مدیریت تضاد، از مفاهیم تا کاربرد (بخش نهم)

یکی‌ از شایع‌ ترین وقایع در محیط‌ کار بروز تضاد و تعارض میان افراد یا گروه‌های متفاوت است. تضاد زمانی‌ رخ می دهد که علایق، اهداف و یا نیاز‌های یک فرد و یا گروه با فرد و یا گروه دیگری در تعارض است. اولویت‌های کارفرمایان کاملا متفاوت است و این امر سبب میشود که منافع افراد، گروه، دپارتمان ها، پروژه ها، سازمان‌ها و یا مشتریان با منافع شخصی ما‌ در تعارض باشد.

معمولا تضاد‌ها از احساسات ما نشأت میگیرند.آیا تضاد بالفطره مضر است! لزوماً خیر. اغلب تضاد‌ها را می‌توان به عنوان فرصتی برای پیشرفت‌های پیش رو نگاه کرد. بنابرین کاملا ضروری است که درک مناسبی از تضاد داشته باشیم و تکنیک‌های حل این تعارضات را به خوبی‌ یاد فرا گرفته باشیم. از آنجایی که صنعت هتلداری به نحوی با خدمات و نیروی انسانی‌ درگیر است و کیفیت خدمات رسانی به طور مستقیم بر رضایتمندی میهمانان تاثیر گذار است،

اهمیت درک تضاد و نحوه مدیریت و حل تعارضات در محیط هتل از اهمیت دوچندانی برخوردار است. ما در اینجا قصد داریم تا به مرور مفاهیم مربوط به ماهیت تضاد و چگونگی‌ مدیریت آن بپردازیم. از آنجایی که مبحث مدیریت تضاد از مهمترین مباحث هتلداری نوین است، هتل استاندارد تلاش می‌کند تا پوشش کاملی بر این مفاهیم داشته تا به نحوی دین خود را به صنعت هتلداری و خدمات رسانی ادا کند.

مصالحه

در این روش ما به دنبال راه حل‌هایی هستیم که برای هر دو طرف مناسب باشد و انتظارات آن‌ها را تا حدودی برآورده کند.

مصالحه در زمان‌هایی مناسب است که:

  • اهداف بسیار حائز اهمیت هستند و استفاده از روش‌هایی نظیر اجبار و یا همکاری توصیه نمی‌شود.
  • به صورت مقطعی باید درباره مسائل پیچیده به راه حلی‌ مناسب برسیم.
  • پیدا کردن راه حلی‌ مناسب درباره موضوع مورد نظر در اولویت است.
  • در مراحل اولیه‌ زمانی‌ که طرفین شناخت کافی‌ از یکدیگر ندارند یا اعتماد دو جانبه هنوز به خوبی‌ به وجود نیامده است.
  • هنگامی که همکاری یا فشار آوردن شیوه‌های معقولی به نظر نمی آید.

مصالحه مزیت‌های گوناگونی دارد از قبیل:

  • راه حل‌ها سریعتر پیدا میشود و زمانی‌ که زمان دارای اهمیت است کاربردی تر است.
  • زمانی‌ که به دنبال ‌ برد_ برد هستیم می تواند گزینه خوبی‌ برای توافق کوتاه مدت باشد.
  • میزان تنش و استرس را کاهش می‌‌دهد.

در روش مصالحه باید موارد زیر لحاظ شود:

  • ممکن است شرایطی به وجود آید که هیچکدام از طرفین رضایت نداشته باشند.
  • در ایجاد حس اعتماد در بلند مدت موثر نیست.
  • ممکن است کنترل بیش از حد برای اطمینان از توافق نیاز باشد.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۳ نظر

اهمیت طراحی مدل آموزشی مناسب برای همکاران در صنعت هتلداری

طراحی مدل آموزشی زمانی‌ که افراد مناسب جذب شدند، باید نیاز‌های آموزشی‌ کامل ‌‌شود. دلایل مختلفی‌ برای داشتن برنامه‌ های آموزشی‌ در هتل وجود دارد و باید پیش از شروع برنامه‌ های

مطالب آموزشی ۰ نظر

پنج برنامه وفاداری هتل ها که در صدر برترین های دنیا هستند (بخش اول)

صنعت هتلداری به عنوان یکی‌ از پیشگامان برنامه ‌های وفاداری است. با گذر زمان، برنامه‌ های وفاداری نیز تلاش می‌‌کنند تا با تغییرات و خواسته‌های مهمانان خود را تطبیق دهند

مطالب آموزشی ۰ نظر

آیا خدمات منحصر به فرد تنها در فضاها، تجهیزات و امکانات لوکس خلاصه می شود؟ (بخش دوم)

درباره مهمانان خود بیشتر بدانید پیش از اینکه به مهمانان خود خدمات بدهید، تا حد امکان درباره آنها اطلاعات جمع کنید. باید بفهمید دوست دارند به چه اسمی مورد خطاب

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!