مروری بر قوانین مرسوم در بخش خانه داری هتل

اهمیت بخش خانه داری در هتل بر هیچ کس پوشیده نیست و پاکیزگی اتاق‌ها یکی‌ از اولویت‌ های مهمانان برای انتخاب هتل مورد نظرشان است. بسیاری از هتل‌ های بین المللی با درک مناسبی از این بخش مهم از هتل تلاش می‌‌کنند تا با ارائه آموزش‌های صحیح و کاربردی همکاران خود در این بخش را به روز نگاه دارند. این آموزش ‌ها شامل آداب و معاشرت، روش استفاده از محلول ‌های شیمیایی، روش نظافت اتاق‌ های اشغال شده و خالی‌ و غیره است.

از آنجایی که استاندارد سازی و یکسان سازی خدمات در هتل نقشی‌ اساسی‌ ایفا می‌‌کند، مدیران هتل تلاش می کنند تا با وضع قوانینی مشخص به ارائه خدماتی مناسب کمک کنند. ما در استاندارد هتل تلاش می‌کنیم تا مروری بر این قوانین و استاندارد ‌ها داشته باشیم.

از آنجایی که مهمانان در اقامت خود به دنبال آرامش هستند، صحبت کردن و یا شوخی‌ همکاران خانه داری در طبقات ممنوع است و در صورت لزوم باید به ایشان تذکرات لازم را داد. صنعت هتلداری که به نوعی بر پایه ارائه خدمات است به شدت به اصول آداب و معاشرت پایبند است و همکاران خانه داری باید در تمام مکالمات خود با مهمانان این اصول را به خوبی‌ رعایت کنند تا مهمان اقامتی دلپذیر را تجربه کند.

مهمانان در طی اقامت خود ممکن است بخواهند با همکاران این بخش گپ و گفت‌های طولانی مدت داشته باشند و این وظیفه همکاران خانه داری است که با کمال ادب و احترام با این مساله برخورد کرده و تلاش کنند از طولانی شدن گفتگو‌های خود جلوگیری کنند.

از آنجایی که محیط هتل باید محیطی‌ امن و ایمن برای مهمانان و همکاران باشد هرگونه مورد مشکوک که در طول شبانه روز در محیط هتل اتفاق می‌افتد باید به درستی‌ و به موقع به بخش‌ های نگهبانی و حراست گزارش داده شود.

خانه دارن برای نظافت اتاق‌ها بارها به اتاق‌ های مختلف مراجعه کنند که این مساله ممکن است در طی اقامت مهمان یا پیش و بعد از آن باشد و اصول وارد شدن به اتاق مهمان باید به خوبی‌ رعایت شود (خانه دار ۳ بار و با فاصله مناسب در می‌‌ زند و اگر صدایی نشنید با اعلام ورود خود و با صدای بلند داخل می‌‌شود).

مواردی پیش می‌‌آید که خانه دار اجازه ورود به اتاق را ندارد و بهتر است که بعدا مراجعه کند. برای مثال مهماندارن و خلبانان زمانی‌ که نیمه شب وارد هتل می‌‌شوند به دنبال آرامش و استراحتی‌ کوتاه مدت هستند و نباید هرگز مزاحم آنها شویم (تنها در صورت درخواست) و یا زمانی‌ که علامت مزاحم نشوید را می بینیم بهتر است بعدا مراجعه کنیم.

خانه دار‌ها باید به هنگام نظافت اتاق‌ها ترولی خود را جلوی درب ورودی گذاشته و در را باز نگاه دارند و همچنین اگر مهمان در حین نظافت اتاق وارد می‌‌شود در مورد ادامه کار خود از وی سوال نمایند.

رعایت این اصول ساده می‌‌تواند از بروز مشکلاتی بزرگ جلوگیری کند و همچنین مهمان اقامتی خوشایند را تجربه نماید.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

خانه داری ۰ نظر

مراحل نظافت حمام اتاق در هتل ها چیست؟

نظافت حمام پس از مرتب کردن تخت و پیش از گردگیری اتاق‌ ها انجام می شود و بر طبق سیاست‌های هتل است. ۳ مرحله اساسی‌ در این فرآیند وجود دارد و

خانه داری ۰ نظر

چگونه برای نظافت اتاق هتل وارد شویم؟

اگر علامت لطفا مزاحم نشوید را می بینید به خواسته میهمان احترام بگذارید و بعدا برای تمیز کردن اتاق مراجعه کنید. اگر این علامت (لطفا مزاحم نشوید) را می بینید

خانه داری ۰ نظر

چند نکته درباره دپارتمان خانه داری هتل

فاکتور‌های زیادی باعث موفقیت هتل‌ها در صنعت هتلداری می‌‌شوند و یکی‌ از بنیادی ترین آنها نظافت و آراستگی فضاهای عمومی و اتاق‌های هتل است. برای بسیاری از میهمانان هتل ، نظافت اتاق‌ها

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!