مروری بر چارت سازمانی دپارتمان غذا و نوشیدنی در هتل ها

بخش غذا و نوشیدنی در هتل‌ ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این دپارتمان مسئول تهیه و سرو غذا و نوشیدنی در هتل است و باید تعامل مناسبی با بخش‌های خانه داری و فرانت آفیس داشته باشد تا خدماتی شایسته به مهمانان خود ارائه دهد. به همین دلیل تمامی جایگاه ها و مسئولیت همکاران باید به خوبی مشخص شود تا تداخلی در وظایف آنها به وجود نیاید. به همین دلیل چارت سازمانی برای دپارتمان های مختلف هتل در نظر گرفته می شود. چارت‌های سازمانی متفاوتی برای این بخش در نظر گرفته شده است و ما در هتل استاندارد مروری می‌کنیم بر یکی‌ از چارت‌های مرسوم و استاندارد بخش غذا و نوشیدنی در هتل‌های بین المللی:

 Culinary Director: کارگردان غذا                                  Executive Pastry Chef: سرقناد اجرایی

Executive Chef: سرآشپز اجرایی                               Executive Pastry Sous Chef: سرقناد

Executive Sous Chef: دستیار سرآشپز                        Pastry Sous Chef: دستیار سر قناد

Sous Chef: آشپز بخش                                               Pastry Demi Chef De Partie: قناد و نانوا

Chef:De Parties آشپز                                              Commis 1: دستیار اول قنادی

Demi Chef De Parties: دستیار آشپز                            Commis 2: دستیار دوم قنادی

Commis 1: دستیار اول                                           Commis 3: دستیار سوم قنادی

Commis 2: دستیار دوم                                       Food and Beverage Director: مدیر تشریفات و پذیرایی

Commis 3: دستیار سوم                                      Food and Beverage Coordinator: دستیار اول تشریفات

Restaurant Manager: دستیار مدیر رستوران               Waiter and Waitress: گارسون ها

Captain Ordu: مسئول نظافت میز                            Coffee Man: کافی من (قهوه چی)

Coffee Shop Manager : مدیر کافی شاپ                 Chief Steward: مدیر پیشخدمت ها

Hygiene Officer: افسر بهداشت                             Steward: نظافت چی و ظرف شور

 

نویسنده مهمان: حسام حسامی

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

آیا خدمات منحصر به فرد تنها در فضاها، تجهیزات و امکانات لوکس خلاصه می شود؟ (بخش اول)

همانطور که مردم درک و تعریف متفاوتی از تمیزی و نظافت دارند، خدمات منحصر به فرد نیز در نگاه آنها تفاوت‌ هایی دارد. منحصر به فرد یعنی‌ بسیار دور از

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

چگونه میزبانی شایسته برای میهمانان باشیم

چگونه میزبانی شایسته برای میهمانان باشیم به فضای سالن کاملا آشنایی داشته باشید و تمامی‌ میز‌های رزرو شده را پیش از آمدن میهمانان چک کنید و مطمئن شوید که تعداد

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

ده روشی که می تواند باعت تمایز روم سرویس هتل شما شود (بخش اول)

هتل‌ها برای اینکه مهمانان اقامتی خوشایند و به یاد ماندنی را تجربه کنند خدمات و پیشنهادات متعددی را به آنها می‌‌دهند. یکی‌ از مواردی که می‌‌تواند برای مهمان بسیار خوشایند

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!