مراحل و نحوه نظافت رستوران هتل چیست؟

نظافت رستوران هتل

تمیز بودن رستوران و یا محل سرو غذا و نوشیدنی همچون دیگر مهارت‌های فنی‌ همکاران از اهمیت بالایی برخوردار است. قسمتی‌ از کار همکاران واحد غذا و نوشیدنی نظافت (روتین و غیر روتین) رستوران است.

مراحل نظافت

دنبال کردن فرآیند های صحیح برای نظافت رستوران تضمینی برای نشان دادن بالاترین استاندارد‌های خدماتی است

۱٫ پس از اینکه رومیزی‌ها جمع شد و میز‌ها همگی تمیز شدند باید تمامی‌ ابزاری که برای نظافت میز به کار رفته است جمع آوری شوند

۲٫ پرده هارا در صورت امکان کنار زده و سیستم تهویه رستوران را راه اندازی کنید

۳٫ همه آیتم ‌ها را کنترل کرده و در صورت امکان کسری ‌های میز را جایگزین کنید

۴٫ برای نظافت از دستمالی مرطوب استفاده کنید

• میز ها

• صندلی‌ ها

• ترولی مخصوص سرو دسر

• حاشیه دیوار ها

• در‌های شیشه ای

• میز‌های پای دیوار

• مبلمان

• لامپ‌های دیواری

• و تجهیزات مختلف به کار رفته در رستوران باید به خوبی تمیز شوند

۵٫ باید توجه خاصی‌ به پایه میز‌ها و صندلی‌ ها، پرده‌های به کار رفته در رستوران و مناطق کوری که تنها مهمان در صورت نشستن پشت میز آنها را می بیند داشته باشیم

۶٫ مناطق کاشی کاری شده باید به خوبی‌ تمیز شود

۷٫ فرش‌ها و قالی‌ها به خوبی‌ تمیز شوند

۸٫ هنگامی که تمامی‌ مراحل به خوبی‌ انجام شد، کنترل‌ نها‌یی را انجام دهید

نظافت کف زمین

جارو و ماپ زدن :

مطمئن شوید که محل نظافت پیش از ماپ زدن کاملا تمیز شده و تمامی‌ مراحل نظافتی به خوبی‌ رعایت شده است.

ماپ خیس زدن:

• هرگز از مقدار زیادی آب برای ماپ زدن استفاده نکنید (این امر سبب بروز حادثه می‌‌شود)

• همیشه از علائم و نشانه ‌هایی که نشان می‌‌دهد کف زمین خیس است استفاده کنید

• ماپ ‌ها برای اینکه کاملا خشک شوند باید به صورت برعکس و در محلی که تهویه مطبوعی دارد نگهداری شوند.

استفاده از جارو برقی‌

۱٫ مطمئن شوید که محفظه آشغال پیش از استفاده کاملا خالی‌ شده است زیرا در غیر این صورت میزان مکش دستگاه به شدت پایین می‌‌آید

۲٫ سری های مخصوص را با توجه به سطحی که می‌‌خواهید تمیز کنید به آن متصل نمائید

۳٫ برای اینکه زیر مبلمان و میز‌های به کار رفته در فضای رستوران به خوبی‌ تمیز شود آنها را جا به جا کرده و سپس جارو بزنید

۴٫ هر شیء تیز یا بزرگی‌ را پیش از شروع کار با جاروبرقی از کف زمین بردارید

۵٫ جارو زدن را از دورترین نقطه‌ی به در شروع کنید. در مواقعی که لازم است جارو را روی نقطه‌ ای بیشتر نگاه داشته تا مکش دستگاه بهتر انجام شود

۶٫ برای اینکه شکاف و درزها به خوبی‌ تمیز شوند از سری ‌های مخصوص استفاده کنید

۷٫ در پایان هر روز کاری محفظه جارو را از آشغال خالی‌ کرده و اگر نیازی هست با دستمالی مرطوب تمیز نمائید

۸٫ اگر مشکلی‌ در استفاده از جارو داشتید حتما به قسمت مربوطه گزارش دهید. برای اینکه مطمئن شوید محل به خوبی‌ تمیز شده است دوباره تمام رستوران را چک کنید

 

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

دپارتمان غذا و نوشیدنی در هتل

دپارتمان غذا و نوشیدنی در هتل‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و نحوه پذیرایی و خدمات رسانی به میهمانان هنگام صرف وعده‌های غذایی در میزان رضایت آنها تاثیر به سزایی

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

مروری بر مفاهیم غذا و نوشیدنی و انواع سرویس دهی در هتل

غذا و نوشیدنی‌ بزرگترین دپارتمان هتل می‌باشد که شامل بخش‌های زیادی می‌باشد که با همکاری دیگر بخش‌ها نیازهای غذا و نوشیدنی‌ میهمانان هتل را فراهم میکنند. بخش غذا و نوشیدنی‌

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

ده روشی که می تواند باعت تمایز روم سرویس هتل شما شود (بخش اول)

هتل‌ها برای اینکه مهمانان اقامتی خوشایند و به یاد ماندنی را تجربه کنند خدمات و پیشنهادات متعددی را به آنها می‌‌دهند. یکی‌ از مواردی که می‌‌تواند برای مهمان بسیار خوشایند

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!