ارتباطات و تعاملات خانه داری هتل با دیگر بخش ها در چه زمینه هایی است؟

هتل‌ها برای عملکرد مناسب به دپارتمان‌ها و واحد‌های مختلفی‌ تقسیم می‌‌شوند که بر این اساس شرح وظایف آنها تعریف می‌‌شود. برای اینکه هتل عملکرد و بازده مناسبی داشته باشد باید تمامی‌ دپارتمان‌ها با یکدیگر تعامل مناسبی داشته باشند و به خوبی‌ وظایف خود را انجام دهند.

دپارتمان منابع انسانی‌
این دپارتمان در جذب، انتخاب و تعلیم نیروی انسانی‌ به دپارتمان‌های دیگر کمک می‌‌کند. دپارتمان منابع انسانی همچنین در تعین حقوق نیرو‌ها و تمامی‌ مسائل مربوط به آنها مشاوره می‌‌دهد.
ارتباط با دپارتمان خانه داری:
• این دپارتمان مسئول هماهنگی‌ در آموزش ضمن خدمت نیرو‌ها است، همچنین استخدام نیرو‌های خانه داری زیر نظر این دپارتمان است.

واحد بازاریابی و فروش
افراد شاغل در این واحد مسئول فروش اتاق ها و برگزاری کنفرانس ها و خدمات غذا و نوشیدنی هستند. این افراد همچنین در فعالیت های مربوط به روابط عمومی، تبلیغات و ارتقاء درگیر هستند.
ارتباط مابین واحد فروش و بازاریابی و دپارتمان خانه داری:
• پرسنل خانه داری بازخورد، شکایات و نظرات میهمانان را به این واحد منعکس می کنند تا واحد فروش با استفاده از این نظرات تغییرات لازم را در فعالیت های خود اعمال کند.

دپارتمان مالی
این دپارتمان توسط مسئول امور مالی اداره می شود و مسئولیت تمامی امور حسابداری، مالی، کنترل هزینه و کنترل خرید را دارد.
ارتباط مابین واحد مالی و دپارتمان خانه داری:
• پیش از اینکه دپارتمان خانه داری مبادرت به خرید کالا و یا تجهیزات مورد نظر کند باید این دپارتمان بررسی های لازم را انجام دهد و اجازه آن را صادر نماید. همچنین اگر خانه داری بیش از حد مجاز از ماده ای مانند دستمال توالت استفاده می کند آنها را در جریان می گذارد.

دپارتمان غذا و نوشیدنی
این دپارتمان مسئول تمامی محصولات غذایی و نوشیدنی ها در هتل است.
ارتباط مابین واحد مالی و دپارتمان خانه داری:
دپارتمان خانه داری باید همکاری تنگاتنگی با واحد غذا و نوشیدنی داشته باشد. این همکاری در قسمت روم سرویس، جمع آوری سرویس های استفاده شده در اتاق ها، پاسخگویی به نیازهای میهمانان نظیر انواع نوشیدنی ها یا شارژ مینی بار ها، به روز کردن منو ها و غیره انجام می پذیرد.

واحد اتاق ها
این بخش مسئول تمامی امور مربوط به فرانت آفیس و فعالیت های مربوط به فرآیند چک این و چک اوت است.این بخش همچنین بر رزرواسیون، تلفن ها و کانسیرج نظارت می کند. از آنجایی که خانه داری مسئول نظافت مکان های عمومی هتل و بخش هایی از بک آفیس است با این دپارتمان همکاری نزدیکی دارد.
دیگر مناطق کلیدی که زیر مجموعه واحد اتاق ها است:
• تلفن ها/PBX
• مرکز تجاری
• پذیرش
• کانسیرج/ باربرها/ بل من
تمامی دپارتمان های بالا دارای مدیر و یا ناظری است که به مدیر اتاق ها گزارش می دهد.

دپارتمان تعمیر و نگهداری
دپارتمان مهندسی‌ مسئول تعمیر و نگهداری ساختمان هتل است و همچنین این دپارتمان تلاش می‌کند با پیشبینی‌ مشکلات و شناخت نقاط ضعف از بروز مشکلات جلوگیری کند.
ارتباط مابین واحد تعمیر و مهندسی و دپارتمان خانه داری:
ارتباط تنگاتنگی باید میان این واحد و دپارتمان خانه داری باشد زیرا خانه دارها معمولا کسانی هستند که تجهیزات را بررسی می کنند.در صورت بروز مشکلات دپارتمان خانه داری باید گزارش کاملی به این دپارتمان بدهد تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

بخش انتظامات
این بخش مسئولیت حفاظت از میهمانان، دارایی ها و کارکنان هتل را دارد.
ارتباط مناسب مابین واحد انتظامات و دپارتمان خانه داری: خانه داران باید بدانند که در صورت بروز مشکلات و یا پیشبینی خطرات احتمالی چطور و کجا می توانند کارکنان انتظامات را پیدا کنند. در صورت بروز مشکلات خانه داران باید با واحد انتظامات تماس بگیرند.
تعریف موقعیت های شغلی بسته به سایز هتل کاملا متفاوت است. برای مثال کارکنان متفاوتی در هتل های بزرگ برای امور مختلف پذیرش(چک این، چک اوت و غیره) در نظر گرفته می شوند اما در هتل های کوچکتر تمامی این امور را یک نفر انجام می دهد.

فرانت آفیس/ پذیرش
در بسیاری از هتل ها این بخش رابطی میان دپارتمان های مختف و میهمانان است و بخشی از بخش اتاق ها محسوب می شود. ارتباط مناسب میان فرانت آفیس و بخش خانه داری بسیار حیاتی است. اولین و مهمترین ارتباطات دپارتمان خانه داری با فرانت آفیس مخصوصا قسمت میز پذیرش است.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

خانه داری ۰ نظر

آشنایی با دپارتمان خانه داری در هتل

دپارتمان خانه داری در واقع مسئول حفظ پاکیزگی و نظافت در هتل است و نقشی‌ اساسی‌ در موفقیت یا عدم موفقیت هتل‌ها بازی‌ می‌کند. این بخش که معمولا دارای بیشترین

خانه داری ۰ نظر

خدمات خانه داری و برخی از وظایف این بخش از هتل (بخش اول)

در این بخش تلاش می‌کنیم تا خدمات مختلفی‌ که دپارتمان خانه داری به میهمانان ارائه می‌‌دهد را بررسی کنیم: علاوه بر اقامت میهمان و امکاناتی که هتل در اختیار ایشان

خانه داری ۰ نظر

فوت و فن های خانه داری در هتل (بخش اول)

زمانی که در تلاش هستید تا بهترین تجربه سفر را برای میهمانان هتل رقم بزنید، حتما به بخش خانه داری هتل توجه زیادی نمایید. این مسئله نه تنها باعث رضایت

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!