اهمیت ارتباطات در صتعت هتلداری (بخش دوم)

اهمیت ارتباطات در صتعت هتلداری (بخش اول)

دو نوع ارتباط غیر کلامی وجود دارد:

۱٫ علائم و نشانه ها: برای مثال عکس ‌هایی نظیر ورود ممنوع

۲٫ ژست ‌ها و حرکات بدن: علامت دادن با دست و یا حرکات فیزیکی‌ که به نحوی می‌‌تواند پیام را منتقل کند.

شما با شناخت این مشخصه ‌ها می‌‌توانید با میهمانان ارتباط بهتری برقرار کنید. این مولفه‌ها شامل موارد زیر است:

حرکات صورت: اخم کردن و یا لبخند زدن

• ژست ها: حرکات دست و بدن که به ما کمک می‌کند ارتباط کلامی موثر تری داشته باشیم.

• حالات بدن: طرز نشستن و یا ایستادن

• تماس چشمی: طرز نگاه کردن به مخاطب و مدت زمان آن

• تماس فیزیکی‌: دست دادن و یا انداختن دست روی شانه

• تکان دادن سر: برای تایید، توافق و یا حتی عدم توافق با مخاطب

• ظاهر: لباس و نحوه آرایش سر و صورت

این فاکتور‌های ارتباطی‌ از آنجایی موثر هستند که می‌‌توانند به افزایش کیفیت ارتباطات با میهمانان کمک کنند. این مشخصه ‌ها می توانند در افزایش کیفیت مکالمات موثر باشند، برای مثال لبخند زدن به مخاطب احساس خوشایندی در وی ایجاد می کند. حرکات و ظاهر شما باید به گونه ای باشد که میهمان احساس کند با فردی حرفه‌ای ارتباط برقرار می‌کند و به راحتی می تواند مشکلات خود را مطرح کند.

ارتباطات در ۳ سطح متفاوت شکل می‌‌گیرند:

۱٫ حرف زدن و گوش دادن رو در رو و یا پشت تلفن

۲٫ خواندن و نوشتن پیغام ‌ها و غیره

۳٫ از طریق حرکات بدن، تماس چشمی و یا حتی فاصله ایستادن با مخاطب: میهمانان در صورتی‌ که احساس کنند که مخاطبشان با دقت گوش می‌‌دهد احساس بهتری خواهند داشت و در این صورت است که در بیان خواسته‌های خود درنگ نمی کنند. فرا گرفتن مهارت‌های شنیداری به ما کمک می‌کند ارتباط بهتری با مخاطبان خود برقرار کنیم و در نتیجه کیفیت خدمات پیشنهادی را بالا ببریم

گوش دادن یک فرآیند فعالانه است که تفاوت‌های زیادی با شنیدن دارد.

باید توجه کامل به مخاطب باشد و هرگز حواسمان پرت نشود و اجازه دهیم تمرکزمان از بین برود.

به حرف‌های مخاطب علاقه نشان دهید و هرگز حرفش را قطع نکنیدو یا مخالفت خود را در حین صحبت هایش نشان ندهید.

نکات کلیدی در مکالمه را تشخیص دهید و با جزئیات نا مرتبط ذهن خود را درگیر نکنید.

در صورت لزوم یادداشت بردارید و یا پاسخی مناسب داشته باشید.

گوش دادن همچنین شامل توجه به حرکات بدن مخاطب می‌‌شود تا درک بهتری از صحبت‌های وی حاصل شود.

• خمیازه کشیدن نشان می‌‌دهد که مخاطب خسته شده است.

• نگاه کردن به ساعت نشان می‌‌دهد که مخاطب عجله دارد و یا حوصله اش سر رفته است.

• بلند یا یواش حرف زدن و یا سرعت حرف زدن نیز نشان دهنده حالات مخاطب است.

• آرام صحبت کردن ممکن است نشان دهنده عصبی بودن و یا عدم اعتماد به نفس مخاطب باشد.

• نامطمئن حرف زدن ممکن است نشان دهنده راحت نبودن مخاطب باشد.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

واقعیت هایی بی نظیر درباره هتل ها و صنعت مهمان نوازی (بخش اول)

صنعت مهمان نوازی بخش مهمی‌ از زندگی‌ مردم را فرا گرفته است و ما هر روز با داستان‌ هایی از پشت پرده هتل‌ها و کسب و کارهای دیگری که در

مطالب آموزشی ۳ نظر

اهمیت طراحی مدل آموزشی مناسب برای همکاران در صنعت هتلداری

طراحی مدل آموزشی زمانی‌ که افراد مناسب جذب شدند، باید نیاز‌های آموزشی‌ کامل ‌‌شود. دلایل مختلفی‌ برای داشتن برنامه‌ های آموزشی‌ در هتل وجود دارد و باید پیش از شروع برنامه‌ های

مطالب آموزشی ۰ نظر

مزایای استفاده از چت آنلاین برای وبسایت هتل چیست؟ (بخش اول)

پیغام گذاشتن و چت آنلاین به عنوان جدیدترین و مهمترین روند‌های سال ۲۰۱۶ در حوزه ی خدمات مشتری و مهمان است. هتل ‌ها به شیوه ‌های متفاوت تلاش می‌‌کنند تا

۱ نظر

لغو پاسخ