نقش و جایگاه کانسیرج در هتل های بین المللی چیست؟

کانسیرج در هتل به عنوان رابط میان هتل و مهمان برای ارائه خدمات در هتل و یا بیرون از محیط آن است. این بخش به نحوی وظایفی پیشرفته تر از همکاران میز پذیرش دارد و به سوالات مهمانان درباره خدماتی که داخل‌ هتل برای آنها در نظر گرفته شده است و یا حتی اطلاعاتی‌ درباره شهر و یا جاذبه ‌های دیدنی‌ اطراف پاسخ می‌‌دهند.

 راهنمایی مهمان از مسیر‌های صحیح به مقصد، تهیه بلیت رویداد‌ های مختلف در سطح شهر و یا تهیه بلیت هواپیما و غیره از وظایف این بخش از هتل است. سازماندهی کارهای خاص نظیر تهیه میز کار و خدمات اداری برای مهمان و یا ارائه خدمات VIP برای مهمانان از جمله وظایف دیگر همکاران این بخش است.

همکارانی که در این بخش کار می‌‌کنند باید شناخت مناسبی نسبت به محیط هتل و امکانات آن داشته باشند و همچنین به موقعیت شهر و مکان‌های دیدنی‌ آن تسلط کافی داشته باشند. همکاران این بخش باید به سوالات مهمانان درباره خدمات هتل و یا خارج از هتل به خوبی‌ پاسخ دهند و هماهنگی‌‌های لازم برای تهیه بلیت هواپیما و یا دیگر وسائل نقلیه را انجام دهند.

 همچنین ممکن است مهمانان خواستار تهیه بلیت رویداد های فرهنگی‌ و یا شرکت در نمایشگاه‌ های مختلف باشند و وظیفه همکاران این بخش است تا با تهیه بلیت و راهنمایی مهمان در راستای رضایت وی گام بردارند. همچنین همکاران این بخش باید به حل مشکلات مهمان کمک کنند و با همکاری فرانت آفیس راهی‌ مناسب برای رضایت ایشان پیدا کنند.

در بسیاری از هتل‌های مشهور نظیر ماریوت این بخش از هتل در لابی پایین قرار می‌‌گیرد تا تعامل بیشتری میان همکاران و مهمانان صورت گیرد و هر دو درگیر فرآیند خدمات رسانی در هتل شوند. نقش کانسیرج ممکن است تغییر کند و یا همچنان به فعالیت‌ های سابق خود ادامه دهد .

 هتل‌ ها معمولا هنگام جذب همکاران این بخش بسیار محتاط و با دقت عمل می‌‌کنند و می‌‌خواهند تا در خدمات به مهمان کوتاهی صورت نپذیرد. هتل ریتز کارلتون در اصول اعتقادی خود آورده است که: مهمترین رسالت ما آسایش مهمانان و اهمیت دادن به آنها است. آنها ادامه می‌‌دهند که برای رضایت مهمانان تلاش می‌‌کنند تا بهترین اشخاص را به خدمت بگیرند و بدین منظور در مرحله جذب به ویژگی‌‌های شخصیتی داوطلبین بسیار توجه می‌‌شود.

 آنها تلاش می‌‌کنند تا طرز فکر و دیدگاه ‌های فرد متقاضی را مورد بررسی قرار دهند تا با اهدافشان در تضاد نباشد. سطح خدمات، کیفیت همکاران و پیروی از اهداف از پیش تعیین شده همگی‌ باعث رضایت مهمان و بازگشت مجدد وی می‌‌شوند.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

چک اوت دیر هنگام میهمانان در هتل از چه قوانینی تبعیت می کند؟

چک اوت میهمان بسیاری از میهمانان پیش از اینکه هتل را ترک کنند به میز پذیرش می‌‌آیند تا چک اوت کنند. میهمان باید کلید خود را تحویل داده و کاملا

فرانت آفیس ۰ نظر

اهمیت مدیریت میز پذیرش در هتل ها چیست؟

از آنجایی که میز پذیرش به نوعی ویترین هر هتل است مدیریت این بخش یکی‌ از مهمترین قسمت ‌های سیستم مدیریت هتل است. سالها پیش، صنعت مهان نوازی و هتلداری به

فرانت آفیس ۱نظر

چه مولفه هایی در ارزیابی همکاران فرانت آفیس حائز اهمیت است؟

امروزه رقابت میان هتل ‌ها برای جذب مهمانان بیشتر افزایش پیدا کرده است و آن‌ ها تلاش می‌‌کنند تا به شیوه‌های مختلف خود را نسبت به رقبا تمایز دهند. چیزی

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!