شاخص ها و اهمیت بهره وری دپارتمان خانه داری در هتل ها

با گذشت زمان و پیشرفت سیستم های حمل و نقل و نیز اقتصاد جهانی‌، مردم تمایل بیشتری به سفر پیدا کرده اند. مردم می‌‌خواهند که لذت کافی‌ از سفر و تعطیلات خود ببرند و تجربه ای متفاوت داشته باشند. جدا از اینکه قصد آنها از سفر چیست، کیفیت خدماتی که به آنها در هتل ‌ها داده می‌‌شود و چگونگی‌ استقبال هتل از آن ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 در صنعت هتلداری، هتل‌ ها باید درک مناسبی از بازار خود داشته باشند و به عادات و شخصیت مهمانان اهمیت بدهند و بر این اساس خدماتی شخصی‌ سازی شده را به ایشان ارائه دهند تا کیفیت خدمات افزایش پیدا کرده و بتوانند در بازار مزیت رقابتی پیدا کنند.

یکی‌ از مهمترین کالاهایی که هتل‌ ها در اختیار مهمانان قرار می‌‌دهند اتاق است. اینکه بتوانند در کمترین زمان ممکن اتاقی‌ با بهترین کیفیت را در اختیار مهمان بگذارند می‌‌تواند باعث افزایش رضایت ایشان شود. فعالیت خانه دار‌ها و چگونگی‌ آماده سازی اتاق‌ ها تاثیر بسیاری بر این رضایتمندی خواهد داشت.

دپارتمان خانه داری مسئول اصلی‌ نظافت هتل است و یکی‌ از شلوغ ‌ترین دپارتمان‌ های هر هتل است. محصول اصلی‌ هتل اتاق است. برای اطمینان از اینکه اتاق تمیز و راحت است و مهمان می‌‌تواند از اقامت خود لذت ببرد و سفری خاطره انگیز را تجربه کند، خانه دار‌ها باید هر زمان آماده ارائه خدماتی حرفه ای و سطح بالا باشند تا مهمان از اقامت خود رضایت داشته باشد و هتل را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی‌ کند.

شهرت مناسب در محافل عمومی بهترین تبلیغ برای خدمات ما و هتل است و به همین دلیل خانه دار‌ها باید به خوبی‌ به مهمانان هتل خدمات رسانی کنند و این رضایتمندی باعث می شود که مهمانان بیشتری نیز برای اقامت به هتل ما مراجعه کنند.

 علاوه بر مطالبی که درباره اهمیت خانه داری در هتل گفته شد باید به این نکته اشاره کرد که مدیریت منابع انسانی‌ و ملزوماتی که در این دپارتمان استفاده می‌‌شود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این دپارتمان باید به صورت شبانه روزی به مهمانان سرویس دهد و موجبات رضایتمندی آن ‌ها را فراهم آورد. بنابراین به ۳ شیفت کاری مختلف باید تقسیم شوند و افراد زیادی در این دپارتمان مشغول شوند.

با توجه به اینکه افراد زیادی در این دپارتمان مشغول می شنود و بیشترین حجم محصولات بهداشتی/ نظافتی نیز در این دپارتمان مورد استفاده قرار می‌‌گیرد مدیریت مناسب می‌‌تواند تاثیر به سزایی بر درامد و هزینه هتل داشته باشد. زمانی‌ که کیفیت خدمات خانه داری به سطح استاندارد رسید و ثابت شد قطعاً بهره ‌وری نیز افزایش پیدا می‌‌کند.و هزینه پرسنل نیز کم می‌‌شود. بنابرین بهره‌ وری در این دپارتمان یکی‌ از مهمترین شاخص هایی است که بر عملکرد هتل تاثیر می‌‌گذارد.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

خانه داری ۰ نظر

چیزهایی که درباره خانه داری هتل نمی دانیم! (بخش دوم)

برای اکثر مهمانان وارد شدن به هتل به معنای استراحت کردن روی تخت‌ های راحت و لم دادن روی کاناپه ‌هاست. خانه دار‌ها به نحوی کار خود را انجام می‌‌دهند

خانه داری ۰ نظر

مراحل مرتب کردن تخت میهمانان در هتل چیست؟

راه ‌های بسیاری برای مرتب کردن تخت ها در هتل‌ وجود دارد اما بعضی‌ از این روش‌ها ترجیح داده می‌‌شوند. مدیران زبده دپارتمان خانه داری در هتل ها این فرآیند

خانه داری ۰ نظر

مکان های عمومی هتل و مراحل نظافت آنها

مکان‌های عمومی در هتل مخصوصا میز پذیرش و ورودی هتل از جمله محل ‌هایی هستند که میهمانان به محض ورود با آنها مواجه می شوند. بنابراین نظافت این مکان‌ها در تصویر اولیه

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!