طبقه بندی هتل ها بر چه اساسی است؟

به صورت کلی‌ هتل‌ ها بر اساس نوع امکانات، خدمات، بازار هدف، مالکیت و غیره طبقه‌بندی می‌‌شوند. طبقه بندی در کشور‌های مختلف متفاوت است اما معمولا بر این اساس هتل‌ ها طبقه بندی می‌‌شوند:

  • هتل‌های کوچک: ۱ تا ۲۵ اتاق
  • هتل‌های متوسط: ۲۵ تا ۱۰۰ اتاق
  • هتل‌های بزرگ: بالای ۱۰۰ اتاق

طبقه بندی براساس امکانات و خدمات

۲ ستاره:حداقل یک مرکز غذا و نوشیدنی، سرویس دهی‌ تا  ساعت۲۲:۰۰، امکان مکالمه تلفنی برای میهمانان، روم سرویس محدود و غیره.

۳ ستاره:حداقل ۲ مرکز غذا و نوشیدنی، روم سرویس ۲۴ ساعته، صرافی، خدمات پستی، آسانسور و غیره.

۴ستاره:علاوه بر تمام امکاناتی که هتل‌های ۳ ستاره دارند دارای اتاق هایی راحتتر از این هتل ها هستند و امکانات دیگری نظیر رستوران ،کافی شاپ، مینی بار و بنکوئت دارند. سالن های جلسات و همایش نیز در آنها تعبیه شده است.

۵ ستاره: علاوه بر امکانات هتل های ۴ ستاره دارای سونا، جکوزی، مینی بار و سالن های ورزشی هستند.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

الگوی چرخه مهمان در هتل چیست و دارای چه مولفه هایی است؟ (بخش دوم)

مرحله اشغال اتاق در این مرحله، همکاران فرانت آفیس با کمک خدمات مهمان باید به روشی‌ دقیق سرویس دهی‌ کنند. علاوه بر آن، همکاران فرانت آفیس با رسیدگی دقیق به

فرانت آفیس ۰ نظر

در صنعت هتلداری H.E.A.R.T به چه معنا است؟

گوش دادن (Hear): به شکایت میهمان گوش دهید و اجازه دهید تا دلیل نارضایتی اش را بیان کند. همدردی کردن (Empathize): با وی همدردی کنید و به وی اطمینان دهید که دلیل

فرانت آفیس ۱نظر

چه مولفه هایی در ارزیابی همکاران فرانت آفیس حائز اهمیت است؟

امروزه رقابت میان هتل ‌ها برای جذب مهمانان بیشتر افزایش پیدا کرده است و آن‌ ها تلاش می‌‌کنند تا به شیوه‌های مختلف خود را نسبت به رقبا تمایز دهند. چیزی

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!