لزوم استفاده از برنامه های CRM در هتل ها چیست؟

در دنیای رقابتی امروز باید برای بقای خود و سازمان خود بیش از پیش تلاش کنیم تا با برتری بر رقبا بتوانیم سهم مناسبی از بازار به دست آوریم و به کسب و کار خود رونق بخشیم. در صنعت هتلداری و گردشگری که رضایت مهمانان در اولویت قرار می‌گیرد توجه به اصول اولیه‌ مهمانداری و برخورد مناسب با مهمانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

امروزه هتل‌های بین المللی و لوکس با استفاده از برنامه‌ های CRM و وفاداری مشتریان تلاش می‌‌کنند تا با افزایش رضایتمندی آنها و بازگشت مجدد به  سود بیشتری به دست بیاورند. CRM یا مدیریت روابط مشتریان دارای مزایای بسیاری است که ما در هتل استاندارد مروری بر آنها خواهیم داشت.

این برنامه ‌ها سبب کاهش هزینه‌های بازاریابی و فروش می‌‌شوند و به نحوی سرمایه گذاری بر مشتریان کنونی‌ را در اولویت خود قرار می‌‌دهند. با استفاده از این برنامه ‌ها می‌‌توانیم به الگوی مصرف آنها پی‌ برده و خدمات بهتری را نیز ارائه کنیم.

لازم به ذکر است از آنجایی که هدف اصلی‌ از ارائه خدمات در هتلداری افزایش میزان وفاداری مهمان و شانس بازگشت مجدد مهمان است، این برنامه‌ ها با توجه بی‌ اندازه به خواسته‌های مهمانان و‌ امکان شخصی‌ سازی خدمات تلاش می کنند تا این مولفه‌ها را افزایش دهند.

با برنامه‌های CRM می‌‌توانیم درک مناسبی از خواسته‌های مهمانان در هتل به دست بیاوریم و با مراجعه به این خواسته‌ ها و نیازها خدماتی شخصی‌ سازی شده و مناسب را به آنها ارائه دهیم تا تجربه خوشایندی از اقامتشان در هتل داشته باشند و با انتخاب مجدد ما شانس برتری رقبا را کاهش دهند.

در واقع CRM تلاش می‌‌کنند تا با حفظ مشتریان فعلی‌ و ارائه خدماتی بی‌ مانند به آنها سود بیشتری را نیز عاید هتل کند. این برنامه ‌ها با شناسایی مشتریان جدید و بالقوه تلاش می کنند تا بازار خود را گسترش دهند و با بازگشت مجدد مهمانان سهم بهتری از درصد کلی اشغال داشته باشند.

امروزه CRM به عنوان ابزاری برای افزایش وفاداری مهمانان شناخته می‌‌شود و می‌‌تواند ما را در رسیدن به اهداف پیش رو یاری کند.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

رابطه میان کیفیت خدمات و وفاداری مهمان در صنعت هتلداری و مهمان نوازی

در مفهوم بازاریابی، دستیابی به اهداف سازمانی بستگی به موفقیت کمپانی در به وجود آوردن هماهنگی‌ مناسب میان رضایت مشتری و وفاداری وی است و این مهم تنها با ارائه

مطالب آموزشی ۰ نظر

نگاهی دقیق تر به استفاده از تکنولوژی در هتل ها (بخش دوم)

امروزه مردم در زندگی‌ شخصی‌ و کاری خود استفاده بیشتری از تکنولوژی نسبت به قبل دارند و این پدیده باعث شده است که انتظارت آن ‌ها نیز تکنولوژی بیش از

مطالب آموزشی ۰ نظر

اهمیت تسلط همکاران بر ۵ فاکتور ارزیابی خدمات (RATER) در صنعت هتلداری

هتل ‌ها باید خدماتی ویژه به مهمانان خاص خود بدهند تا آنها را وفادار به خود نگاه داشته و از بازگشت مجدد آن ‌ها اطمینان حاصل کنند. در سال ۱۹۸۰،

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!