استانداردهای برنامه آشنایی همکاران جدید با هتل ها

امروزه تعلق سازمانی و لزوم افزایش میزان وفاداری همکاران به عنوان حلقه‌ های گمشدهٔ صنعت هتلداری محسوب می‌‌شوند و هر روز مقالات متعددی درباره چرایی و چگونگی‌ ایجاد وفاداری در همکاران و افزایش تعلق سازمانی آن‌ ها نگاشته می‌‌شود. آنچه در این صنعت نادیده گرفته می‌‌شود لزوم برنامه آشنایی همکاران و نیرو‌های جدید با هتل است. ما در استاندارد هتل به چند نکته کلیدی در این راستا اشاره می‌‌کنیم.

اهمیت برنامه آشنایی با نیروهای جدید
امروزه برنامه آشنایی با نیروهای جدید بسیار متداول شده است اما بسیاری از هتل ها از طریق این فرآیند تنها به جذب نیروهای مورد نیاز خود می پردازند و نیروهای جدید را در شرایطی ناگوار رها می کنند. چنین برنامه های به کاهش سطح بهره وری و میزان وفاداری منجر می شود. هتل ما باید برنامه آموزشی با نیروهای جدید را به عنوان بخشی از فرآیند انتقال دانش و یادگیری تصور کنند، زیرا موفقیت های پیش رو و ارزش رقابتی پایدار تنها به وسیله نیروهای خلاق و آموزش دیده حاصل می شود.

برای اجرای موفقیت آمیز برنامه آشنایی با نیروهای جدید و افزایش میزان بهره وری و همچنین تسریع هماهنگی نیروهای تازه وارد به فرآیند انتقال دانش، برنامه باید دارای ویژگی های زیر باشد:
– باید همکاران تازه وارد در این فرآیند نقشی اساسی ایفا کنند.

– مدیران ارشد باید در این فرآیند نقشی فعال داشته باشند.

– باید دیدگاهی مشترک به وجود آوریم.

– باید به گرمی پذیرای آن ها باشیم.

– باید به عنوان بخشی از زنجیره خلاقانه در نظر گرفته شوند.

بسیاری از برنامه های آشنایی با نیروهای تازه وارد با عجله انجام می شود یا بسیار کسل کننده است، در صورتی که این فرآیند فرصتی است برای تبلور هتل و نشان دادن عزم راسخ آن در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر. با استفاده از شیوه های آموزشی گوناگون باید تلاش کنیم تا نیروهای جدید درک بهتری از شرایط خاص و اصول کلیدی داشته باشند.

همچنین لزوم استفاده از آرامش در تمامی مراحل مورد تایید قرار می گیرد. لازم به ذکر است از آنجایی که فرآیند یادگیری حین فرآیندهای عملی حاصل می شود، باید از مولفه های گوناگونی نظیر سخنرانی، نسخه های آموزشی، گروه های بحث و غیره استفاده کنیم. همچنین در راستای انتقال موثر دانش باید برنامه های ویژه و جذاب پیش بینی شود.

همچنین باید فضایی ایجاد شود که در طی فرآیند آشنایی با نیروهای جدید، افراد مورد نظر در بازی ها و فعالیت های گروهی مشارکتی فعال داشته باشند. منابع انسانی به طراحی فرآیند آشنایی با نیروهای تازه وارد می پردازد و مسئولیت بخش عمده ای از این فرآیند را بر عهده دارد. بدین منظور مدیران باید در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر نقشی حمایتی و فعال را ایفا کنند.

در فرآیند آشنایی با نیروهای تازه وارد مدیران ارشد نقشی اساسی ایفا می کنند. سی دقیقه ابتدایی در برنامه آشنایی شرکت ارتباطات Qwest به معرفی یکی از اعضای تیم اجرایی اختصاص دارد. در شرکت موتورولا برنامه صرف شام افراد تازه وارد با معاون اول طراحی می شود و در گروه مشاوران Keane رئیس بخش به احوالپرسی با نیروهای تازه وارد می پردازد و کاملا در جریان کار قرار می گیرد.

مدیر ارشد و مسئول اجرایی هتل باید در روز اول به احوالپرسی با نیروهای تازه وارد بپردازد. در برنامه آشنایی شرکت (republic) تمامی تیم مدیریتی، مشارکت دارند و نقشی فعال در این فرآیند ایفا می کنند. با مشارکت مدیران ارشد آشنایی با نیروهای تازه وارد از یک برنامه ساده به راهی برای ایجاد ارتباطی فوق العاده تبدیل می شود.

پیشنهادات کلیدی:
– مدیران ارشد را در برنامه آشنایی با نیروهای تازه وارد مشارکت دهید.

– از مدیران اجرایی درخواست کنید تا در ابتدای برنامه به خوشامدگویی به نیروهای تازه وارد بپردازند.

– از مدیران اجرایی درخواست کنید تا به ارائه شفاهی بخشی از برنامه بپردازند. خصوصا قسمت هایی که به ماهیت اصلی کسب و کار تعلق دارد.

– از مدیران اجرایی درخواست کنید تا در فعالیت های گروهی مشارکت داشته باشند. ( صرف نهار با نیروهای تازه وارد).

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

استراتژی هتل، از تعیین مسیر تا اجرا (بخش اول)

اغلب مدیران هتل تلاش می‌‌کنند تا با اتخاذ تصمیمات صحیح به افزایش کیفیت خدمات و درامدزایی هتل کمک کنند. از آنجایی که تبیین استراتژی مناسب برای تحقق‌ اهداف از پیش

مطالب آموزشی ۲ نظر

مهمان ما باشید، هفت شیوه برای بهبود خدمات در هتل ها (بخش اول)

در اینجا ۷ شیوه که برای تطبیق بافتن با محیط رقابتی هتل ها و ارائه خدماتی متفاوت موثر است را بررسی می کنیم: در صنعتی‌ که خدمات نقش پادشاه را

مطالب آموزشی ۲ نظر

مهمان ما باشید، هفت شیوه برای بهبود خدمات در هتل ها (بخش دوم)

مهمان ما باشید، هفت شیوه برای بهبود خدمات در هتل ها (بخش اول) ۴٫ تفویذ اختیار کنید: فرآیندها و سیاستهای هتل باید به گونه ای طراحی شود که کیفیت سرویس

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!

لغو پاسخ