هرآنچه باید از روم سرویس در هتل بدانید (بخش اول)

هرآنچه باید از روم سرویس در هتل بدانید (بخش اول)

روم سرویس (Room Service ) خدماتی شخصی‌ است که توسط هتل‌ های متوسط و لوکس به مهمانان ارائه می‌‌شود که به آنها این فرصت را می‌‌دهد که غذایی بی‌ نظیر و متفاوت را سفارش دهند و در اتاق خود میل کنند و تجربه ای منحصر به فرد را برای خود رقم بزنند.

 روم سرویس یکی‌ از قسمت ‌های بخش غذا و نوشیدنی است. اگرچه این بخش مستقیماً به اتاق ‌ها خدمات ارائه می‌‌دهند ولی‌ بخشی از دپارتمان خانه داری نیست. اصولا هتل‌ های کوچک خدمات روم سرویس ارائه نمی‌دهند ولی‌ یکی‌ از فاکتور‌های مهم در هتل‌ های ۳ ستاره به بالا ارائه اینگونه خدمات است. در بسیاری از هتل‌ ها خدمات روم سرویس همزمان با شیف کاری رستوران ارائه می‌‌شود ولی‌ در هتل‌های دیگر این خدمات ۲۴ ساعته است.

دلایلی که برای ارائه خدمات روم سرویس وجود دارد.

امروزه تقریبا تمام هتل‌های بزرگ خدمات روم سرویس را ارائه می‌‌دهند. دلایلی برای ارائه این خدمات وجود دارد که ما در استاندارد هتل به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  • بسیاری از هتل‌ها با ارائه اینگونه خدمات سود قابل توجهی‌ کسب می‌‌کنند.
  • اگر این بخش از هتل به خوبی‌ مدیریت شود ارزش رقابتی بسیار بالایی ایجاد می‌‌کند.
  • روم سرویس خدماتی شخصی‌ ارائه می‌‌دهد و اگر به خوبی‌ کار خود را انجام دهد منجر به رضایت مهمانان می‌‌شود.
  • در اکثر مواقع روم سرویس متفاوت باعث پرستیژ هتل می‌‌شود. تمام هتل ‌هایی که این خدمات را ارائه نمی‌دهند به نحوی از رقبا عقب می‌‌مانند.
  • این خدمات گروه های هدف زیادی را مورد توجه قرار می‌‌دهند و افراد ناتوان و یا هنرپیشه ‌ها و افراد مشهور را نیز از اینگونه خدمات استقبال می کنند.

چرا مهمانان خدمات روم سرویس را ترجیح می‌‌دهند:

  • دلایلی برای این امر وجود دارد که ما در استاندارد هتل آنها را با یکدیگر مرور خواهیم کرد:
  • این خدمات به به مسافرانی که برای اهداف تجاری سفر می‌‌کنند کمک می‌‌کنند تا در زمان صرفه جویی کنند و خلوت خود را نیز داشته باشند.
  • برخی‌ از افرادی که گروهی سفر می‌‌کنند ترجیح می‌‌دهند با هم غذا بخورند.
  • افرادی که برای ماه عسل سفر می‌‌کنند معمولا دوست دارند در خلوت خود غذا بخورند.
  • خدمات روم سرویس معمولا مورد استقبال افراد مشهوری است که ترجیح می‌‌دهند کمتر در فضاهای عمومی دیده شوند.
  • خیلی‌ از مهمانان دوست دارند با لباس‌ هایی راحت بنشینند و غذا بخورند و همزمان تلویزیون نیز تماشا کنند.
  • خیلی‌ از مهمانان دوس دارند روز خود را با چای و قهوه ‌ای در تخت خواب شروع کنند و اینگونه خدمات برای آنها بسیار مناسب است.
  • خانوم‌ هایی که به تنهایی سفر می‌‌کنند دوس دارند که خلوت خود را داشته باشند و اینگونه خدمات برای آنها بسیار مناسب است.
  • برخی‌ از مهمانان مکالمات مهمی‌ دارند و دوست دارند در اتاق به این بحث ‌ها رسیدگی کنند.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

اصول پذیرائی از تیپ های شخصیتی متفاوت در رستوران هتل

امروزه مقوله سرویس دهی‌ و خدمات رسانی با توجه به مولفه‌های شخصیتی گوناگون اشخاص دچار تحولات گوناگونی شده است و در محافل گوناگون در مورد چگونگی‌ سرویس دهی‌ به اشخاص

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

۱۰ فاکتوری که از شما گارسونی حرفه ای در رستوران هتل می سازد

۱٫ آشنایی و تسلط بر منوی رستوران هیچ چیز ناخوشایند تر از این نیست که گارسون در جواب سوال شما درباره غذایی خاص بگوید متاسفانه نمیدانم و باید برایتان از

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

چهار نوع خدمات و سرویس دهی در رستوران

در رستوران های معمولی خدمات و سرویس دهی با قیمتی بسیار نازل تر از رستوران های لوکس ارائه میشود. یکی از تصمیمات مهمی که در شروع یک رستوران باید گرفته شود

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!