شرحی بر دپارتمان فرانت آفیس در هتل

فرانت آفیس ، به عنوان مرکز عصبی هر هتلی شناخته می شود. کسانی که در این بخش فعالیت می کنند در واقع به اموری نظیر خوشآمد گویی به میهمانان در بدو ورود، ثبت اطلاعات میهمان، تحویل کلید اتاق ها و یا پاسخگویی به سوالات آنها مبادرت می ورزند. در واقع همکاران فرانت آفیس تنها اشخاصی هستند که به صورت مستقیم با میهمانان در تماس هستند.

در واقع فعالیت های این بخش در ۵ منطقه کلیدی انجام می شود که شامل موارد زیر است:

  1. خدمات بل من
  2.  اطلاعات
  3. کانسیرج
  4.  صندوقدار ها و ادیتورهای شیفت شب
  5. پذیرش

مدیریت این بخش باید تمامی ‌فرآیند خدمات رسانی در هتل ظرف ۲۴ ساعت گذشته را تجزیه و تحلیل کند و فرآیند مالی هتل را نیز زیر نظر داشته باشد. نظارت بر فرآیند ورود و خروج میهمانان و رزرواسیون روزانه، بودجه بندی و تهیه سیستم‌های کنترل هزینه، سرپرستی و نظارت بر نیرو‌های انسانی‌، ارتباط با شرکای تجاری، رهبری روابط و پیش بینی ‌فروش اتاق‌ها نیز از دیگر وظایف مدیران فرانت آفیس به شمار می‌‌رود.

تعداد کارمندان این بخش در هتل‌های مختلف کاملا متفاوت است و در برخی ‌هتل‌های کوچک همکاران میز پذیرش به حساب‌ها رسیدگی می کنند، کلید را در اختیار میهمان قرار می‌‌دهند و یا پاسخگوی تماس های تلفنی هستند.

در عوض بسیاری از هتل‌های لوکس مطابق با چارت سازمانی به جذب نیرو می‌‌پردازند و عقیده دارند که اگر همکاران انرژی کافی نداشته باشند، به خوبی ‌پاسخگوی خواسته‌های میهمانان نیستند و رضایت مشتریان نیز تامین نخواهد شد.

استاندارد هتل به تفصیل به تشریح این بخش کلیدی از هتل خواهد پرداخت و استانداردهای لازم و همچنین آخرین دستاوردها در زمینه افزایش بازدهی این بخش حیاتی از هتل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

اهمیت مدیریت میز پذیرش در هتل ها چیست؟

از آنجایی که میز پذیرش به نوعی ویترین هر هتل است مدیریت این بخش یکی‌ از مهمترین قسمت ‌های سیستم مدیریت هتل است. سالها پیش، صنعت مهان نوازی و هتلداری به

فرانت آفیس ۰ نظر

مشکلاتی که در هتل های مختلف با آن روبرو می شوید (بخش اول)

معمولا همه ما لیستی از مشکلات داریم که به هنگام اقامت در هتل ‌های مختلف با آن‌ها رو به رو شده ایم و امیدواریم در سفر‌های بعدی خود اقامتی متفاوت

فرانت آفیس ۰ نظر

مولفه های ارزیابی نیروی انسانی در چه زمینه هایی نمود پیدا می کند (بخش دوم)

در صنعت هتلداری و گردشگری که نحوه خدمات رسانی به میهمان و کیفیت خدمات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، لزوم آموزش‌های صحیح نیروی انسانی‌ و ارزیابی ‌های منظم و

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!