درس هایی که صنعت هتلداری می تواند از استیو جابز بگیرد (بخش اول)

استیو جابز، سوای همه دستاورد هایش، تمام دنیا را تشویق می‌‌کرد که خلاقانه زندگی‌ کنند و فراسوی مرز‌ها بیاندیشند تا بتوانند مدام به سوی موفقیت گام بردارند. تجربه و اشتیاق وی در کسب و کار خود همیشه الهام بخش افراد مختلف در کسب و کارهای متفاوت بوده است. ما در استاندارد هتل ۵ درسی‌ که صنعت هتلداری از استیو جابز می‌‌تواند بگیرد را بررسی می‌کنیم:

تجربه مهمان باید در اولویت قرار گیرد. در واقع استیو جابز بر بهبود تجربه مهمان تاکید می‌‌کند

تجربه مهمان باید بالاترین اولویت را برای هتل داشته باشد. برای این منظور باید استاندارد‌ها به ساده‌ترین شیوه تعریف شوند و در راستای افزایش ارزش برای مهمان باشند. استیو جابز تمرکز بسیار بالایی بر سادگی‌ فرآیند‌ها داشت. و می‌‌گفت« سادگی‌ می‌‌تواند سخت تر از پیچیدگی‌ باشد». باید به سختی کار کنید تا ذهنتان منعطف شود و بتوانید سادگی‌ را به خوبی درک کنید و در فرآیند ‌ها به کار گیرید.

استیو جابز از فاکتور سادگی‌ برای بهبود تجربه مشتریان خود استفاده کرد و بعد‌ها این رویکرد در صنعت مهمان نوازی و هتلداری نیز بازخورد بسیار خوبی‌ داشت. با این رویکرد و تطبیق تمامی‌ استاندارد‌ها با آن می‌‌توانید مطمئن شوید که تمام همکاران شما در این راستا قدم بر می‌‌دارند.

بر انجام کارها به صورت گروهی تاکید کنید

جابز تاکید می‌‌کند که کار‌های بزرگ هرگز توسط یک شخص انجام نمی‌شود و این کار‌ها را باید به صورت گروهی انجام داد. در هتل، کار گروهی به نوعی ستون فقرات تجربه مهمان است و بدون کار گروهی تمامی‌ دپارتمان‌ها با مشکل روبه رو می‌‌شوند از تحویل اتاق اشتباهی‌ بگیرید تا رزرو دو مهمان برای یک اتاق. همکاران در هتل در منظر مهمان به تعامل با یکدیگر می‌‌پردازند و اگر کار تیمی در بهترین حالت خود صورت گیرد می‌‌توانید وفاداری مهمان را نیز به خوبی‌ مشاهده کنید.

توجه به جزئیات باعث تفاوت ها می‌‌شود

جابز تشریح می‌‌کند که اگر در کالج یکی‌ از دروس خود (کالیوگرافی) را نمی افتاد هرگز کمپانی مک‌(MAC) نمی‌توانست تنوعی از فونت ‌های مختلف داشته باشد. وی اولین فردی در دنیای کامپیوتر بود که به جزئیات زیبایی شناختی‌ اهمیت ‌‌داد (جزئیات کوچکی که قطعاً برای کاربر دارای اهمیت است).

صنعت هتلداری نیز پر است از اینگونه جزئیات که تنها با توجه به آنها می‌‌توانیم تجربه ای متفاوت را برای مهمان رقم بزنیم. استفاده از نام مهمان برای خطاب قرار دادن وی، لبخند زدن و دیگر جزئیات می‌‌تواند ما را در این راستا کمک کند. به این جزئیات توجه کنید و مطمئن باشید مهمانان نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

بهشتی در اولین هتل ۷ ستاره دنیا (بخش اول)

زمانی‌ که هتلدار ایتالیایی آلساندرو روسو تصمیم گرفت تا پرچمدار هتلی منحصر به فرد در دنیا باشد هرگز ترسی‌ به دل خود راه نداد. او تنها نمی‌خواست که بهترین هتل

مطالب آموزشی ۰ نظر

واقعیت هایی بی نظیر درباره هتل ها و صنعت مهمان نوازی (بخش دوم)

صنعت مهمان نوازی بخش مهمی‌ از زندگی‌ مردم را فرا گرفته است و ما هر روز با داستان‌ هایی از پشت پرده هتل‌ها و کسب و کارهای دیگری که در

مطالب آموزشی ۰ نظر

پنج برنامه وفاداری هتل ها که در صدر برترین های دنیا هستند (بخش اول)

صنعت هتلداری به عنوان یکی‌ از پیشگامان برنامه ‌های وفاداری است. با گذر زمان، برنامه‌ های وفاداری نیز تلاش می‌‌کنند تا با تغییرات و خواسته‌های مهمانان خود را تطبیق دهند

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!