الگوی چرخه مهمان در هتل چیست و دارای چه مولفه هایی است؟ (بخش اول)

چرخه مهمان در هتل

 چرخه مهمان به تمام مراحلی گفته می شود که مهمان از زمانی‌ که برای رزرو اتاق هتل به بخش رزرواسیون تماس می‌گیرد تا زمانی‌ که هتل را ترک می‌‌کند طی می‌کند. در واقع این مدل دارائ ۴ مرحله پیش از ورود مهمان، ورود مهمان، اقامت و ترک هتل است.

هر مرحله از این چرخه شامل خدمات به مهمان و رسیدگی به مسائل مالی وی است.

 خدمات به مهمان: 

 خدمات به مهمان شامل رزرواسیون، ثبت مهمان، خدماتی که در مدت اقامت به مهمان داده می‌‌شود، چک اوت، ثبت و ذخیره اطلاعات اقامت مهمان می شود.

در زیر به فعالیت ‌هایی که در هر یک از مراحل این چرخه باید انجام شود می‌‌پردازیم:

  1. مرحله پیش از ورود مهمان( Pre-Arrival ):

در این مرحله، هتل باید برای هر مهمان شماره رزرو داشته باشد. انجام رزرواسیون به عنوان اولین مرحله شروع چرخه مهمان در هتل تلقی‌ می‌‌شود. علاوه بر آن داشتن رزرو به همکاران کمک می‌‌کند که خدماتی شخصی‌ سازی شده به مهمان ارائه دهند و به درستی‌ امکانات و یا نیروهای لازم برای خدمات رسانی برآورد و زمانبندی شوند.

رزرواسیون باید تمامی‌ مراحل پیش رزرو را انجام داده و فولیوی(Folio ) مهمان را حاضر کند (تنها در سیستم‌های اتوماتیک). انجام این فرآیند باعث می‌‌شود که اتاق‌ های در دسترس مشخص شوند و میزان درامد هتل نیز قابل پیش بینی‌ باشد.

  1. مرحله ورود مهمان( Arrival ):

در این مرحله، ثبت مشخصات مهمان و فعالیت‌ هایی که مربوط به ‌واگذاری اتاق به ایشان است انجام می‌‌گیرد. همکاران فرانت آفیس باید برحسب شماره رزرو مهمان به وی اتاق بدهند (مهمانان از قبل رزرو شده و یا واک این). و پس از آماده شدن کارت رجیستر توسط همکاران باید  این کارت به امضای مهمان برسد.

کارت‌ های رجیستر معمولا شامل آیتم‌ های اطلاعات شخصی‌ و مالی است:

  1. اطلاعات شخصی‌:
  • نام و نام خانوادگی مهمان به همراه آدرس، شماره تماس و یا هرگونه اطلاعات مرتبط دیگر
  • شماره پاسپورت، شناسنامه و یا گواهینامه (هرچیزی که بر طبق قوانین مورد درخواست است).
  • هرچیز به خصوصی که مورد درخواست هتل است
  • امضای مهمان
  1. اطلاعات مالی:
  • زمان ورود
  • زمان ترک هتل و یا مدت اقامت با توجه به اینکه این اطلاعات چگونه در سیستم طراحی شده است.
  • شماره اتاق مهمان
  • قیمت اتاق مهمان
  • روش پرداخت صورتحساب توسط مهمان

کارت ‌های رجیستر برای اهداف گوناگونی به کار می‌‌روند از جمله:

  • افزایش رضایت مهمان
  • پیشبینی‌ نرخ اشغال اتاق ها
  • رسیدگی درست تر به حساب‌ های مهمان
  • ثبت اطلاعات ضروری و‌ رسیدگی به آنها در مرحله چک اوت
  • تحویل اتاق‌ های مختلف و با نرخ‌ های متفاوت به مهمان
  • راضی‌ کردن اشخاص خاص مانند افراد ناتوان و یا کم توان با تخصیص اتاق‌ها و نرخ ‌های ویژه

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

اهمیت مدیریت میز پذیرش در هتل ها چیست؟

از آنجایی که میز پذیرش به نوعی ویترین هر هتل است مدیریت این بخش یکی‌ از مهمترین قسمت ‌های سیستم مدیریت هتل است. سالها پیش، صنعت مهان نوازی و هتلداری به

فرانت آفیس ۰ نظر

۸ شیوه برای اینکه مدیر فرانت آفیس بهتری باشید (بخش اول)

برخورد اولیه‌ در هتل یعنی‌ همه چیز. شیوه ای که همکاران فرانت آفیس با مهمان احوالپرسی می‌‌کنند می‌‌تواند اعتبار هتل را افزایش دهد و یا تصویر آن را خراب کند.

فرانت آفیس ۱نظر

چه مولفه هایی در ارزیابی همکاران فرانت آفیس حائز اهمیت است؟

امروزه رقابت میان هتل ‌ها برای جذب مهمانان بیشتر افزایش پیدا کرده است و آن‌ ها تلاش می‌‌کنند تا به شیوه‌های مختلف خود را نسبت به رقبا تمایز دهند. چیزی

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!