طبقه بندی هتل ها بر چه اساسی است؟

به صورت کلی‌ هتل‌ ها بر اساس نوع امکانات، خدمات، بازار هدف، مالکیت و غیره طبقه‌بندی می‌‌شوند. طبقه بندی در کشور‌های مختلف متفاوت است اما معمولا بر این اساس هتل‌ ها طبقه بندی می‌‌شوند:

  • هتل‌های کوچک: ۱ تا ۲۵ اتاق
  • هتل‌های متوسط: ۲۵ تا ۱۰۰ اتاق
  • هتل‌های بزرگ: بالای ۱۰۰ اتاق

طبقه بندی براساس امکانات و خدمات

۲ ستاره:حداقل یک مرکز غذا و نوشیدنی، سرویس دهی‌ تا  ساعت۲۲:۰۰، امکان مکالمه تلفنی برای میهمانان، روم سرویس محدود و غیره.

۳ ستاره:حداقل ۲ مرکز غذا و نوشیدنی، روم سرویس ۲۴ ساعته، صرافی، خدمات پستی، آسانسور و غیره.

۴ستاره:علاوه بر تمام امکاناتی که هتل‌های ۳ ستاره دارند دارای اتاق هایی راحتتر از این هتل ها هستند و امکانات دیگری نظیر رستوران ،کافی شاپ، مینی بار و بنکوئت دارند. سالن های جلسات و همایش نیز در آنها تعبیه شده است.

۵ ستاره: علاوه بر امکانات هتل های ۴ ستاره دارای سونا، جکوزی، مینی بار و سالن های ورزشی هستند.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

احترام و نقش آن در میزان وفاداری میهمانان هتل

تاکنون درباره اهمیت وفاداری مشتریان و میهمانان در صنعت گردشگری و هتلداری و میزان تاثیر کیفیت خدمات همکاران به میهمانان مقالات بسیاری نوشته شده است. پیام مشترکی که از تمامی‌

فرانت آفیس ۰ نظر

آن چه باید درباره فرآیند چک این زودتر از موعد بدانیم

فرآیند چک این زودتر از موعد: برای افزایش سطح خدمات رسانی به میهمانان و کاهش استرس و تنش وارد شده به همکاران در فرانت آفیس و خانه داری فرآیند پیش رو

فرانت آفیس ۰ نظر

بایدها و نبایدهای فرانت آفیس

• با انگیزه و الهام بخش به موقع در سر کار حاضر شوید. • با لباس هایی پاکیزه و کاملا آراسته در سر کار حاضر شوید. • با لبخندی الهام

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!