فوت و فن های خانه داری در هتل (بخش دوم)

زمانی که در تلاش هستید تا بهترین تجربه سفر را برای میهمانان هتل رقم بزنید، حتما به بخش خانه داری هتل توجه زیادی نمایید. این مسئله نه تنها باعث رضایت میهمان از تمیزی اتاق ها میشود بلکه باعث میشود لوازم و مبلمان هتل عمر طولانی تری داشته باشند.

در صنعت هتلداری، ایجاد تجربه و خاطره ای شیرین برای میهمانان در اولویت قرار دارد. امروزه وجود یک یا دو انتقاد در وبسایت های نظرخواهی آنلاین نوعی ملاقات با مرگ برای آن هتل است. بنابراین مالکین هتل برای بهتر یا بدتر شدن اوضاع باید همیشه آگاه از این مسائل باشند. روش هایی برای جلوگیری از این انتقاد ها وجود دارد که مالکین هتل باید از آن پیروی کنند. اما هیچکدام از این روش ها مهمتر و موثرتر از داشتن برنامه ای درست در سیستم خانه داری هتل نمی باشد. ایجاد یک لیست از کلیه وظایف خانه داری نیاز نیست که حتما خسته کننده باشد. به نکات و فوت و فن های بخش دوم توجه نمایید.

  • کلیه لوازم مورد نیاز خود را بر روی ترولی بگذارید

یکی از مسائلی که اغلب وقت خانه دارها را میگیرد، گشتن بدنبال وسیله مورد نیازشان است. خانه دارها جهت استفاده بهینه از وقت خود می بایستی کلیه لوازم مورد نیاز خود را بر روی ترولی بگذارند و از اتاقی به اتاق دیگر ببرند. این بسیار کار ساده ای است اما متعجب خواهید شد وقتی بدانید خیلی از هتل ها اینکار را انجام نمیدهند.

  • مطمئن شوید که همه لوازم گردگیری شده است

گردروبی کار بسیار ساده ای است اما بعضی از سطوح براحتی فراموش میشوند. بعنوان مثال لامپ های موجود در اتاق از جمله مکان هایی هستند که به سرعت خاک میگیرند و همیشه کثیف تر از آنچه هستند دیده میشوند.

سعی کنید هر دو یا سه روز یکبار قبل از جارو برقی کشیدن، پرده های اتاق را بخوبی تکان دهید تا خاک موجود در آن بیرون بیاید.

  • از محافظ ملحفه استفاده کنید تا عمر بیشتری داشته باشند

این مسئله برمیگردد به طراحی هتل قبل از اینکه یکی از نکات خانه داری باشد. هتل با استفاده از محاقظ ملحفه میتواند هزینه کمتری در طول زمان پرداخت کند.

این محافظ ها نه تنها از لک مایعات بلکه از ایجاد ماگ و آلرژی هم جلوگیری میکنند. محافظ بالشت هم درست همین کار را انجام میدهد.

  • مبلمان موجود در اتاق را هم جارو برقی بکشید

و در انتها جارو برقی کشیدن مبلمان و غبار روبی آنها باعث میشود اتاق بسیار تمیزتر بنظر برسد. اگر این مکانها فراموش شوند،براحتی چرک میگیرند و مطمئناً میهمانان هم متوجه این مسئله میشوند.

اما آیا میدانید چه جیزی بدتر است؟ اینکه میهمان متوجه شود یک نقطه ای از اتاق به اندازه کافی تمیز نشده است. مطمئناً او با خود فکر میکند که بقیه اتاق هم به همان نسبت کثیف است. این شرایط مسلماً برای هتل خوش آیند نیست اما خوشبختانه براحتی قابل برطرف کردن می باشد.

زمانی که برای بخش خانه داری هتل لیست تهیه میکنید، سعی کنید این نکات را به خاطر بسپارید. این نکات باعث میشوند تا میهمانان لذت بیشتری از اقامت خود ببرند و احساس راحتی بیشتری نسبت به تمیزی اتاق داشته باشند.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

خانه داری ۰ نظر

خدمات خانه داری و برخی از وظایف این بخش از هتل (بخش اول)

در این بخش تلاش می‌کنیم تا خدمات مختلفی‌ که دپارتمان خانه داری به میهمانان ارائه می‌‌دهد را بررسی کنیم: علاوه بر اقامت میهمان و امکاناتی که هتل در اختیار ایشان

خانه داری ۰ نظر

ملزومات اتاق میهمان در هتل چیست؟

اتاق میهمان شامل اتاق خواب و حمام است. اتاق خواب شامل سقف ها، دیوار ها، پنجره ها، پرده ها، مبلمان و اثاثیه و تجهیزات الکترونیکی نظیر تلویزیون، سشوار، کتری برقی‌

خانه داری ۰ نظر

چند نکته درباره دپارتمان خانه داری هتل

فاکتور‌های زیادی باعث موفقیت هتل‌ها در صنعت هتلداری می‌‌شوند و یکی‌ از بنیادی ترین آنها نظافت و آراستگی فضاهای عمومی و اتاق‌های هتل است. برای بسیاری از میهمانان هتل ، نظافت اتاق‌ها

۱ نظر

  1. بهروز
    اسفند ۱۴, ۱۶:۴۰ پاسخ
    درود بر شما .لطفا جملات انگلیسی در حیطه خانه داری رو لحاظ کنین ممنون میشم

لغو پاسخ