سفر یک مدیر:از یک دانشجوی مشتاق به یک مدیر هتل در صنعت مهمان نوازی

سفر یک مدیر:از یک دانشجوی مشتاق به یک مدیر هتل در صنعت مهمان نوازی

 همیشه دربارهی رهبری در صنعت هتلداری بیشتر صحبت میشود اما این مسئله در واقعیت خیلی‌ قابل رویت نمی‌باشد. اما وقتی‌ شور و اشتیاق را در رهبرانی این چنینی مشاهده می کنید، این باعث تجدید باور شما در آموزش این رشته و آینده این صنعت می شود. یکی از این رهبران آقای گرگور سی پلت (Gregor Seipolt) مدیر مجموعه هتل هالیدی  این (Holiday Inn) در غرب شهر برلین می باشد. هتلی عظیم که با ۳۳۶ اتاق، ۷۰ کارمند و ۱۸ اتاق کنفرانس و برگزاری مراسمات در نزدیکی دفتر مرکزی شرکت زیمنس و فرودگاه تگل برلین قرار دارد.

زمانی که من برای اولین بار بعنوان مدیر مدرسه بین المللی هتلداری بلو مونتینز (Blue Mountains) در استرالیا در سال ۲۰۰۰ گرگور را بعنوان یک دانشجوی تازه کار و مشتاق ملاقات کردم، این هتل فرسخ ها از ما فاصله داشت.

چه چیز در این راه از تبدیل یک دانشجو به مدیر ارشد یک هتل اثرگذار بوده است؟ چگونه تحصیلات او در مدرسه هتلداری او را برای چالش ها و فرصت های صنعت هتلداری امروز آماده کرده بود؟

گرگور یک فرد سرزنده و با احساس است مخصوصاً زمانی که در رابطه با دوران دانشجویی اش در دانشگاه BM  صحبت میکند. زمانی که می گوید بهترین دوران زندگی اش بود واقعاً منظورش همین بود. خاطرات، شور و هیجان  و چالش ها کاملاً در او هویدا بود حتی زمانی که آرام بود این انعکاس در او دیده میشد. او نه تنها نکات با ارزش دوران تحصیلش را بلکه تجربه ی ارزشمندش را از دانشجو بودن در یک قاره دیگر و کشوری جند ملیتی یادآور شد. گرگور بر تجربه ی خوبی که از کار کردن با فرهنگ های مختلف، گسترش افق فکری و آرمانی اش، ایجاد اطمینان و مهارتش بدست آورده بود،  بارها تاکید کرد.

او همجنین معنای فرهنگ “مهمان نواز” بودن و یا به زبان خودش ” اوقات خوبی داشته باشید” را فرا گرفت. درست در مدرسه هتلداری بود که اهمیت رهبری و گسترش آن را به تدریج فرا گرفت. یک مدیر همیشه باید در دیدرس کارمندان و مهمانان باشد و بداند چه زمانی در مسائل دخالت بکند و چه زمانی غقب بایستد. آقای گرگور به داشتن ارتباط شخصی یا فردی با کارمندان و میهمانان خود اهمیت میدهد زیراکه از طریق همین روابط شخصی است که حس اطمینان و اعتماد  به یکدیگر را میشود ایجاد کرد. اعتماد همانند یک رهبر و اطمینان همانند یک مدیری که به میهمانانش بها میدهد.

چالش هایی که گرگور بعنوان مدیر هتل برلین با آنها روبرو است انعکاسی از عملکرد دیگر مدیران سراسر دنیا می باشد. استخدام نیروی انسانی یکی از کلیدی ترین مسائل هتل می باشد. گرگور بسیاری از کارمندان هتل را میبیند که به کار خود فقط به چشم یک شغل نگاه میکنند و هیچ علاقه و اشتیاقی ندارند اما از دید بسیاری از مدیران، او شما را بعنوان نیروهایی میبیند که باید با شما کار کند، به آنها انگیزه بدهد، آنها را تشویق کند و از آنها تیمی منسجم بسازد. اگر میخواهید تیم خود را طبق ارزش ها و دیدگاه خود تشکیل بدهید بسیار مهم است که به آنها اعتماد و اطمینان داشته باشید.

اگرچه گرگور بسیار جوان است اما بسیاری از تغییرات فنی مداوم را تا به امروز دیده است و اعتقاد دارد که این یک روش نیست بلکه فرایندی تکاملی است. مسئله بسیار مهم، تکنولوژی موجود در هتل ها می باشد که جزء نیازمندی های میهمان می باشد و باعث سردرگمی آنها نمیشود.

او معتقد است این تغییرات باید شفاف، قابل لمس و خارج از دید باشد. او همچنین می گوید اگر این تغییرات حذف شود و یا بر روی روابط شخصی شما با میهمان اثر بگذارد، آن زمان نه تنها فرصت با ارزش شناخت میهمان خود را ازدست داه اید، بلکه دیگر نمی توانید تسهیلات هتل خود را به آن میمهان بفروشید زیرا که دیگر حس اطمینان او را از بین برده اید.

گرگور بعنوان یک مشاهده کننده با علاقه و اشتیاق متوجه شده است که میهمانان بدنبال شناسایی روابط شخصی تر می باشند. آنها میخواهند که به نیازهای شخصی شان توجه شود و حتی بخاطر سپرده شود. در اینجا مهمترین کلید همان کارمندان شما هستند. آنها باید در جمع آوری اطلاعات کلی از میهمانان خود  از طرق انتقال اولویت ها و ثبت سابقه میهمانان بصورت شخصی وارد عمل شوند.اغلب بنظر میرسد که موانع بسیاری بر سر راه شناخت نیازهای میهمان وجود دارد و این موجب میشود که فردیت و آرزو های میهمان در سطح بسیار وسیعی نادیده گرفته میشود.

قدم بعدی چیست؟ گرگور فقط چندین ماه است که در این سمت شغلی قرار دارد و می داند که باید خودش و تیم اش را تا چندین سال آینده توسعه دهد تا به استاندارهایی که میتوانند گروهی به آن دست یابند، برساند. اما در آینده مطمئناً او میخواهد به همان هتل های پنج ستاره ای که به او راه و روش یاد داده اند و امروز از او رهبر ساخته اند، برگردد.

او فردی است که علائق خود را بخوبی می شناسد و خصوصیات اخلاقی و ذاتی او را به سمتی خواهد برد که از استعدادهای خویش بهترین استفاده را بکند و آنها را شکوفا سازد.

من همیشه وقتی رهبرانی این چنینی را میبینم که سعی بر رشد و پیشرفت خود دارند، احساس رضایتی از خودم دارم که این شانس را داشته ام بر تحصیلات و شغل برخی ار آنها اثرگذاز باشم.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

چطور می توانیم (در صنعت هتلداری) انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ (بخش دوم)

زبان انگلیسی‌ به عنوان زبانی بین المللی و تجاری به شمار می‌‌رود. تقریبا در تمامی‌ هتل ‌ها زبان انگلیسی‌ به عنوان تنها وسیله ارتباطی‌ میان مهمان و همکاران شناخته می‌‌شود. اگر

مطالب آموزشی ۰ نظر

درس هایی که صنعت هتلداری می تواند از استیو جابز بگیرد (بخش اول)

استیو جابز، سوای همه دستاورد هایش، تمام دنیا را تشویق می‌‌کرد که خلاقانه زندگی‌ کنند و فراسوی مرز‌ها بیاندیشند تا بتوانند مدام به سوی موفقیت گام بردارند. تجربه و اشتیاق

مطالب آموزشی ۰ نظر

رابطه میان کیفیت خدمات و وفاداری مهمانان در صنعت هتلداری

در دنیای مدرن امروز اهمیت مشتریان و مهمانان بیش از پیش شده است و آنها پادشاهانی هستند که ما باید برای برآورده کردن انتظاراتشان با یکدیگر به رقابت بپردازیم. راضی‌

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!