خدمات میز به هنگام سرو غذا و نوشیدنی در رستوران و کافی شاپ هتل

امروزه کیفیت خدمات دهی‌ به مهمان در اولویت تمام هتل‌ ها است و در این راستا داشتن همکارانی با دانش و مهارت کافی‌ از اولویت‌ های هر هتل می‌‌باشد. یکی‌ از دپارتمان‌ هایی که در این راستا تاثیر بسیاری بر رضایت مهمانان دارد دپارتمان غذا و نوشیدنی است و استاندارد سازی نحوه خدمات رسانی همکاران در این بخش بسیار اهمیت دارد. ما در استاندارد هتل تلاش می‌کنیم تا به بهبود این استاندارد‌ها کمک کنیم.

هنگامی که غذا را برای مهمان سرو می‌کنید نام غذا یا نوشیدنی را به وضوح برای مهمان بیان کنید:
• این سوپ شیر شماست خانوم…
• این سس مخصوص برای ماهی‌ شماست.

همیشه به درخواست مهمان پاسخی شایسته بدهید، وقتی‌ که مهمانان درخواست چیزی می کنند که شما می توانید فراهم کنید:
• حتما آقای…..همین الان:

هنگامی که با تاخیر سفارش مهمان حاضر می شود:
• متاسفم که شما را منتظر نگاه داشتم. این هم سس اضافه برای شما آقای….
• چیز دیگری هم لازم دارید؟

وقتی‌ که نمی توانید چیزی را برای مهمان فراهم کنید:
• متاسفم آقای … ،.سیب زمینی‌ متاسفانه تمام شده است اما می‌توانم پیش غذای دیگری را‌ برایتان بیاورم.
• خیلی‌ متاسفم آقای… ، متاسفانه برگرمان تمام شده است.

وقتی‌ مطمئن نیستید چیزی را می‌‌توانید برای مهمان فراهم کنید:
• فقط یک لحظه آقای……، برایتان پیدا خواهم کرد.
• مطمئن نیستم که داشته باشیم اما برایتان سوال خواهم کرد.

نحوه پرسیدن نظر مهمان درباره میزان رضایت از غذا:
• کباب کوبیده چطور بود آقای…؟
• همه چیز خوب بود آقای…؟

اگر مهمان رضایت خود را درباره غذا ابراز کرد:
• خیلی‌ ممنونم آقای…
• خوشحالم که غذایتان رو دوس داشتید
• حتما این جملات محبت آمیز رو به سرآشپز هتل انتقال میدم
• ممنونم.خیلی‌ خوشحالم که همچین نظری داشتین:

پس از صرف غذا:
• غذاتون چطور بود آقای…؟؟
• از غذاتون لذت بردید؟
• امیدوارم همه چیز خوب بود باشد؟

تمیز کردن میز:
تمام لیوان ‌ها و ظروف باید پس از صرف وعده غذایی از روی میز برداشته شوند. لیوان‌ های خالی‌ باید پیش از سرو نوشیدنی جدید از روی میز برداشته شوند. زیر سیگاری‌ ها باید پیش از هر وعده غذایی و همچنین در صورت درخواست مهمان عوض شوند.
• این تمام شده است آقای…؟ (به آرامی به لیوان یا ظرف مورد نظر اشاره کنید)
• می‌توانم میزتان را برای سرو وعده اصلی‌ تمیز کنم؟

منبع

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

شرحی بر شیوه سرویس دهی آمریکایی در بحث غذا و نوشیدنی (بخش اول)

ما در استاندارد هتل می‌خواهیم به یکی‌ از متداول ترین سوالات فعالان و دانشجویان صنعت هتلداری بپردازیم  و با هم تفاوت ‌ شیوه های سرویس دهی‌ آمریکایی، انگلیسی‌. روسی و

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

۹ ویژگی سرویس دهی‌ عالی‌ در صعنت مهمان نوازی و خدمات دهی‌ (بخش اول)

سرویس دهی عالی باید دوستانه باشد  خوشآمدگویی گرم و صمیمانه می‌‌تواند مهمانان را مطمئن کند که اوقات خوشی‌ را با ما سپری خواهند کرد. همچنین بدرقه ای خوشایند نیز می‌‌تواند

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

۱۴ نوع غذای مخصوص خاورمیانه که نمی‌توان بدون آنها زندگی‌ کرد (بخش سوم)

به نظر من در دنیا کمتر غذایی به لذیذی یک بشقاب “هوموس تازه” میرسد. برخی‌ دیگر همین سخن را در رابطه با یک بشقاب “فلافل تازه” یا “شاورما” نقل میکنند. برای

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!