مهمان ما باشید، هفت شیوه برای بهبود خدمات در هتل ها (بخش دوم)

مهمان ما باشید، هفت شیوه برای بهبود خدمات در هتل ها (بخش اول)

۴٫ تفویذ اختیار کنید:
فرآیندها و سیاستهای هتل باید به گونه ای طراحی شود که کیفیت سرویس دهی‌ افزایش پیدا کند نه اینکه آن را محدود کند. برای مثال اگر یکی‌ از همکاران در فرانت آفیس آنقدر اختیار نداشته باشد که به شکایت میهمان درباره اشتباه در صورتحسابش رسیدگی کند (بدون مشورت با مدیریت) روند سرویس دهی‌ کند می‌‌شود و این کاهش سرعت پیش از پیش باعث نارضایتی میهمان می‌‌شود. هتل‌ ها باید دست همکاران را در رسیدگی به برخی‌ مشکلات باز بگذارند. مدیریت هتل باید با تفویض اختیار همکاران به تسریع و تسهیل خدمات رسانی کمک کند تا میهمانان رضایت کافی‌ از روند رسیدگی به مشکلات داشته باشند.

۵٫ آنلاین و سر وقت باشید:
بهترین راه برای جلوگیری از ناامیدی میهمانان در طی اقامتشان، تعریف استاندارد ‌ها و کیفیت‌های قابل قبول است. استفاده از فرم های آنلاین و تکنولوژی ‌های گوناگون پاسخی مناسب برای این خواسته است. وقتی‌ مشکلی‌ برای میهمان پیش می‌آید باید این موضوع در اولویت قرار گیرد و به شیوه ای کارآمد و موثر مورد رسیدگی قرار گیرد.
امروزه، واکنش مشتریان به مشکلاتی که برایشان پیش می‌‌آید در عرض چند ثانیه از طریق شبکه ‌های مختلف اجتماعی مخابره می‌‌شود. بازخورد منفی‌ میهمان درباره تجربه ای که در هتل داشته است مطمئناً بر اعتبار هتل تاثیر مخربی دارد. هتل‌ ها معمولا افرادی را برای رصد کردن شبکه ‌های اجتماعی و پاسخ به شکایات و یا پیشنهادات میهمانان در این شبکه ‌ها میگذارند.

۶٫ به چالش ‌های جدید واکنش نشان دهید:
وضعیت اقتصادی سبب شده است که میهمانان نیز بابت هزینه هایی که برای هتل محل اقامتشان پرداخت می‌‌کنند بهترین کیفیت را انتظار داشته باشند. در این شرایط توجه به جزئیات از سوی هتل تفاوت‌های زیادی را در راستای کیفیت خدمات رقم می‌‌زند. کنترل هزینه ‌ها هرگز نباید موجب کاهش کیفیت خدمات به میهمانان شود. خبر خوب این است که سرمایه گذاری بر روی خدمات میهمان از جمله کارهایی است که کاملا در کنترل هزینه‌ها موثر است و نیازی نیست که ما به بانک‌ هایمان برای گرفتن وام های کلان مراجعه کنیم. زمانی‌ که خدمات به میهمانان و همچنین تقاضا افزایش پیدا می‌‌کند این مولفه‌ها باعث بازگشت سرمایه می‌‌شوند.

۷٫ فراسوی اتنظار ها باشید:
افزایش تاثیر و اهمیت شبکه ‌های اجتماعی در بازخورد اقامت میهمانان در هتل‌ ها و یا سفرشان، بیش از پیش، لزوم توجه به این پدیده‌ را افزایش داده است. تیمتان را تشویق کنید تا برای ارائه خدماتی بی‌ نظیر به میهمانان پا پیش بگذارند و خواسته‌های ایشان را به خوبی‌ پاسخ بدهند. کمک کردن به میهمان برای ارسال بسته پستی اش اگرچه بسیار جزئی است اما رضایتمندی وی از ما و هتل را افزایش می‌‌دهد.

منبع

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

اهمیت تسلط همکاران بر ۵ فاکتور ارزیابی خدمات (RATER) در صنعت هتلداری

هتل ‌ها باید خدماتی ویژه به مهمانان خاص خود بدهند تا آنها را وفادار به خود نگاه داشته و از بازگشت مجدد آن ‌ها اطمینان حاصل کنند. در سال ۱۹۸۰،

مطالب آموزشی ۰ نظر

آنچه باید از صنعت مهمان نوازی بدانید

صنعت مهمان نوازی نسبت به دیگر صنایع گسترده تر است. در حالی که اکثر کسب و کارها تنها از چند زیر شاخه تشکیل شده اند اما این صنعت به نحوی

مطالب آموزشی ۰ نظر

پیج مرحله که باید برای رسیدن به پست مدیریت هتل طی کنید

برای اینکه مدیر هتل موفقی باشید باید ترکیبی‌ از مهارت ‌های ارتباطی‌، سازماندهی و مدیریت را در خود داشته باشید و همچنین تحصیلات و تجربه مناسبی را نیز کسب نمایید.

۲ نظر

لغو پاسخ