مهمان ما باشید، هفت شیوه برای بهبود خدمات در هتل ها (بخش اول)

در اینجا ۷ شیوه که برای تطبیق بافتن با محیط رقابتی هتل ها و ارائه خدماتی متفاوت موثر است را بررسی می کنیم:

در صنعتی‌ که خدمات نقش پادشاه را ایفا‌ می‌‌کند، اهمیت به وجود آوردن تجربه ای متفاوت و یا نقش مایوس کردن ما در سرویس دهی‌ به میهمان از مولفه‌ هایی هستند که ذهن هتلدارن و کسانی‌ که در این صنعت فعالیت می‌‌کنند را به خود مشغول کرده اند. امروزه و با توجه به افزایش رقابت در این صنعت، نقش و اهمیت سرویس دهی‌ متفاوت بیش از پیش آشکار شده است.
در زمانی‌ که منابع محدود هستند و میهمانان در مقابل بحران‌های مالی کمربند‌های خود را به سختی بسته اند، افزایش سطح خدمات و سرویس دهی‌ به میهمانان دیگر خدمتی ویژه محسوب نمی‌‌شود و تنها یک نیاز است. در واقع برای هتل ‌هایی که میزان سرمایه گذاری پایین تری در بازار دارند، سرویس دهی‌ متفاوت می‌‌تواند راهی‌ برای ایجاد ارزش و تمیز یافتن در این بازار رقابتی باشد.
به هر حال نحوه سرویس دهی‌ همیشه باعث ایجاد تفاوت و تمایز از رقبا می‌‌شود و در این بحران اقتصادی قطعاً اینگونه است. به هر حال در مواجهه با این وضعیت و چالش‌های موجود در صنعت هتلداری گرویدن به تکنولوژی‌های برتر و شناخت مناسب از اوضاع اجتماعی و فرهنگی‌ میهمانان می‌‌تواند کمک شایانی در راستای ارائه خدماتی متفاوت و شایسته به ایشان باشد.

۱٫ فرهنگ خدمات دهی‌ را جا بیاندازید:
در شیوه سنتی، خدمات مشتری متمایز همیشه با آموزش‌های مناسب عجین و آغاز شده است. آموزش همیشه اهمیت دارد اما در واقع این مولفه یک فرآیند است و تنها با مدیریتی قوی می‌‌توان باعث تداوم خدماتی متفاوت به میهمانان شد.
داشتن مدیرانی توانمند که خدمات به میهمان را در کانون توجه خود قرار داده اند و به شیوه‌ هایی موثر در هتل به این امر رسیدگی می‌‌کنند بسیار حائز اهمیت است. در واقع این مفاهیم باید به عنوان جزئی از سازمان هتل و فرهنگ سازمانی آن حمایت شوند. برای اطمینان از کیفیت خدمات در راستای شکل دهی‌ تجربه ای متفاوت برای میهمانان، ارزیابی ‌های مداوم و موثر بسیار حائز اهمیت است و این دستاورد ‌ها می‌‌تواند در نهایت به افزایش وفاداری مشتریان و میهمانان ما منجر شود.
اگر مدیرانی شایسته و فرایندی موثر در هتل وجود نداشته باشد، تمام آموزش ‌های هتلداری نیز در راستای برآورده کردن انتظارات میهمانان و اهداف هتل کاربردی نخواهد داشت.

۲٫ بر روی کیفیت تمرکز کنید نه کمیت:
واقعیت‌های جدید در عرصه اقتصاد بر ساختار جذب نیرو در این صنعت تاثیر گذاشته است. امروزه اکثر هتل ‌ها هرگز تعداد همکاران و یا لایه ‌های مدیریتی که ۱۰ سال پیش وجود داشت را ندارند و با تیمی کوچک تر، با انگیزه و با دانش حتی همکارانی موثر تر در هتل‌ ها به فعالیت مشغول هستند. در واقع داشتن نیروهایی زبده و خلاق برای هتل سرمایه ای‌ ارزشمند است و کاهش نیروی کار در هتلداری نوین هرگز نباید تعبیری متفاوت برای کاهش هزینه‌ها داشته باشد.

۳٫ به همکارانتان گوش دهید:
اطمینان از اینکه سیاست‌ ها و فرآیند‌های به کار رفته موثر و در راستای رفاه حال میهمانان است به عنوان اولین قدم در ارزیابی خدمات محسوب می‌‌شود. به کار بردن این فرآیند‌ ها در جای خودش نیازمند انعطاف کافی‌ است تا کارامد تر از پیش باشد.
به هر حال گوش فرا دادن به خواسته‌ ها و پیشنهادات همکاران و پذیرا بودن ایده‌ های جدید از ایشان به بهبود خدمات دهی‌ ما در هتل کمک می‌کند. جای شگفتی نیست که بهترین و موثر‌ترین پیشنهادات در زمینه خانه داری هتل از همکاران شاغل در این بخش به ما ارائه می شود زیرا ایشان در بطن کار هستند و با مشکلات و چالش‌ های پیش رو به خوبی‌ آشنایی دارند.

مهمان ما باشید، هفت شیوه برای بهبود خدمات در هتل ها (بخش دوم)

منبع

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

پنج ویژگی شخصیتی بارز در مدیران هتل

آیا فکر می‌‌کنید که مدیری شایسته در صنعت هتلداری و مهمان نوازی هستید؟  ممکن است که مدرکی‌ معتبر و در راستای این صنعت داشته باشید و یا در بهترین هتل‌

مطالب آموزشی ۰ نظر

مدیریت تضاد، از مفاهیم تا کاربرد (بخش ششم)

روش های سالم و ناسالم مدیریت و رفع تضاد تضاد سبب تحریک شدید احساسات میشود و در صورت سوء مدیریت میتواند منجر به ناامیدی و سلب آسایش شود و خشم

۲ نظر

لغو پاسخ