اهمیت آموزش و دوره های آموزشی در صنعت هتلداری

از آن جایی که خدمات هتل توسط همکاران در هتل ارائه می گردد، توجه به نیروی انسانی مهمترین سرمایه هتل ها به شمار می رود و کلیه درآمد بر اساس تخصص و نحوه ارائه خدمت همکاران سنجیده می شود. پس علاوه بر حداقل استانداردهای فیزیکی که یک هتل می بایستی بر اساس درجه بندی داشته باشد، اصل مهم خدمات بر نیروی انسانی پایه گذاری شده و موجب می گردد تا درآمد اصلی از نحوه ارائه خدمات نیروی انسانی باشد. پس هرچه هتل نیروی انسانی زبده، کارآمد و خلاق تری داشته باشد بالطبع راندمان کاری بالاتر، رضایتمندی بیشتر مشتریان و در نهایت درآمد بیشتری خواهد داشت.

حال با توجه به موارد فوق می توان گفت آموزش و تربیت نیروی انسانی یک امر مهم و اجتناب ناپذیر در صنعت هتلداری بوده و کلیه همکاران می بایستی در کلیه زمینه ها آموزش های لازم را دیده و آماده ارائه بهترین خدمات به میهمانان هتل باشند.
یکی از دلایلی که صنعت هتلداری در کشور ما با چالش‌های زیادی روبرو است، نبود نیروی متخصص و تربیت شده در این صنعت می باشد. امروزه ما شاهد هستیم که برخی هتل‌ها از نبود مدیران کارآمد، مدیران میانی با تخصص و پرسنل حرفه‌ای ضربه‌های زیادی را متحمل شده‌اند. امروزه، نیاز به نیروی انسانی مجرب بسیار در این صنعت مشهود بوده و مدارس هتلداری با رعایت استانداردهای روز می‌توانند به این مهم، کمک شایانی کند.

اهمیت برنامه های آموزشی

• نزدیک تر کردن همکاران به اهداف شخصی‌: طی دور‌ه های آموزشی‌ همکاران نه تنها قادر خواهند بود دانش و مهارت‌ کافی‌ را در حوزه ی مسئولیت خود فرا گیرند بلکه این فرآیند دید آنها را در ترسیم اهداف شخصی‌ گسترده تر می‌کند. همچنین آنها می توانند با دیگر قسمت‌های هتل آشنایی خوبی پیدا کنند(Cross Training) و به جایگاه بهتری نیز ارتقا پیدا کنند.

• کمک به همکاران در راستای حل مشکلات به صورت موثر: طی دور‌ه های آموزشی‌ تجربیات و راهنمایی‌های کاربردی ارایه می شود و توانایی همکاران در جهت پاسخگویی به شکایات میهمانان بالا خواهد رفت.

• ارتقا سطح بهره‌وری همکاران در کوتاه مدت: با فرآیند آموزش،آشنایی همکاران با ماهیت کار بیشتر خواهد شد و همچنین با بالا رفتن دانش و تکنیک، توانایی‌های آنها افزایش پیدا خواهد کرد که منجر به بالا رفتن بهره وری خواهد شد.

فواید دوره های آموزشی برای هتل

• افزایش سوددهی: با افزایش بهره وری و ارائه خدمات بهتر پس از فرآیند آموزش احتمال سود دهی‌ هتل‌ها بسیار بالا خواهد رفت.

• کاهش حوادث و افزایش ایمنی: در نبود دور‌ه های آموزشی وقوع حوادث اجتناب ناپذیر خواهد بود (افرادی که با تجهیزات خطرناک کار میکنند) و دور‌ه های آموزشی‌ به منظور جلوگیری از اینگونه رویداد‌ها در محیط هتل کمک شایانی خواهد کرد.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

روش های آموزشی ضمن خدمت در صنعت هتلداری چیست؟

هدف از آموزش ‌های ضمن خدمت در صنعت هتلداری افزایش مهارت‌ ها و دانش همکاران در زمینه‌های مرتبط با کار و فعالیت خود است. دانش و مهارت ‌های آموزشی‌ در

مطالب آموزشی ۰ نظر

تغییرات در ماهیت گردشگری شهر مشهد و نقش هتل ها در این روند چیست؟

از دیرباز شهر مشهد به خاطر قدرت سیاسی و اقتصادی خود مورد توجه بود است اما تاثیر گذارترین مشخصه این شهر حضور بارگاه ملکوتی امام هشتم،امام رضا(ع) است.رشد چشمگیر جمعیت

مطالب آموزشی ۰ نظر

سیاست های هتل River Club در مقوله اهمیت نیروی انسانی

همه ما بارها درباره اهمیت نیروی انسانی‌ در کسب و کار‌های مختلف به خصوص در کار‌های خدماتی شنیده‌ایم. در صنعت هتلداری که خدمات رسانی به مهمانان در اولویت قرار دارد،

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!

لغو پاسخ