استانداردها و ابعاد لازم برای تختخواب ها در مراکر اقامتی و هتل ها

رعایت استاندارد‌های مختلف در مراکز اقامتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و تعهد داشتن به اینگونه استاندارد‌ ها نیز می‌‌تواند ما را از ارائه خدماتی بهتر به مهمانان مختلف مطمئن کند. از آنجایی که مهمانان در هتل‌ ها و مرکز اقامتی به دنبال رفاه و آسایش و اقامتی خوشایند هستند، داشتن تختخواب ‌های استاندارد برای رفاه حل آن ‌ها از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

 ما در استاندارد هتل مروری می‌کنیم بر ویژگی های پایه که در این زمینه باید به خوبی‌ رعایت شود:

عرض ۹۰ سانتیمتر و طول ۲۰۰ سانتیمتر مناسب ‌ترین ابعاد لازم برای تخت‌ های یک نفره در مراکز اقامتی است و همچنین ابعاد ۱۴۰ تا ۱۶۰ سانتیمتر عرض و ۲۰۰ سانتیمتر طول برای تخت‌ های ۲ نفره در این مراکز در نظر گرفته می‌‌شود.

 فاصله مناسب برای تخت ‌های تک نفره از یکدیگر در این مراکز ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر است و ارتفاعی که برای تختخواب در نظر گرفته می‌‌شود نیز حدوداً ۴۵ سانتیمتر از سطح زمین است.

قسمت سرتخت باید به روی چرخ‌ هایی سوار شده باشد که خانه داران به هنگام جا به جا کردن تخت ‌ها با مشکل رو به رو نشوند و به کمر آنها فشاری وارد نشود تا از بیماری‌ هایی نظیر دیسک کمر نیز جلوگیری شود.

تشک استفاده شده در تخت‌ ها باید از تشک‌ های استاندارد باشد و حفظ سادگی‌ و ظرافت در معماری تختخواب ‌ها از دیگر مشخصه ‌های آن است. وجود پت‌های بهداشتی روی تخت ‌ها و استفاده از ملحفه ‌های سفید نیز از دیگر استاندارد ‌های تختخواب‌ ها در مراکز اقامتی به شمار می روند.

همچنین در اینجا مروری می‌‌کنیم بر استانداردهای ابعاد تختخواب ها در UK:

  • کوچک تک نفره: ۷۵ در ۱۹۰ سانتیمتر
  • تک نفره: ۹۰ در ۱۹۰ سانتیمتر
  • کوچک ۲ نفره: ۱۲۰ در ۱۹۰ سانتیمتر
  • دو نفره: ۱۳۵ در ۱۹۰ سانتیمتر
  • کینگ سایز: ۱۵۰ در ۲۰۰ سانتیمتر
  • سوپر کینگ سایز: ۱۸۰ در ۲۰۰ سانتیمتر

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

نمونه هایی از نقش رسانه های اجتماعی و بازاریابی نوین در صنعت هتلداری

هتل ها تلاش می کنند تا حضور پرررنگ تری در رسانه های اجتماعی داشته باشند. اگر چه این فعالیت ها به بازگشت سرمایه کمک شایانی نمی کند اما نتایج تحقیقات

مطالب آموزشی ۰ نظر

واقعیت هایی بی نظیر درباره هتل ها و صنعت مهمان نوازی (بخش اول)

صنعت مهمان نوازی بخش مهمی‌ از زندگی‌ مردم را فرا گرفته است و ما هر روز با داستان‌ هایی از پشت پرده هتل‌ها و کسب و کارهای دیگری که در

مطالب آموزشی ۰ نظر

رابطه میان کیفیت خدمات و وفاداری مهمان در صنعت هتلداری و مهمان نوازی

در مفهوم بازاریابی، دستیابی به اهداف سازمانی بستگی به موفقیت کمپانی در به وجود آوردن هماهنگی‌ مناسب میان رضایت مشتری و وفاداری وی است و این مهم تنها با ارائه

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!