طبقه بندی هتل ها بر چه اساسی است؟

به صورت کلی‌ هتل‌ ها بر اساس نوع امکانات، خدمات، بازار هدف، مالکیت و غیره طبقه‌بندی می‌‌شوند. طبقه بندی در کشور‌های مختلف متفاوت است اما معمولا بر این اساس هتل‌ ها طبقه بندی می‌‌شوند:

  • هتل‌های کوچک: ۱ تا ۲۵ اتاق
  • هتل‌های متوسط: ۲۵ تا ۱۰۰ اتاق
  • هتل‌های بزرگ: بالای ۱۰۰ اتاق

طبقه بندی براساس امکانات و خدمات

۲ ستاره:حداقل یک مرکز غذا و نوشیدنی، سرویس دهی‌ تا  ساعت۲۲:۰۰، امکان مکالمه تلفنی برای میهمانان، روم سرویس محدود و غیره.

۳ ستاره:حداقل ۲ مرکز غذا و نوشیدنی، روم سرویس ۲۴ ساعته، صرافی، خدمات پستی، آسانسور و غیره.

۴ستاره:علاوه بر تمام امکاناتی که هتل‌های ۳ ستاره دارند دارای اتاق هایی راحتتر از این هتل ها هستند و امکانات دیگری نظیر رستوران ،کافی شاپ، مینی بار و بنکوئت دارند. سالن های جلسات و همایش نیز در آنها تعبیه شده است.

۵ ستاره: علاوه بر امکانات هتل های ۴ ستاره دارای سونا، جکوزی، مینی بار و سالن های ورزشی هستند.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

نقش خلاقیت و تکنولوژی در افزایش کیفیت خدمات هتل

خلاقیت در میز پذیرش هتل میز پذیرش معمولا اولین محلی است که میهمانان با همکاران فرانت آفیس تعامل می‌ کنند. ارائه خدماتی شایسته در میز پذیرش هتل باعث می‌‌شود تا میهمانان

فرانت آفیس ۰ نظر

بایدها و نبایدهای فرانت آفیس

• با انگیزه و الهام بخش به موقع در سر کار حاضر شوید. • با لباس هایی پاکیزه و کاملا آراسته در سر کار حاضر شوید. • با لبخندی الهام

فرانت آفیس ۰ نظر

مولفه های ارزیابی نیروی انسانی در چه زمینه هایی نمود پیدا می کند (بخش اول)

در صنعت هتلداری و گردشگری که نحوه خدمات رسانی به میهمان و کیفیت خدمات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، لزوم آموزش‌های صحیح نیروی انسانی‌ و ارزیابی ‌های منظم و

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!

لغو پاسخ