تغییرات و خلاقیت هایی که باید هتل ها در راستای افزایش مزیت رقابتی خود اعمال کنند

باید از خودمان صادقانه بپرسیم که صنعت مهمان نوازی در زمینه خلاقیت چه کارهایی کرده است. هتل ها در رقابتی‌ترین بازار ممکن فعالیت می‌‌کنند و همانطور که می‌‌دانید هتلداری در زمینه خلاقیت، سرمایه گذاری بر واحد‌ های تحقیق و توسعه و دیگر پیشرفت‌ های تکنولوژی پیشرفت چندانی نداشته است. کار مهمان نوازی بسیار سخت و طاقت فرسا است. با توجه به ماهیت این صنعت هتل‌ها باید چاشنی‌ خلاقیت را نیز به کارهای خود اضافه کنند تا راه‌ هایی برای توسعه پایدار خود پیدا کنند.

 این سازمان ‌ها باید تلاش کنند پا به پای صنایع دیگر در زمینه خلاقیت پیش بروند. صنعت مهمان نوازی نیز باید همچون صنایع دیگر بر روی واحد‌های  R&Dسرمایه گذاری کند و خلاقیت را در زمینه ‌های غیر تکنولوژی، مدل ‌های تجاری و سازمانی گسترش دهد. مدل تجاری به عنوان طراحی سازمان یا معماری سازمان برای خلق ارزش ها، خدمات رسانی و یا حت جذب نیرو‌های سازمانی است. خلاقیت سازمان شامل راه ‌های جدیدی که مربوط به فرآیند ‌ها و یا ساختار‌های جدید در راستای بهبود عملکرد سازمان است.

امروزه سازمان‌ هایی که در زمینه صنعت مهمان نوازی کار می‌‌کنند به این درک رسیده اند که مهندسی‌ مجدد ساختار کاری و وضع قوانین جدید و به کار گیری نیروی انسانی‌ ماهر می‌‌تواند به آنها در صنعت مهمان نوازی مزیت رقابتی دهد. از آنجایی که خلاقیت ‌هایی که در زمینه منابع انسانی‌ و ساختار سازمانی است به سختی توسط رقبای ما قابل تقلید و کپی برداری است، می‌‌توانیم مزیت رقابتی خوبی‌ نسبت به آن‌ ها داشته باشیم و در این صنعت از آنها پیشی‌ بگیریم.

یکی‌ از بزرگترین تهدید‌هایی که صنعت مهمان نوازی با آن مواجه است، رضایت مدیران از عملکرد خود و داشته هایشان است. این امر باعث می‌‌شود که آنها تلاش کمتری در زمینه تغییر داشته باشند و نسبت به کوچکترین تغییرات نیز واکنش نشان دهند. تقریبا یک قرن پیش، یک هتلدار پیشرو به اسم سزار ریتز ایده ساده اما انقلابیی را مطرح کرد و باعث شد که صنعت هتلداری دستخوش تغیرات بسیاری شود (متصل کردن فضای شخصی‌ به اتاق مهمان). مناسبات تجاری با این ایده تغییر کرد و انتظارت مهمانان نیز افزایش پیدا کرد و هتل ‌ها تلاش کردند در این زمینه از یکدیگر پیشی‌ بگیرند.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

نگاهی اجمالی به تغییرات اتاق های هتل در آینده ای نزدیک (بخش اول)

طراحان پیشبینی‌ می‌‌کنند که در آینده ای نه چندان دور اتاق‌ ها مجهزتر و متفاوت تر خواهند شد و مهمانان تنها تخت، تلوزیون و… سپری کردن اوقات خود نخواهند داشت.

مطالب آموزشی ۰ نظر

۶ پیشنهاد کلیدی برای اولین روز کاری

برنامه آشنایی با همکاران جدید باید به صورت یک فرآیند تعریف شود(مقطعی نباشد). مدیران جذب شده باید در حین مصاحبه با مفاهیم کلیدی و کاربردی ما آشنایی کافی‌ پیدا کنند.

مطالب آموزشی ۰ نظر

مدیریت منابع انسانی و اهمیت آن در فرآیند آموزش

مدیریت منابع انسانی‌ ساده‌‌ترین تعریف را می‌توان از خود جمله برداشت کرد. در واقع منابع انسانی‌ درباره افراد و اشخاص است و دارای مفهومی پیچیده می‌باشد و بسته به ماهیت

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!