نقش و جایگاه بازی سازی (Gamification) در صنعت هتلداری و مهمان نوازی

بازی‌ سازی (Gamification) می‌‌تواند راه بسیار خوبی‌ برای افزایش وفاداری مشتریان و مشارکت آنها با برند ما باشد و همچنین می‌‌تواند جنبه ای اجتماعی از فرآیند وفاداری مشتری را معرفی‌ کند. طی تحقیقات اخیر که توسط Gigiya صورت گرفته است مشخص شده است که بازی سازی مشارکت افراد را تا یک سوم افزایش می‌‌دهد، کامنت ‌ها ۱۳%  و اشتراک گذاری ۲۲% افزایش پیدا می کند و ۶۸% نیز محتوای ما نسبت به قبل بیشتر شناخته می‌‌شود.

 امروزه ما بیش از پیش به یکدیگر وابسته هستیم و به برند ها این اجازه را می‌‌دهیم تا با افزایش تلاش ‌های بازاریابی خود رابطه ای عمیق تر با ما داشته باشند و مشارکت ما نیز می‌‌تواند به افزایش عمق این رابطه کمک کند. شکی‌ وجود ندارد که بازی سازی یکی‌ از راه ‌های منحصر به فرد برای افزایش مشارکت است.

 یکی‌ از گزارش‌های اخیر Gartner پیشبینی‌ می‌‌کند که تا سال آینده بیش از ۷۰% از ۲۰۰۰ سازمانی که در سطح بین المللی فعالیت می‌‌کنند حداقل یک نرم‌افزار بازی‌ خواهند داشت. پیشبینی‌ می شود که بیش از ۲ میلیون دلار برای خدمات بازی‌ سرمایه گذاری شود. پس از بررسی این آمار و ارقام باید یادآور شد که تمامی‌ سازمان ‌هایی که در صنعت هتلداری و مهمان نوازی فعال هستند باید با این روند همراهی کنند تا بتوانند در بازار رقابتی دست بالایی داشته باشند.

برای مثال هتل‌های زنجیره ای Marriott از اولین سازمان‌هایی بودند که از بازی سازی برای جذب افراد جدید استفاده کردند. ماریوت بازی‌ آنلاینی طراحی کرده است که درباره هتل هاست و شبیه به بازی‌‌های معروفی همچون The Sims یا Farmville است. در این بازی‌ فرد تمامی‌ وظایف یک آشپز هتل را باید به خوبی‌ انجام دهد و بدین وسیله کاربر با این صنعت آشنایی بهتری پیدا می‌‌کند و پاداش ‌های مجازی و امتیاز دریافت می‌‌کند که به کمک آن تصویری بهتر از برند خود نمایش می‌‌دهد (Brand Image).

 در بازی‌ At The Marriott Hotel در شبکه اجتماعی فیسبوک می‌‌توانید بازی‌ را با انتخاب زبان آغاز کنید (زبان‌های انگلیسی‌، فرانسه، اسپانیایی و عربی‌) و باید به صورت مجازی رستوران هتل را مدیریت کنید. استراتژی پشت این بازی‌ این است که هتل ماریوت می‌‌تواند به وسیله این بازی‌ میلیون ‌ها مخاطب در سرتاسر جهان داشته باشد و برند خود را به کشورهای مختلف صادر کند (کاربران بین ۱۸ تا ۲۷ سال هستند).

 سازمان به دنبال راه‌ های جدید برای ترغیب مخاطبان خود است. این روش مخصوصا در بازار‌های نوظهور کاربردی است، جاهایی که این صنعت ناشناخته تر است. مرحله بعدی استفاده از کاربران واجد شرایط برای کار در هتل است. این مهم با استفاده از اطلاعاتی‌ که در فیسبوک و لینکداین به دست می‌آید محقق می‌‌شود. بنابرین درنگ نکنید و شما نیز به این بازی‌ جذاب بپیوندید.

 

 

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

شش راه برای افزایش مهارت همکاران در خدمات به مشتری و مهمان (بخش اول)

مهمترین مولفه برای بهبود روابط با مشتریان و مهمانان چیست؟ جواب این سوال در عین سادگی‌ بسیار پیچیده است: افزایش خدمات مهمان.  مهم نیست که چقدر برند شما شهرت دارد

مطالب آموزشی ۰ نظر

مدیریت تضاد، از مفاهیم تا کاربرد (بخش اول)

یکی‌ از شایع‌ ترین وقایع در محیط‌ کار بروز تضاد و تعارض میان افراد یا گروه‌های متفاوت است. تضاد زمانی‌ رخ می دهد که علایق، اهداف و یا نیاز‌های یک

مطالب آموزشی ۰ نظر

چیزهایی که هتل ها می توانند با رعایت آنها بی نظیر شوند

هتل ماریوت کمپین تبلیغاتی را راه اندازی کرده است که در آن مشتریان را ترغیب می‌‌کند که «سفری فوق العاده» داشته باشند که من در پاسخ به آنها باید بگویم

۱ نظر

  1. محسن تقدیر
    تیر ۱۶, ۱۰:۵۱ پاسخ
    موضوع جدید و مطلب بسیار جالب و آموزنده ای بود . سپاس

لغو پاسخ