ملزومات اتاق میهمان در هتل چیست؟

اتاق میهمان شامل اتاق خواب و حمام است. اتاق خواب شامل سقف ها، دیوار ها، پنجره ها، پرده ها، مبلمان و اثاثیه و تجهیزات الکترونیکی نظیر تلویزیون، سشوار، کتری برقی‌ و غیره است. شما باید در هنگام نظافت اتاق‌ها تمامی‌ این قسمت‌ها را کنترل کرده و تمیز کنید:

تخت ها: تخت‌ها در اندازه ‌های متفاوتی هستند: تک نفره، دو نفره و تخت های کوئین و کینگ. تخت‌ها باید بالاترین کیفیت را داشته باشند و توانایی تحمل وزن زیادی را داشته  و در عین حال کاملا راحت باشند. تخت‌ها باید به گونه ای باشند که تمیز کردن سطح زیرین آنها آسان باشد و به راحتی‌ بتوان مراحل نظافت را انجام داد. تاج تخت معمولا برای جلوگیری از چرب شدن دیوار‌ها به دیوار متصل میشود.

میزهای کنار تخت: این  میزها معمولا در کناره ‌های تخت قرار داده میشوند و تلفن، زیرسیگاری (اگر در اتاق سیگار کشیدن موردی ندارد)، خودکار و کنترل تلویزیون و موارد مشابه دیگر  بر روی آنها قرار داده می‌‌شود.

کابینت‌های کنار تخت باید هم سطح تاج تخت باشند و مهمان به سادگی امکان دسترسی به  آیتم‌ های شخصی‌ نظیر کتاب ها، لیوان‌ها و دیگر موارد را داشته باشد. درهای‌ میز باید به سمت بیرون تخت باز شوند.

میز آرایش و چهارپایه: میهمانان می‌‌توانند وسایل آرایشی و برس‌های موی خود را بر روی این میز قرار دهند. این میز‌ها معمولا دارای دراور‌هایی برای قرار دادن لباس‌ها است. یک سشوار احتمالا در یکی‌ از دراور‌ها قرار می‌‌گیرد. یک آینه در بالای میز به دیوار متصل می‌‌شود. از این میز برای نوشتن نامه و کار‌های اداری نیز استفاده می‌‌شود. امکان دسترسی به پریز‌های برق و اینترنت نیز باید برای میهمانان هنگام نشستن پشت میز فراهم باشد. این میز‌ها باید فضای کافی‌ برای قرار دادن کاغذ‌ها و اسناد داشته باشد.

رک چمدان ها: این رک ‌ها بدین منظور تعبیه شده است که میهمانان چمدان هایشان را داخل اتاق رها نکنند و در این محل قرار دهند. این رک ممکن است به دیوار متصل شود و یا به صورت آزاد در اتاق قرار داده شود. همچنین محلی برای قرار دادن لباس‌ ها تعبیه می شود. این فضا باید دارای محلی برای آویزان کردن لباس‌ ها باشد و دراور‌هایی نیز در آن قرار داده شود. جا لباسی‌ ها باید به میله کمد اتصال داشته باشند و میهمان در این صورت نمی تواند به راحتی‌ جالباسی‌ها را به خانه ببرد.

فضای نشیمن: بسته به فضا و اندازه هتل باید کاناپه و صندلی‌‌هایی راحت در اتاق ها قرار داده شوند. مبل‌ها دارای دسته ‌های چوبی و روکش‌های مرغوب باشند.

میز عسلی: این میز معمولا دارای صندلی‌‌ هایی راحت و کاناپه است.

لامپ ها: روشنایی در اتاق از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا چراغ مطالعه نیز برای میهمان در نظر گرفته شده است.

آینه قدی: از آنجایی که میهمانان تمایل دارند تا در جلوی آینه لباس‌ های خود را تعویض کنند، آینه قدی در اتاق برای آنها تعبیه می شود. آینه  قدی باید روی یکی‌ از درب های‌ کمد و یا در گوشه ‌‌ای از اتاق تعبیه شود .

تلویزیون: معمولا تلویزیون‌های رنگی‌ در هر اتاق قرار داده می‌‌شوند. کنترل تلویزیون معمولا در بالای تلویزیون و یا میز کنار تخت قرار داده می شود.

سطل آشغال: معمولا در کناره های اتاق قرار داده می شوند.

مینی بارها: مینی بار‌ها شامل یک کانتر و یک یخچال کوچک است که در آن انواع نوشیدنی‌ و اسنک گذاشته می‌‌شود.

تلفن: هر اتاق به تلفنی مجهز است که میهمان به راحتی‌ می‌‌تواند شماره‌ های داخلی‌ هتل و یا خارج از هتل را بگیرد . همچنین میهمان می‌‌تواند تماس‌های دریافتی خود را پاسخ دهد و در برخی‌ موارد نیز پیغام دریافت نماید.

صندوق امانات: بسیاری از اتاق ها صندوقی دارند که میهمان در صورت تمایل اشیای گرانبها و یا پول نقد خود را در آنها نگهداری کند. پرسنل خانه داری باید مطمئن شوند که میهمان هنگام ترک هتل چیزی در آنها فراموش نکرده است.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

خانه داری ۰ نظر

مروری بر استراتژی های کلیدی در خانه داری هتل

وبسایت Hospitality.org اخیرا مقاله ای منتشر کرده است که در آن به استراتژی‌ های کاربردی که مدیران خانه داری به وسیله آنها می‌‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند اشاره کرده است.

خانه داری ۰ نظر

چیزهایی که درباره خانه داری هتل نمی دانیم! (بخش دوم)

برای اکثر مهمانان وارد شدن به هتل به معنای استراحت کردن روی تخت‌ های راحت و لم دادن روی کاناپه ‌هاست. خانه دار‌ها به نحوی کار خود را انجام می‌‌دهند

خانه داری ۰ نظر

کنترل نظافت اتاق های هتل چه زمان و طی چه مراحلی انجام می شود؟

کنترل اتاق ها هر هتلی برای کنترل نظافت اتاق‌ های خود از سیستم ‌های خاص استفاده می‌‌کند. این کنترل ها به این دلیل انجام می‌‌شود که مطمئن شویم تمامی‌ استاندارد‌ها

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!