شرحی بر شیوه سرویس دهی آمریکایی در بحث غذا و نوشیدنی (بخش اول)

شرحی بر شیوه سرویس دهی آمریکایی در بحث غذا و نوشیدنی (بخش اول)

ما در استاندارد هتل می‌خواهیم به یکی‌ از متداول ترین سوالات فعالان و دانشجویان صنعت هتلداری بپردازیم  و با هم تفاوت ‌ شیوه های سرویس دهی‌ آمریکایی، انگلیسی‌. روسی و فرانسه را بررسی کنیم.

سرویس دهی آمریکایی:

سرویس دهی آمریکایی به عنوان پر کاربرد‌ترین سرویس در جهان و به خصوص آمریکا شناخته می‌‌شود. ماهیت سرویس می‌‌تواند ساده و یا پیچیده باشد. سرویس دهی آمریکایی را همچنین به عنوان شیوه ای می‌‌شناسند که با بشقاب سرو می‌‌شود. مراحل سرو آمریکایی می‌‌تواند رسمی‌ و یا غیر رسمی‌ باشد و این شیوه سرویس دهی از سرویس فرانسوی تشریفات کمتری دارد. این سرویس مناسب افرادی است که در رستوران‌ ها می‌‌خواهند وعده ای سریع و متفاوت داشته باشند.

سرویس آمریکایی سرویسی با شکوه و با کلاس است که شامل مورد زیر است:

  • همانند سرویس دهی روسی، این سرویس بسیار سریع است و نیروی انسانی‌ کمتری نیز در آن دخیل است و مناسب برای فضا هایی کوچک نیز می باشد.
  • سرویس آمریکایی در رستوران ‌های فامیلی، کافی شاپ ‌ها و یا کانتر‌هایی که در آنها سالاد بار تعبیه شده است مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.
  • در این سرویس دهی بشقاب ‌ها و صندلی ها باید از قبل جایگذاری و تعبیه شوند، در این شیوه ظروف نقره بسیار کاربرد دارند. آماده سازی غذا در آشپزخانه صورت می‌‌گیرد (به جز سالاد و نان و …که گارسون‌ ها برای تسریع خدمات خود به سر میز می‌‌آورند)
  • در سرویس آمریکایی غذای گرم، گرم و غذای سرد، سرد سرو می‌‌شود.
  • از آنجایی که غذا در یک بشقاب آماده سرو می‌‌شود، در این شیوه سرویس دهی ظروف کمتری به کار گرفته می‌‌شود و هزینه شستشو و استفاده از ظروف متفاوت کاهش پیدا می‌‌کند.
  • از آنجایی که سر آشپز‌ها می‌‌توانند خلاقیت خود را در تزئینات بشقاب نشان دهند، این سرویس مورد پسند آنها است.
  • این شیوه تنها به یک سرور احتیاج دارد که البته باید دارائ مهارت ‌های بالایی در بحث تشریفات باشد. به هر حال در این شیوه سرویس دهی تنها یک سرور در منطقه ای‌ از سالن به کار گرفته می‌‌شود اما باید نیروهای لازم در بحث آماده سازی نیز به کار گرفته شوند.

ما در استاندارد هتل به زودی مراحل آماده سازی میز را در این شیوه سرویس دهی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

چند نکته ساده که می تواند باعث بهبود تجربه مهمانان در رستوران شود

مولفه ‌های ساده ‌ای برای بهبود تجربه مهمان در رستوران‌ها وجود دارد که اگر چه به نظر ساده و مشخص هستند ولی‌ در بسیاری از مواقع ندیده گرفت می‌‌شوند. ما

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

مراحل و نحوه نظافت رستوران هتل چیست؟

نظافت رستوران هتل تمیز بودن رستوران و یا محل سرو غذا و نوشیدنی همچون دیگر مهارت‌های فنی‌ همکاران از اهمیت بالایی برخوردار است. قسمتی‌ از کار همکاران واحد غذا و

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

هیچگاه اهمیت میهمانان را نادیده نگیرید

• این ما هستیم که به حضور میهمانان نیازمندیم. • یک میهمان هرگز مزاحم نیست بلکه هدف ما رضایت وی است. • ما با ارائه خدمات به میهمانان به آنها

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!