مولفه های لازم و اهمیت بهداشت محیط در میز پذیرش هتل

مقالات بسیاری درباره اهمیت بهداشت محیط کار نگاشته شده است و در آنها بر موارد متعددی همچون نور محیط و یا فضای در نظر گرفته شده برای همکاران تاکید شده است. ما در استاندارد هتل به ذکر مواردی درباره بهداشت در قسمت‌های میز پذیرش، اطلاعات و صندوق خواهیم پرداخت.

 معمولا فضایی که همکاران فرانت آفیس در آن مستقر هستند را میز پذیرش می گویند و این فضا از آنجایی دارائ اهمیت است که محل رفت و آمد مهمانان و همچنین اولین و آخرین برخوردشان با هتل است. تمام هتل ‌ها تلاش میکنند این فضا  از لحاظ معماری و زیبایی شناختی‌ متفاوت باشد اما لازم به ذکر است که برخی‌ استاندارد ‌ها باید در عین تفاوت ‌ها رعایت شوند از جمله اینکه فاصله میز پذیرش تا دیوار پشت سر باید حدوداً ۸۵ تا ۱۰۰ سانتیمتر باشد و همچنین ارتفاعی که برای این میز در نظر گرفته می‌‌شود باید حدود ۱۱۰ سانتیمتر باشد.

 این فضا از لحاظ معماری باید به گونه ای طراحی شود که همکاران محیط بازی‌ برای رفت و آمد داشته باشند و از لحاظ روانی‌ کمتر خسته شوند. همچنین باید میز پذیرش به قسمت‌ های مختلف دسترسی آسان‌ داشته  و مدیریت فرانت آفیس به راحتی‌ با آنها تماس برقرار کند و همچنین رفت و آمد همکاران این بخش به واحد‌های حسابداری نیز با مشکل مواجه نشود.

از آنجایی که همکاران این بخش مدام با سیستم‌های کامپیوتری سر و کار دارند و باید اطلاعات مهمانان را وارد کنند، نور این محل ‌ها باید مناسب باشد و از سمت چپ و بالا تابیده شود. همچنین باید از نور‌های غیر مستقیم علاوه بر نورهای مستقیم استفاده شود تا به گونه ای کمتر به بینائی همکاران فشار وارد شود.

  نور مناسب در فضای کار باعث افزایش رغبت افراد در محیط کار و دقت عمل آنها می‌‌شود و در نتیجه درصد اشتباهات نیز کاهش پیدا می‌‌کند . میزان نور برای کارهای اینگونه ۱۵۰ تا ۲۵۰ لوکس توصیه می‌‌شود

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

بایدها و نبایدهای فرانت آفیس

• با انگیزه و الهام بخش به موقع در سر کار حاضر شوید. • با لباس هایی پاکیزه و کاملا آراسته در سر کار حاضر شوید. • با لبخندی الهام

فرانت آفیس ۰ نظر

آن چه باید درباره فرآیند چک این زودتر از موعد بدانیم

فرآیند چک این زودتر از موعد: برای افزایش سطح خدمات رسانی به میهمانان و کاهش استرس و تنش وارد شده به همکاران در فرانت آفیس و خانه داری فرآیند پیش رو

فرانت آفیس ۰ نظر

الگوی چرخه مهمان در هتل چیست و دارای چه مولفه هایی است؟ (بخش اول)

چرخه مهمان در هتل  چرخه مهمان به تمام مراحلی گفته می شود که مهمان از زمانی‌ که برای رزرو اتاق هتل به بخش رزرواسیون تماس می‌گیرد تا زمانی‌ که هتل

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!