‌ میهمانی که رزرو کرده پیش از موعد وارد هتل می‌‌شود ارتباط مناسب میان خانه داری و فرانت آفیس کاملا حیاتی است. به هر حال زمان چک این معمولا ساعت ۲ است اما اگر امکانش وجود دارد باید شرایط اقامت میهمان را فراهم آوریم. خانه دار‌ها معمولا شیفت خود را در ساعت ۹ شروع می کنند و این زمان در تابستان ساعت ۷ و زمستان ساعت ۸ خواهد بود. اگر میهمان پیش از ساعت چک این وارد هتل می‌‌شود و درخواست اتاق می‌‌کند شما می‌‌توانید به ایشان اعلام کنید که ممکن است تحویل اتاق به علت نظافت خانه داران زمان ‌بر باشد و باید کمی‌ صبر داشته باشند. زمان چک اوت ساعت ۱۱ است و میهمانان عادت دارند تا آخرین لحظه در اتاقشان بمانند به این دلیل اینگونه مسائل اتفاق می افتد.

ورود میهمان رزروی پس از زمان چک این:

پس از ساعت ۱۱ به علت اینکه ما آمادگی ورود میهمان را داریم تمامی‌ مراحل سریع تر انجام می‌‌شود و در نتیجه خدمات بهتری نیز به میهمان ارائه می‌‌شود. هنگامی که میهمان وارد هتل می‌‌شود اگر امکانش وجود دارد اتاقی‌ که تمیزتر است در اختیار وی قرار دهید و الا همان اتاق رزروی را در اختیارش بگذارید.

اگر اتاقی‌ در زمان چک این میهمان آماده نیست و یا نظافت نشده است باید به دنبال اتاق دیگری با همان مشخصات باشید. در این صورت بهتر است با خانه داری هتل تماس بگیرید و آن‌ها را در جریان بگذارید تا بتوانید اتاقی‌ مناسب پیدا کنید. اگر این ارتباط برقرار نشود احتمالا خانه داری هتل در جریان ماجرا قرار نخواهد گرفت و شانس اینکه در این فرآیند مشکلی‌ پیش آید بالا خواهد رفت. اگر خانه داری زمان احتمالی‌ برای آماده شدن اتاق را به فرانت آفیس اطلاع داد این بخش باید به میهمان اعلام کند که چه زمان اتاق آماده خواهد شد.

چک این برای میهمانانی که اتاقشان را رزرو نکرده اند: 

برای میهمانی که بدون رزرو قصد دارد اتاق بگیرد زمان چک این ۲ بعد از ظهر است. چک این زودتر از موعد دارای شرایط خاصی‌ است. اگر میهمان رزروی معطل نباشد و اتاق مناسبی نیز در دسترس است، فرانت آفیس باید میهمان را چک این کند.

خانه داری تنها برای اتاق‌هایی که احتیاج است زودتر تحویل داده شوند با فرانت آفیس تماس می‌گیرد و آماده شدن اتاق را اطلاع می‌‌دهد در غیر این صورت پس از اتمام نظافت اتاق ‌ها خانه داری باید اطلاعات اتاق‌ ها را در نرم افزار هتل هر ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت به روز کند. در واقع اینجا قدرت ارتباطات و تعامل میان واحد‌های مختلف هتل باید شکوفا شود تا خدماتی بی‌ نقص به میهمان ارائه کنیم.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

لزوم شناخت اتاق ‌ها و امکانات رفاهی هتل چیست؟

یکی‌ از مهمترین کار‌های همکاران در فرانت آفیس فروش اتاق ‌ها است. شما باید آگاهی‌ کافی‌ نسبت به انواع اتاق‌ و امکانات رفاهی که در داخل آنها تعبیه شده است

فرانت آفیس ۰ نظر

۸ شیوه برای اینکه مدیر فرانت آفیس بهتری باشید (بخش دوم)

 با مهمانان و همکاران خود وقت بگذرانید مدیر فرانت آفیس خوب زمانی‌ را برای معاشرت با همکاران و مهمانان خود تخصیص می‌‌دهد. زمانی‌ که با همکاران خود صحبت می‌‌کنید می‌‌توانید

فرانت آفیس ۰ نظر

نقش خلاقیت و تکنولوژی در افزایش کیفیت خدمات هتل

خلاقیت در میز پذیرش هتل میز پذیرش معمولا اولین محلی است که میهمانان با همکاران فرانت آفیس تعامل می‌ کنند. ارائه خدماتی شایسته در میز پذیرش هتل باعث می‌‌شود تا میهمانان

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!