مراحل Check In مهمانان واک این و گروه ها در هتل چیست؟

مراحل چک این مهمانان واک این در هتل:

  • از مشتری استقبال کنید
  • از مشتری بپرسید چند نفر همراه دارد
  • قیمت اتاق ‌های مختلف و انواع آن را برای مشتری توضیح دهید
  • فرم ثبت نام را به مشتری بدهید و از وی بخواهید که با دقت آن را پر کند
  • نوع اتاق، تعداد اتاق ‌ها و قیمت آنها را با مهمان چک کنید و در فرم مربوطه نیز کنترل کنید
  • کارت اتاق را به مهمان تحویل دهید و آن را فعال کنید
  • شماره اتاق را به مهمان بگویید و از بل بوی بخواهید وی را تا اتاق مورد نظر همراهی کند
  • اطلاعات مورد نیاز مهمان درباره وسایل رفاهی و خدمات هتل را بازگو کنید
  • برای مهمان آرزوی اقامتی خوش داشته باشید

در صنعت هتلداری اگر ۱۰ نفر و یا بیشتر با هم سفر کنند گروه تشکیل می‌‌دهند. مردم به دلایل متعددی به صورت گروهی سفر می‌‌کنند که از آن جمله می توان سفر‌های تفریحی، کنفرانس، ورزش و یا شرکت در کنسرت‌ها و غیره را نام برد.

از آنجایی که تعداد زیادی از افراد به صورت همزمان باید چک این شوند و به اتاق‌ های خود راهنمایی شوند ، برنامه ریزی و احتیاط باید چاشنی‌ کارهای ما شود تا این فرآیند به بهترین شکل ممکن انجام شود.

فرایند زیر باید برای چک این گروه ها دنبال شود:

  • لیست افراد گروه و اتاق‌های رزرو شده بوسیله پذیرشگر پیش از ورود مهمانان چک شود.
  • بر طبق لیست باید اتاق‌های مورد نظر بلاک شده و برای گروه آماده شود.
  • کارت ‌های اتاق و کوپن ‌های غذا همچنین باید آماده شود.
  • معمولا محل دیگری در لابی برای چک این‌ گروه ها در نظر گرفته می‌‌شود تا اختلالی در چک این‌ های نرمال پیش نیاید
  • زمانی‌ که گروه می‌رسد باید فضایی را برای نشستن افراد گروه داشته باشیم (معمولا در لابی هتل کاناپه هایی در نظر گرفته می شود).
  • مدارک شناسایی رهبر گروه باید توسط مدیر فرانت آفیس و یا مسول ارتباط با مهمان (Guest Relation ) چک شود.
  • بل بوی به مهمانان کمک می‌‌کند تا چمدان هایشان را به منطقه ای‌ در لابی که برای این منظور در نظر گرفته شده است انتقال دهند.
  • رهبر گروه فرم چک این گروهی را امضا می‌‌کند و شماره‌ های اتاق را تائید می‌‌کند.
  • تمام مهمان‌ ها پاسپورت و اطلاعات ویزای خود را به مسول مربوط می‌‌دهند.
  • بل بوی تمام چمدان‌ ها را تگ می‌‌زند
  • رهبر گروه کارت ‌های اتاق و کوپن ‌های غذا را در اختیار اعضای گروه قرار می‌‌دهد.
  • از مهمانان خواسته می‌‌شود که شماره اتاق‌ ها و چمدان‌ های خود را کنترل کند.
  • مهمانان به اتاق ‌های خود همراهی می‌‌شوند.
  • با مشاهده تگ‌ ها، چمدان‌ ها به اتاق‌ های مربوطه برده می‌‌شوند.
  • چک این در سیستم ثبت می‌‌شود.
  • یک کپی‌ از جزئیات گروه به بخش‌های خانه داری و خدمات اتاق فرستاده می‌‌شود

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

۵ گام اساسی برای ارائه خدماتی بهتر به میهمانان هتل

• مطمئن شوید که تمامی‌ همکاران شما در هتل درک مناسبی‌ از اهمیت سرویس دهی‌ عالی‌ دارند و به راستی می خواهند تجربه ای متفاوت را برای میهمانان رقم بزنند.

فرانت آفیس ۰ نظر

چند نمونه از شکایات متداول میهمانان در هتل و نحوه رسیدگی به این شکایات

شکایت اول: من به محض ورود درخواست اتو دادم اما هنوز به من تحویل داده نشده است! نحوه پاسخگویی: معذرت میخوام اما در حال حاضر اتو نداریم و به محض

فرانت آفیس ۰ نظر

۸ شیوه برای اینکه مدیر فرانت آفیس بهتری باشید (بخش اول)

برخورد اولیه‌ در هتل یعنی‌ همه چیز. شیوه ای که همکاران فرانت آفیس با مهمان احوالپرسی می‌‌کنند می‌‌تواند اعتبار هتل را افزایش دهد و یا تصویر آن را خراب کند.

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!