رازهایی درباره خانه داری در هتل (بخش اول)

خانه داری در هتل از جمله کارهایی است که کمتر دیده می‌‌شود و مورد لطف قرار می‌‌گیرد. خانه دار‌ها بیشترین کار فیزیکی‌ در هتل را انجام می‌‌دهند و روزانه بین ۱۰ تا ۱۴ اتاق را نظافت می‌‌کنند و با این وجود از دید مهمان مخفی‌ هستند. ما در استاندارد هتل نگاهی‌ می‌‌اندازیم به رازهای این دپارتمان مهم و حیاتی در هتل:

طبق آمارTrip Advisor سی و یک درصد آمریکایی ‌ها به خانه دار‌ها انعام نمی‌دهند در حالی‌ که اینها همکارانی هستند که تخت ‌ها را رو به راه می‌‌کنند، سرویس ‌های بهداشتی و حمام را نظافت می‌‌کنند و ما را از شرزباله ‌ها خلاص می‌‌کنند. بر طبق آمار اداره کار، خانه دار‌ها سالانه ۲۱۸۰۰ دلار درآمد دارند. بنابرین انعام دادن به این افراد به نظر ایده خوبی‌ می‌‌رسد.

 انجمن هتلداری و اسکان آمریکا پیشنهاد می‌‌کند که این انعام با توجه به خدمات و درجه هتل برای هر شب بین ۱ تا ۵ دلار باشد. تامسکی که یکی‌ از مهمانان همیشگی‌ هتل‌ های مختلف است می‌‌گوید: این سوال که چقدر انعام لازم است همیشه ذهن من را به خود مشغول کرده است. من همیشه پیشنهاد می‌‌کنم ۵ دلار در پاکت قرار داده و روی بالش بگذارید. همچنین وی پیشنهاد می‌‌کند که این انعام ‌ها روزانه باشد و نه در پایان اقامت در هتل!

 ممکن است خانه داری که مسئول نظافت اتاق بوده است به هنگام چک اوت شما در ‌مرخصی باشد و این انعام نصیب خانه دار دیگری شود. در این راستا یکی‌ از هتل‌های زنجیره ای معتبر با نام ماریوت کمپینی را با نام « پاکت لطفا » راه اندازی کرده است تا مهمانان را تشویق کند برای خانه دار‌ها در پاکت انعام خود را بگذارند.

برنامه‌ های حافظ محیط زیست که باعث می‌‌شود مهمانان از حوله های کمتری در هتل استفاده کنند یا نظافت اتاق با تاخیر بیشتری انجام شود کار خانه دار‌ها را پیچیده تر کرده است

 وقتی‌ هتل ‌ها تصمیم میگیرند سبز باشند (حافظ محیط زیست) برای محیط زیست نیز اثرات مفیدتری خواهد داشت. انیمر استراسل که یکی‌ از فعالان محیط زیست است می‌‌گوید: در هتل ‌هایی که برنامه ‌های حفاظت از محیط زیست اجرا می‌‌شود مهمان می‌‌تواند نظافت اتاق خود را چند روزی به تعویق بیندازد. البته وقتی‌ خانه دار تصمیم می‌گیرد که اتاق را تمیز کند با اتاقی‌ کثیف تر مواجه خواهد بود.

 این بدان معنی‌ است که خانه دار باید از مواد نظافتی بیشتری استفاده کند و در نتیجه با استشمام بیشتر این مواد ریسک خطر نیز برای وی افزایش پیدا می‌‌کند. وی خاطر نشان می‌‌کند که زمان نظافت اتاق محدود است و هر خانه دار باید بر طبق این زمان بندی عمل کند و فرقی‌ نمیکند که اتاق کثیف تر باشد یا تمیز تر. این اتاق باید در همان زمان نضعفت شود والا وی با تنبیه مدیر خود مواجه می شود.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

خانه داری ۰ نظر

مروری بر استراتژی های کلیدی در خانه داری هتل

وبسایت Hospitality.org اخیرا مقاله ای منتشر کرده است که در آن به استراتژی‌ های کاربردی که مدیران خانه داری به وسیله آنها می‌‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند اشاره کرده است.

خانه داری ۰ نظر

مکان های عمومی هتل و مراحل نظافت آنها

مکان‌های عمومی در هتل مخصوصا میز پذیرش و ورودی هتل از جمله محل ‌هایی هستند که میهمانان به محض ورود با آنها مواجه می شوند. بنابراین نظافت این مکان‌ها در تصویر اولیه

خانه داری ۰ نظر

کنترل نظافت اتاق های هتل چه زمان و طی چه مراحلی انجام می شود؟

کنترل اتاق ها هر هتلی برای کنترل نظافت اتاق‌ های خود از سیستم ‌های خاص استفاده می‌‌کند. این کنترل ها به این دلیل انجام می‌‌شود که مطمئن شویم تمامی‌ استاندارد‌ها

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!

لغو پاسخ