میهمان ما باشید و شبی فراموش نشدنی را تجربه کنید

به محض ورود به رستوران (شروع شیفت کاری) باید تمامی‌ میز‌ها را زیر نظر بگیرید و میهمانان ورودی نیز نباید از چشمان تیز‌بین شما پنهان بمانند. هرچقدر هم که سرتان شلوغ باشد نباید میهمانان را نادیده بگیرید ومی توانید با نگاهتان به آنها بفهمانید که به زودی برای گرفتن سفارش به میز آنها می‌روید. میهمانان به رستوران می‌‌آیند تا به آنها توجه شود، پس با نادیده گرفتن آنها به محض ورودشان تجربه ای ناخوشایند را برایشان رقم نزنید. تمامی‌ میهمانانی که وارد رستوران می‌‌شوند باید در عرض ۱ دقیقه خوشآمدگویی شوند.

اگر سفارش میهمانان دیگر در دستان شماست قطعاً میهمانان تازه وارد می‌‌فهمند که بعدا به سفارش آنها رسیدگی می‌کنید. بایستید، لبخند بزنید و به آنها سلام کنید و بگویید که به زودی نزد آنها می‌‌روید. این جمله باعث میشود که میهمانان احساس خوشایندی داشته و تا بازگشت ما احساس آرامش داشته باشند. وقتی‌ به میزی نزدیک می شوید باید میهمانان حس خوشایندی داشته باشند و احساس کنند که برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. شما با گفتن این جمله که «می‌توانم به شما در انتخابتان کمک کنم»در واقع کیفیت خدمات را افزایش می دهید.

۱٫ هرگز برای شروع خود را معرفی نکنید مگر اینکه میهمان شما را بشناسد. تمام توجهتان به آنها باشد و احساس خوشایندی برای آنها به وجود بیاورید. بگذارید تا به خاطر انتخابشان احساس غرور کنند و از اینکه ما دوستانه با آنها برخورد می‌کنیم خوشحال باشند. مشاهده گر خوبی‌ باشید و هرگز با نگاهی‌ شکاکانه احساسی‌ ناخوشایند برای میهمانان پدید نیاورید. پس از اینکه غذا را سرو کردید می‌‌توانید به میهمان بگوید به هرحال اسم من ….است. اگر چیزی احتیاج داشتید در خدمتتان هستم.

۲٫ پس از اینکه غذا را سرو کردید چند دقیقه ای به میهمان اجازه دهید تا با غذای خود مشغول باشد و از آن لذت ببرد و پس از آن به میز آنها برگردید و درباره کیفیت غذای سرو شده سوال کنید. هرگز نپرسید همه چیز امشب خوب بود؟؟ سعی‌ کنید سوالاتی هوشمندانه طرح کنید و اگر احساس کردید میهمانان از چیزی رضایت کافی‌ ندارند و یا احتیاج به چیزی دارند در اسرع وقت به آن رسیدگی کنید.

۳٫ هربار که سفارش غذا می‌گیرید به این فکر کنید که چه چیزی ممکن است احساسی متفاوت و خوشایند در میهمان پدید آورد. دوستانه، با آرامش و کاملا مودبانه رفتار کنید و به این فکر کنید که چه نوع خدمات جانبی ممکن است باعث خوشحالی‌ میهمان شود. به میهمان اجازه دهید تا حرفش را تمام کند و سفارش خود را بدون کم و کاست بگوید، هرگز حرفش را قطع نکنید. اگر احساس می کنید مردد هستند نوبت شماست تا وارد بازی شوید. ممکنه من به شما… پیشنهاد بدهم. این یکی‌ از بهترین غذا‌های ماست و میهمانان از خوردنش لذت می‌‌برند. اگر احساس کردید هنوز هم مردد هستید بگویید در صورت تمایل آنها چند دقیقه دیگر برای گرفتن سفارش به میز آنها مراجعه می‌کنید.

۴٫ باید کاملا منو را بشناسید و بدانید که چه موادی در غذا‌های گوناگون به کار رفته است. این موارد باید در آموزش‌ها و همچنین پیش از شروع شیفت مرور شوند

۵٫ نوشیدنی میهمان را ظرف ۵ دقیقه پس از سفارش وی حاضر کنید.

۶٫ پیش غذا را به موقع حاضر کنید. این امر باعث می‌‌شود تا زمان بیشتری برای آماده کردن غذا داشته باشید

۷٫ در هر مرحله از سرو غذا پیشنهاداتی نظیر نوشیدنی، پیش غذا، دسر و یا نوشیدنی پس غذا که احساس می‌کنید مناسب است را به میهمانان ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که هدف اصلی‌ شما رضایت  میهمان است نه اینکه میهمان چه منفعتی برایتان دارد. البته که فروش برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما باید ابتدا میهمانان از کیفیت خدمات پیشنهادی ما رضایت داشته باشند تا دوباره برای صرف غذا به رستوران بیایند

۸٫ زمانی‌ که به میز میهمانان نزدیک می شوید مطمئن شوید که خودکار و دفترچه برای ثبت سفارش آماده است. در صورتی‌ که میهمانان درباره منو سوال دارند با دقت و صبر به آنها پاسخ دهید.

۹٫ پیش از اینکه به میز دیگری بروید مطمئن شوید که سفارش میهمانان به خوبی‌ گرفته شده است. ابتدا سفارش خانوم‌ها و سپس بچه‌ها را بگیرید و پس از آن به سراغ آقایان بروید.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

مروری بر مفاهیم غذا و نوشیدنی و انواع سرویس دهی در هتل

غذا و نوشیدنی‌ بزرگترین دپارتمان هتل می‌باشد که شامل بخش‌های زیادی می‌باشد که با همکاری دیگر بخش‌ها نیازهای غذا و نوشیدنی‌ میهمانان هتل را فراهم میکنند. بخش غذا و نوشیدنی‌

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

نحوه رسیدگی به مشکلات میهمان در رستوران هتل

به میهمان نزدیک شود و مودبانه از وی سوال کنید آیا مشکلی‌ هست؟ • ببخشید می‌تونم کمکتون کنم آقای… • به دقت و با تواضع گوش دهید. • آرام باشید

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

هیچگاه اهمیت میهمانان را نادیده نگیرید

• این ما هستیم که به حضور میهمانان نیازمندیم. • یک میهمان هرگز مزاحم نیست بلکه هدف ما رضایت وی است. • ما با ارائه خدمات به میهمانان به آنها

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!