آیا خدمات منحصر به فرد تنها در فضاها، تجهیزات و امکانات لوکس خلاصه می شود؟ (بخش اول)

همانطور که مردم درک و تعریف متفاوتی از تمیزی و نظافت دارند، خدمات منحصر به فرد نیز در نگاه آنها تفاوت‌ هایی دارد. منحصر به فرد یعنی‌ بسیار دور از ذهن و شگفت انگیز، نه نرمال. اخیرا تاکسی گرفتم تا مرا به فرودگاه ببرد. راننده و من در حال صحبت کردن درباره صنعت تاکسیرانی بودیم و و راننده خاطره جالبی درباره مسافری گفت که انعامی ۱۶ دلاری به وی داده است (علاوه بر کرایه ۵۰ دلاری). نکته جالب توجه این بود که مسافر تمام مسیر را خوابیده بود و برای مسافر سرویس منحصر به فرد در آن روز آرامشی بود که وی در تاکسی داشت تا توانسته بود استراحت کند. ممکن است برای کس دیگری صحبت کردن با راننده درباره اتفاقت روزمره بسیار جذاب باشد. خدمات بیشتر درباره رضایت گیرنده است تا ارائه دهنده آن.

خدمات منحصر به فرد چیست؟

وقتی‌ که ۱۵ سال داشتم در رستوران فرانسوی مشهوری به عنوان سر پیشخدمت کار می‌‌کردم و همیشه مجذوب ظروف کریستال، ظروف نقره و مبلمان منحصر به فرد آنجا بودم. خدماتی که ارائه می‌‌شد نیز باید درخور افرادی می‌‌بود که به آنجا می‌‌آمدند. من در آن زمان فکر می‌‌کردم که سرویس منحصر به فرد تنها در فضای تجملاتی نظیر آن رستوران امکان پذیر است.

خوشبختانه اشتباه می‌‌کردم، بسیار اشتباه می‌‌کردم. وقتی‌ بیشتر با صنعت مهمان نوازی آشنا شدم فهمیدم که در خدمات واقعی مردم اهمیت دارند. مردمی که برای دیگران اهمیت قائل می‌‌شوند و می‌‌توانند خدماتی منحصر به فرد نیز به مشتریان خود بدهند. خدمات واقعی درباره تعهد بی‌ قید و شرط به کرامت انسانی‌ است. خدمات منحصر به فرد و خاص زمانی‌ اتفاق می‌‌افتاد که سازمان به آن تعهد داشته باشد و نیرو‌های سازمان نیز در ارائه این خدمات تمام تلاش خود را داشته باشند.

رستوران شیک شک

در سفر اخیر به بالتیمور، تصمیم گرفتیم که برای صرف شام خانوادگی به شیک شک برویم. در حالی‌ که کاملا مشخص بود تیم پذیرایی تمام تلاش خود را کرده بود تا غذایی بی‌ نظیر و فضایی آرام را فراهم آورد، اما چیزی که مرا شگفت زده می‌‌کرد سطح خدمات بود. وقت شام بود و تقریبا تمام صندلی‌‌ها پر شده بود اما کمتر از ۵ دقیقه طول کشید که ما در صف انتظار باشیم و سفارشمان را بدهیم. نکته کلیدی: آنها برای وقت ما ارزش قائل بودند.

 پسر کوچک من می‌‌خواست که قبل از غذا بستنی بخورد و یکی‌ از نیرو‌های آنجا به سرعت برای وی بستای وانیلی آورد و پسرم را خوشحال کرد. نکته کلیدی:نیاز‌های مرا پیش بینی‌ کرده بودند.

 زمانی‌ که غذای ما آماده شد، من باید به پیشخوان می‌‌رفتم تا آن را بگیرم و وقتی‌ ‌خواستم سر میز برگردم باید چند تا سس برای غذا برمی‌داشتم، یکی‌ از نیروهای آنجا به سمت من آمد و کمک کرد تا غذاها را سر میز ببرم. بعد‌ها فهمیدم که وی مدیر آنجا بود. وی برای چند دقیقه سر میز ما ماند و با خانواده‌ام صحبت کرد و درباره کیفیت غذا پرسید، همچنین از ما دعوت کرد تا دوباره به آنجا برویم. نکته کلیدی: ما احساس می کردیم تنها مشتریانی هستیم که در آنجا حضور داریم.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

دپارتمان غذا و نوشیدنی در هتل

دپارتمان غذا و نوشیدنی در هتل‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و نحوه پذیرایی و خدمات رسانی به میهمانان هنگام صرف وعده‌های غذایی در میزان رضایت آنها تاثیر به سزایی

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

نقش و وظایف Sous Chef در هتل های بین المللی چیست؟

معمولا در تمام هتل ‌های ۵ ستاره رستوران ‌های جداگانه با سبک ‌های مختلف آشپزی وجود دارد که با توجه به ذائقه مهمانان مقیم (در بخش سرویس یا پذیرایی و

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

هرآنچه باید از روم سرویس در هتل بدانید (بخش اول)

روم سرویس (Room Service ) خدماتی شخصی‌ است که توسط هتل‌ های متوسط و لوکس به مهمانان ارائه می‌‌شود که به آنها این فرصت را می‌‌دهد که غذایی بی‌ نظیر

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!