نگاهی اجمالی به تغییرات اتاق های هتل در آینده ای نزدیک (بخش اول)

طراحان پیشبینی‌ می‌‌کنند که در آینده ای نه چندان دور اتاق‌ ها مجهزتر و متفاوت تر خواهند شد و مهمانان تنها تخت، تلوزیون و… سپری کردن اوقات خود نخواهند داشت. ما در استاندارد هتل نگاهی‌  به این تغییرات می‌‌اندازیم.

حمام‌ ها و سرویس های بهداشتی بزرگتر

طراحان پیشبینی‌ می کنند که حمام و سرویس بهداشتی تقریبا ۵۰ درصد فضای کلی‌ اتاق ‌ها را خواهد گرفت و بیشتر شبیه اسپا خواهد بود و سردوش‌های متفاوت و فضای روشویی بزرگتر از استاندارد‌های انکار ناپذیر به شمار خواهد رفت. حتی حمام‌ ها در هتل ‌های ۳ ستاره نیز لوکس تر و مجلل تر خواهند شد.

اتاق کوچک تر

فضا ها شبیه Pod Hotels (که در ژاپن بسیار رواج دارد) فضایی مینیمال و کوچک خواهد شد. از آنجایی که در اتاق ‌ها لوازم غیر ضروری بسیار دیده می‌‌شود، با حذف این وسایل، فضای اتاق کاهش پیدا خواهد کرد برای مثال تلویزیون ‌های تخت نیاز به گنجه ‌های غول پیکر برای تلویزیون را برطرف خواهد کرد و میز‌های اتاق مهمان با فضاهای اشتراکی کاری‌ در لابی هتل جایگزین خواهد شد. از آنجایی که مهمانان عادت ندارند که وساک خود را باز کنند و وسایلشان را دراور‌ها بگذارند، بسیاری از برند ‌های مشهور قفسه‌ های سیمی را که فضا و انعطاف پذیری بیشتری دارند را عرضه می‌‌کنند.

تکنولوژی در هتل

تاثیر تکنولوژی در اتاق‌ های هتل غیر قابل انکار است. امروزه بیش از پیش مهمانان در برند‌های مختلف از تلفن‌ های هوشمند به عنوان کلید اتاق استفاده می‌‌کنند و طبیعی است بعضی‌ از هتل‌ ها درباره استفاده از تلفن در اتاق‌ ها تجدید نظر کنند.از آنجایی که اکثر مهمانان از وسایل هوشمند شخصی‌ خود استفاده می‌‌کنند، دسترسی به امکانات مختلف هتل با استفاده از این وسائل داده خواهد شد.

نرم افزارهای مخصوص به مهمان این امکان را می‌‌دهند که نور اتاق را کنترل کند و یا دستگاه تهویه را به کمک تلفن هوشمند خود تنظیم نماید. برخی‌ از برند‌ ها نیز به مهمانان امکان تماشای فیلم و یا سریال‌های مورد علاقه در اتاقشان را می‌‌دهند. بسیاری از این برند ‌ها با همکاری شرکت Netflix سرگرمی‌های مختلفی‌ را برای مهمانان در اتاقشان فراهم می‌‌کنند.

لازم به ذکر است از آنجایی که مهمانان خواستار استفاده بیشتر از پریز‌های مختلف و یا شارژر‌ها هستند، جاگزاری پریز‌های بیشتر در اتاق و یا ایستگاه‌ های شارژ در هتل بیشتر خواهد شد. مهمانان دوست دارند که در نور‌های مختلف و با توجه به حال خود زمان را سپری نمایند، نورپردازی در اتاق ‌ها نیز بسیار حرفه ای تر خواهد شد. همچنین استفاده از آینه ‌های لمسی در حمام رواج پیدا خواهد کرد (با استفاده از آن دمای حمام قابل تنظیم است).

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۱نظر

قسم نامه هتل ریتز کارلتون، دورنمای خدمات در صنعت هتلداری

قسم نامه به عنوان اصل اعتقادی هتل ریتز کارلتون قلمداد میشود و تمامی‌ همکاران باید به آن پایبند باشند و به عنوان افراد حرفه ای در حیطه خدمات باید به یکدیگر

مطالب آموزشی ۰ نظر

مدیریت تضاد، از مفاهیم تا کاربرد (بخش چهارم)

یکی‌ از شایع‌ ترین وقایع در محیط‌ کار بروز تضاد و تعارض میان افراد یا گروه‌های متفاوت است. تضاد زمانی‌ رخ می دهد که علایق، اهداف و یا نیاز‌های یک

مطالب آموزشی ۰ نظر

نمونه هایی از نقش رسانه های اجتماعی و بازاریابی نوین در صنعت هتلداری

هتل ها تلاش می کنند تا حضور پرررنگ تری در رسانه های اجتماعی داشته باشند. اگر چه این فعالیت ها به بازگشت سرمایه کمک شایانی نمی کند اما نتایج تحقیقات

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!