طبقه بندی هتل ها بر چه اساسی است؟

به صورت کلی‌ هتل‌ ها بر اساس نوع امکانات، خدمات، بازار هدف، مالکیت و غیره طبقه‌بندی می‌‌شوند. طبقه بندی در کشور‌های مختلف متفاوت است اما معمولا بر این اساس هتل‌ ها طبقه بندی می‌‌شوند:

  • هتل‌های کوچک: ۱ تا ۲۵ اتاق
  • هتل‌های متوسط: ۲۵ تا ۱۰۰ اتاق
  • هتل‌های بزرگ: بالای ۱۰۰ اتاق

طبقه بندی براساس امکانات و خدمات

۲ ستاره:حداقل یک مرکز غذا و نوشیدنی، سرویس دهی‌ تا  ساعت۲۲:۰۰، امکان مکالمه تلفنی برای میهمانان، روم سرویس محدود و غیره.

۳ ستاره:حداقل ۲ مرکز غذا و نوشیدنی، روم سرویس ۲۴ ساعته، صرافی، خدمات پستی، آسانسور و غیره.

۴ستاره:علاوه بر تمام امکاناتی که هتل‌های ۳ ستاره دارند دارای اتاق هایی راحتتر از این هتل ها هستند و امکانات دیگری نظیر رستوران ،کافی شاپ، مینی بار و بنکوئت دارند. سالن های جلسات و همایش نیز در آنها تعبیه شده است.

۵ ستاره: علاوه بر امکانات هتل های ۴ ستاره دارای سونا، جکوزی، مینی بار و سالن های ورزشی هستند.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

نکات کلیدی برای استفاده همکاران فرانت آفیس در برخورد با میهمانان (بخش اول)

چند بار فرصت داریم تا تاثیر اولیه‌ مناسبی بر روی میهمانان بگذاریم؟ • تنها یک بار فرصت دارید تا تاثیری مناسب و درخور توجه بر روی میهمانان بگذارید و قطعاً

فرانت آفیس ۰ نظر

میهمانان هتل چرا شکایت می کنند و چه انتظاراتی دارند؟

انتظارت میهمانان در هتل چیست؟ • وقتی‌ که میهمانان درباره چیزی شکایت می‌‌کنند انتظار دارند که با ایشان با احترام رفتار شود. برای مثال: • میهمانان می خواهند نتیجه شکایات

فرانت آفیس ۰ نظر

فاکتورهایی برای افزایش رضایتمندی مهمان به محض ورود در هتل

زمانی‌ که مهمان وارد هتل می‌‌شود، اکثر هتل ‌ها وی را به بخش میز پذیرش راهنمایی می‌‌کنند و پس از طی مراحل چک این توسط همکاران تا اتاق نیز همراهی

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!