انواع و طبقه بندی هتل ها در صنعت هتلداری (بخش اول)

در صنعت هتلداری برای جلب رضایت میهمانان انواع هتل ها راه اندازی می شود که بر اساس اندازه، محل، بازار هدف، سطح سرویس، امکانات و تسهیلات، تعداد اتاق ها و مالکیت طبقه بندی می شوند. ما در استاندارد هتل به بررسی دقیقی از انواع هتل ها خواهیم پرداخت.

طبقه بندی بر اساس بازار هدف:
هتل ها برای جذب مهمان بازارهای مختلفی را مورد هدف قرار می دهند. رایج ترین بازارهای هدف شامل تجاری، فرودگاهی، اقامتی، تفریحی، مالکیت زمانی، قمار و پژوهشی-همایشی می باشند.

هتل تجاری:
اینگونه هتل ها بیشترین سهم در طبقه بندی انواع مختلف هتل ها را دارا می باشند. معمولا هتل های تجاری توسط تجار یا مدیران دولتی که برای حرفه یا کار مشخصی آمده اند مورد استفاده قرار می گیرند. این هتل ها اغلب در مرکز شهر و در بخش تجاری و اداری واقع شده اند. همچنین این هتل ها میزبان سایر مهمانان مانند گروه های تفریحی، جهانگردان، گروهک های شرکت کننده در کنفرانس ها نیز می باشند. تسهیلات ارائه شده به میهمانان می تواند شامل روزنامه، قهوه، تلفن داخل شهری، صبحانه و بسیاری دیگر نیز باشد. معروف ترین این هتل ها  Mandarin Oriental, the Eliot, Four Seasons, Hilton, InterContinental, Westin هستند.

هتل های فرودگاهی:
اینگونه هتل ها معمولا نزدیک یا داخل فرودگاه ساخته می شوند. معمولا کادر پرواز، مسافران ترانزیت و یا مسافران پروازهای لغو شده در هتل های فرودگاهی اقامت دارند. همچنین نرخ اتاق ها غالبا بر اساس تعداد ساعت اقامت محاسبه می گردد. بعضی هتل ها تسهیلاتی مانند سرویس ترانسفر رایگان بین هتل و فرودگاه برای مهمانان خود ارائه می دهند. معروف ترین این هتل ها Crowne Plaza, Changi Airport, Regal Airport Hong Kong , Hilton Munich Airport, Pullman Guangzhou Airport , Hilton Frankfurt Airport , Novotel Citygate Hong Kong هستند.

نویسنده مهمان: شهریار معمارباشی

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

تغییرات و خلاقیت هایی که باید هتل ها در راستای افزایش مزیت رقابتی خود اعمال کنند

باید از خودمان صادقانه بپرسیم که صنعت مهمان نوازی در زمینه خلاقیت چه کارهایی کرده است. هتل ها در رقابتی‌ترین بازار ممکن فعالیت می‌‌کنند و همانطور که می‌‌دانید هتلداری در

مطالب آموزشی ۰ نظر

روش های آموزشی ضمن خدمت در صنعت هتلداری چیست؟

هدف از آموزش ‌های ضمن خدمت در صنعت هتلداری افزایش مهارت‌ ها و دانش همکاران در زمینه‌های مرتبط با کار و فعالیت خود است. دانش و مهارت ‌های آموزشی‌ در

مطالب آموزشی ۰ نظر

لزوم استفاده از برنامه های CRM در هتل ها چیست؟

در دنیای رقابتی امروز باید برای بقای خود و سازمان خود بیش از پیش تلاش کنیم تا با برتری بر رقبا بتوانیم سهم مناسبی از بازار به دست آوریم و

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!