راه هایی برای رسیدگی به مشکلاتی که در رزرو میز های رستوران پیش می آید

راه هایی برای رسیدگی به مشکلاتی که در رزرو میز های رستوران پیش می آید

زمانی‌ که میز آماده نیست:

بسیار متاسفم آقای…….میز شما هنوز کاملا آماده نیست و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر حاضر می‌‌شود. مایل هستید تا زمانی‌ که میز حاضر می‌‌شود نوشیدنی مهمان ما باشید؟

زمانی‌ که میز رزرو شده را به کس دیگری داده اید:

عذرخواهی: بسیار متاسفم آقای………ما اشتباها میز شما را به مهمان دیگری داده ایم. واقعا متاسفم.

درخواست از مهمان برای اینکه منتظر بماند: امکان دارد تا زمانی‌ که میز شما حاضر می‌‌شود نوشیدنی مهمان ما باشید ؟

اگر مهمان با تقاضائ ما موافقت کرد: از این طرف آقای…..(راه را به مهمان نشان دهید و وی را بدرقه کنید).

زمانی‌ که به محل سرو نوشیدنی رسیدید: امیدوارم از نوشیدنی لذت ببرید و من به محض آماده شدن میز بر می‌گردم.

تلاش کنید میز دیگری را به مهمان پیشنهاد دهید:

  • برای معطل گذاشتن شما بسیار شرمند ایم
  • من میز دیگری را برای شما آماده کرده‌ام که مطمئنم خوشتان خواهد آمد
  • لطفا با من بیایید تا میز را به شما نشان بدهم.

زمانی‌ که به میز رسیدید: آیا این میز مناسب هست آقای…؟

اگر مهمان از میز راضی‌ نبود:

  • میتوانید میزی که آنجا در نظر گرفته ایم را نیز ببینید.
  • این میز بهتر هست؟
  • متاسفانه میز دیگری خالی‌ نمانده است

میز رزرو شده مهمان به شخص دیگری داده شده و هیچ میز خالی‌ دیگری وجود ندارد:

عذرخواهی: بسیار متاسفم آقای………ما اشتباهی‌ میز شما را به شخص دیگری داده ایم. به محض اینکه میزی خالی‌ شود شما را در جریان می‌‌گذاریم.

تقاضا از مهمان برای منتظر ماندن: آقای……..میز حدوداً ۳۰ دقیقه دیگر حاضر می‌‌شود. مایل هستید نوشیدنی در خدمت شما باشیم؟

مهمان را تا محل سرو نوشیدنی بدرقه کنید: امیدوارم از نوشیدنی لذت ببرید. من به محض آماده شدن میز شما را در جریان میگذارم.

زمانی‌ که میز حاضر شده است: معذرت می‌خواهم که شما را منتظر نگاه داشتیم. ما میز دیگری را برای شما آماده کرده ایم. لطفا با من بیایید.

اگر مهمان حاضر نیست تا زمان آماده شدن میز دیگری منتظر بماند: دوس دارید برای شما میزی در رستوران……….که غذاهایی بسیار عالی‌ دارد رزرو کنیم؟ پس از آن چک کنید که آیا رستوران میز خالی‌ دارد و اگر داشت مهمان را تا آنجا بدرقه کنید.

 

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

۱۰ فاکتوری که از شما گارسونی حرفه ای در رستوران هتل می سازد

۱٫ آشنایی و تسلط بر منوی رستوران هیچ چیز ناخوشایند تر از این نیست که گارسون در جواب سوال شما درباره غذایی خاص بگوید متاسفانه نمیدانم و باید برایتان از

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

مروری بر مفاهیم غذا و نوشیدنی و انواع سرویس دهی در هتل

غذا و نوشیدنی‌ بزرگترین دپارتمان هتل می‌باشد که شامل بخش‌های زیادی می‌باشد که با همکاری دیگر بخش‌ها نیازهای غذا و نوشیدنی‌ میهمانان هتل را فراهم میکنند. بخش غذا و نوشیدنی‌

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

نقش و وظایف Sous Chef در هتل های بین المللی چیست؟

معمولا در تمام هتل ‌های ۵ ستاره رستوران ‌های جداگانه با سبک ‌های مختلف آشپزی وجود دارد که با توجه به ذائقه مهمانان مقیم (در بخش سرویس یا پذیرایی و

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!