خانه داری هتل با پیشرفت تکنولوژی دچار تغییراتی بنیادین‌ شده است

در سال‌های اخیر، صنعت مهمان نوازی همچون دریایی پر تلاطم بوده که دائما دستخوش تغیراتی‌ شده است. خانه داری در هتل یکی‌ از مواردی است که مدام با پیشرفت تکنولوژی دچار تغیراتی بنیادین‌ شده است. با پیشرفت تکنولوژی دپارتمان خانه داری که سال‌ ها اهمیتش نادیده گرفته شده است به افزایش بازدهی و کارایی خود می‌‌اندیشد تا بدینوسیله میهمانان اقامتی خوشایند را تجربه کنند.

بالاترین هزینه در هتل‌ مربوط به نیروی انسانی‌ است. ۴۰% از این هزینه‌ها مربوط به همکاران دپارتمان خانه داری هتل است. هتل‌ ها خواهان فناوری ‌هایی هستند که برای کاهش این هزینه‌ ها راه حل‌ هایی مناسب ارائه دهند و بدینوسیله کارایی نیروی انسانی‌ را با شیوه‌ هایی خلاقانه افزایش دهند.

نرم افزارهایی که بر روی آیپد ‌ها و گوشی ‌های هوشمند نصب می‌‌شوند تنها برخی از تکنولوژی ‌هایی هستند که راه خود را به این دپارتمان باز کرده اند و به گونه ای سبب تسهیل و تسریع پاسخگویی به خواسته‌های میهمانان شده اند،. امروزه بسیاری از فعالیت ‌های این دپارتمان نظیر نظارت بر نظافت اتاق ها، رسیدگی به اشیای گمشده، درخواست کالا و یا دسترسی به اطلاعات مینی بار‌ها از طریق نرم افزارهایی امکانپذیر است که بر روی تلفن ‌های هوشمند نصب شده اند.

رسیدگی به شکایات میهمانان از طریق پیام‌های نوشتاری با سرعت بیشتری انجام می‌‌شود. تلاش تمام هتل ‌ها این است که خدماتی شخصی‌ سازی شده و در کمترین زمان ممکن به میهمانان ارائه دهند.
چالش بر سر ارائه نرم افزارهای کاربردی برای خانه داری هتل با افزایش تقاضا در استفاده از تکنولوژی در دپارتمان خانه داری هتل، شرکت‌های نرم افزاری که در زمینه صنعت هتلداری و مهمان نوازی فعالیت می‌‌کنند رقابتی بی‌ نظیر برای به دست آوردن بازار‌های هدف را آغاز کرده اند. بخش تحقیق و توسعه این شرکت ‌ها مدام با میهمانان در تعامل هستند و با طرح مسائل گوناگون و ارائه راه حل ‌هایی منطقی تلاش می‌‌کنند تا رضایت حداکثری میهمانان را از این خدمات به دست آورند.

دپارتمان خانه داری خواهان نرم افزارهایی است که زمینه نظارت بر فعالیت خانه دار‌ها و یا برنامه زمان بندی شیفت‌ها را فراهم آورد. این نرم افزار‌ها در زمینه‌ هایی نظیر کنترل نظافت اتاق ها، استفاده از خدمات لاندری و یا تهیه موارد درخواستی میهمانان بسیار با اهمیت است. به هر حال پیشرفت نرم افزارها درکی عمیق تر برای فهم خواسته‌های میهمانان را فراهم می‌‌کند. سرمایه گذاری در بخش‌های تحقیق و توسعه و اختصاص بودجه هایی معقول در این زمینه از مواردی است که این پیشرفت‌ها را شتاب خواهد بخشید.

فناوری‌های پیشرو برای صنعت مهمان نوازی و هتلداری
هتل‌های خاورمیانه تا همین چند وقت پیش در زمینه استفاده از تکنولوژی ‌های نوین تمایلی نشان نمی‌دادند، اما امروزه بسیاری از هتل ‌ها متوجه مزایای استفاده از اینگونه تکنولوژی‌ها در بخش خانه داری هتل‌ شده اند. بسیاری از مدیران هتل با کاهش هزینه تکنولوژی به فکر استفاده از اینگونه دستاورد‌ ها برای ارائه شیوه ‌هایی خلاقانه و موثر در هتل افتاده اند.

منبع

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

خانه داری ۰ نظر

مروری بر قوانین مرسوم در بخش خانه داری هتل

اهمیت بخش خانه داری در هتل بر هیچ کس پوشیده نیست و پاکیزگی اتاق‌ها یکی‌ از اولویت‌ های مهمانان برای انتخاب هتل مورد نظرشان است. بسیاری از هتل‌ های بین

خانه داری ۰ نظر

ابزار و تجهیزات خانه داری در هتل (قسمت اول)

برس ها برس‌ها ابزاری هستند که برای نظافت سطوح متفاوت به کار می‌‌روند و از سیم، رشته و یا الیاف زبری تشکیل شده اند. عموماً ۳ نوع برس وجود دارد: •

خانه داری ۰ نظر

شاخص ها و اهمیت بهره وری دپارتمان خانه داری در هتل ها

با گذشت زمان و پیشرفت سیستم های حمل و نقل و نیز اقتصاد جهانی‌، مردم تمایل بیشتری به سفر پیدا کرده اند. مردم می‌‌خواهند که لذت کافی‌ از سفر و

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!