مروری بر چارت سازمانی دپارتمان غذا و نوشیدنی در هتل ها

بخش غذا و نوشیدنی در هتل‌ ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این دپارتمان مسئول تهیه و سرو غذا و نوشیدنی در هتل است و باید تعامل مناسبی با بخش‌های خانه داری و فرانت آفیس داشته باشد تا خدماتی شایسته به مهمانان خود ارائه دهد. به همین دلیل تمامی جایگاه ها و مسئولیت همکاران باید به خوبی مشخص شود تا تداخلی در وظایف آنها به وجود نیاید. به همین دلیل چارت سازمانی برای دپارتمان های مختلف هتل در نظر گرفته می شود. چارت‌های سازمانی متفاوتی برای این بخش در نظر گرفته شده است و ما در هتل استاندارد مروری می‌کنیم بر یکی‌ از چارت‌های مرسوم و استاندارد بخش غذا و نوشیدنی در هتل‌های بین المللی:

 Culinary Director: کارگردان غذا                                  Executive Pastry Chef: سرقناد اجرایی

Executive Chef: سرآشپز اجرایی                               Executive Pastry Sous Chef: سرقناد

Executive Sous Chef: دستیار سرآشپز                        Pastry Sous Chef: دستیار سر قناد

Sous Chef: آشپز بخش                                               Pastry Demi Chef De Partie: قناد و نانوا

Chef:De Parties آشپز                                              Commis 1: دستیار اول قنادی

Demi Chef De Parties: دستیار آشپز                            Commis 2: دستیار دوم قنادی

Commis 1: دستیار اول                                           Commis 3: دستیار سوم قنادی

Commis 2: دستیار دوم                                       Food and Beverage Director: مدیر تشریفات و پذیرایی

Commis 3: دستیار سوم                                      Food and Beverage Coordinator: دستیار اول تشریفات

Restaurant Manager: دستیار مدیر رستوران               Waiter and Waitress: گارسون ها

Captain Ordu: مسئول نظافت میز                            Coffee Man: کافی من (قهوه چی)

Coffee Shop Manager : مدیر کافی شاپ                 Chief Steward: مدیر پیشخدمت ها

Hygiene Officer: افسر بهداشت                             Steward: نظافت چی و ظرف شور

 

نویسنده مهمان: حسام حسامی

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

چهار نوع خدمات و سرویس دهی در رستوران

در رستوران های معمولی خدمات و سرویس دهی با قیمتی بسیار نازل تر از رستوران های لوکس ارائه میشود. یکی از تصمیمات مهمی که در شروع یک رستوران باید گرفته شود

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

نحوه رسیدگی به مشکلات میهمان در رستوران هتل

به میهمان نزدیک شود و مودبانه از وی سوال کنید آیا مشکلی‌ هست؟ • ببخشید می‌تونم کمکتون کنم آقای… • به دقت و با تواضع گوش دهید. • آرام باشید

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

۹ ویژگی سرویس دهی‌ عالی‌ در صعنت مهمان نوازی و خدمات دهی‌ (بخش سوم)

سرویس دهی‌ عالی‌ بر پایه صداقت است باید صداقت و اطمینان میان سرور و مهمان باشد. مهمان می‌‌خواهد که از غذایش لذت ببرد و احساس امنیت کند، منو به خوبی‌ برایش

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!