طبقه بندی هتل ها بر چه اساسی است؟

به صورت کلی‌ هتل‌ ها بر اساس نوع امکانات، خدمات، بازار هدف، مالکیت و غیره طبقه‌بندی می‌‌شوند. طبقه بندی در کشور‌های مختلف متفاوت است اما معمولا بر این اساس هتل‌ ها طبقه بندی می‌‌شوند:

  • هتل‌های کوچک: ۱ تا ۲۵ اتاق
  • هتل‌های متوسط: ۲۵ تا ۱۰۰ اتاق
  • هتل‌های بزرگ: بالای ۱۰۰ اتاق

طبقه بندی براساس امکانات و خدمات

۲ ستاره:حداقل یک مرکز غذا و نوشیدنی، سرویس دهی‌ تا  ساعت۲۲:۰۰، امکان مکالمه تلفنی برای میهمانان، روم سرویس محدود و غیره.

۳ ستاره:حداقل ۲ مرکز غذا و نوشیدنی، روم سرویس ۲۴ ساعته، صرافی، خدمات پستی، آسانسور و غیره.

۴ستاره:علاوه بر تمام امکاناتی که هتل‌های ۳ ستاره دارند دارای اتاق هایی راحتتر از این هتل ها هستند و امکانات دیگری نظیر رستوران ،کافی شاپ، مینی بار و بنکوئت دارند. سالن های جلسات و همایش نیز در آنها تعبیه شده است.

۵ ستاره: علاوه بر امکانات هتل های ۴ ستاره دارای سونا، جکوزی، مینی بار و سالن های ورزشی هستند.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

لزوم شناخت اتاق ‌ها و امکانات رفاهی هتل چیست؟

یکی‌ از مهمترین کار‌های همکاران در فرانت آفیس فروش اتاق ‌ها است. شما باید آگاهی‌ کافی‌ نسبت به انواع اتاق‌ و امکانات رفاهی که در داخل آنها تعبیه شده است

فرانت آفیس ۰ نظر

۸ شیوه برای اینکه مدیر فرانت آفیس بهتری باشید (بخش اول)

برخورد اولیه‌ در هتل یعنی‌ همه چیز. شیوه ای که همکاران فرانت آفیس با مهمان احوالپرسی می‌‌کنند می‌‌تواند اعتبار هتل را افزایش دهد و یا تصویر آن را خراب کند.

فرانت آفیس ۰ نظر

شش اصل حرفه ای در فرانت آفیس هتل های بین المللی

۱٫ وضعیت همکاران در فرانت آفیس به هنگام ورود میهمانان: بسیاری از اوقات ما با شرایطی مواجه می‌شویم که بسیار ناخوشایند است. در واقع زمانی‌ که به هتل وارد می‌‌شویم

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!