پنج ویژگی شخصیتی بارز در مدیران هتل

پنج ویژگی شخصیتی بارز در مدیران هتل

آیا فکر می‌‌کنید که مدیری شایسته در صنعت هتلداری و مهمان نوازی هستید؟

 ممکن است که مدرکی‌ معتبر و در راستای این صنعت داشته باشید و یا در بهترین هتل‌ کسب تجربه کرده باشید. اما همانگونه که تزئینات روی کیک نیز دارائ اهمیت است، شاخص‌ های شخصیتی نیز باید با رزومه شما هماهنگ باشد. ما در استاندارد هتل ۵ مشخصه شخصیتی مهم را که هر مدیری باید داشته باشد مرور می‌‌کنیم.

آیا توانایی ایجاد تیم را دارید؟ 

آیا می‌‌توانید افراد با مشخصه ‌های متفاوت را کنار هم بگذارید و نتایج قابل قبولی نیز به دست آورید؟ آیا می‌‌توانید روحیه ای را در تیم خود به وجود آورید که تمام اعضای آن برای به دست آوردن هدفی‌ واحد تلاش کنند؟ آیا شما رهبری بی‌ چون و چرا هستید؟

آیا احترام دیگران را کسب کرده اید؟

هرکسی در تیم شما مجبور نیست که به شما علاقه داشته باشد اما باید به شما احترام بگذرد. آیا می‌‌توانید چیز‌هایی را که دوست دارید نادیده بگیرید؟ ممکن است نتوانید با همکاران خود به مهمانی بروید و یا با آنها دوستی‌ عمیقی برقرار کنید. شما نباید از خط‌وط قرمز در روابطی شخصی‌ خود عبور کنید. آیا شخصیت شما این اجازه را می‌‌دهد؟

آیا رویا پرداز هستید؟

آیا می‌‌توانید خارج از چارچوب ‌ها فکر کنید؟ این بدان معنی‌ نیست که شما خیال پرداز هستید بلکه به این معنی‌ است که تمام راه های عملی‌ و معقول را نیز با این عبارت که «اگر این کار را به گونه ای دیگر انجام دهم چه می‌‌شود» شروع می‌‌کنید. این عبارت می‌‌تواند سرنوشت سازمان شما را دگرگون کند. همچنین باید آینده نگر باشید و مثلا به این موضوع فکر کنید که اگر هدف و بازار شما تغییر کرد چه واکنشی نشان دهید!

آیا فردی قاطع هستید؟

آیا به سرعت تصمیم می‌گیرید؟ آیا به عواقب تصمیمات خود واقف هستید؟ مدیران شایسته می‌‌دانند که برای تصمیم گیری باید چه اطلاعاتی‌ را جمع آوری کنند. گاهی لازم است ریسک ‌های محاسبه شده را انجام دهند. آنها هرگز از فکر کردن دست نمیکشند و همیشه برنامه دومی‌ نیز برای مشکلات در نظر دارند.

آیا فردی هدفمند در آموزش و جذب نیروی انسانی‌ هستید؟

این یکی‌ از ویژگی‌‌ های بارز مدیران شأیسته در هتلداری است که استعداد‌ ها را شناسایی، جذب و آموزش می‌‌دهند تا زمانی‌ که این افراد درخشش خود را آغاز کنند. برای اینکه بتوانید آموزشی‌ مناسب داشته باشید باید فردی الهام بخش و تاثیر گذار باشید.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

انواع و طبقه بندی هتل ها در صنعت هتلداری (بخش اول)

در صنعت هتلداری برای جلب رضایت میهمانان انواع هتل ها راه اندازی می شود که بر اساس اندازه، محل، بازار هدف، سطح سرویس، امکانات و تسهیلات، تعداد اتاق ها و

مطالب آموزشی ۰ نظر

ارتقاء اعتبار و شهرت برند هتل در فضای مجازی چگونه امکانپذیر است؟ (بخش اول)

در تمام سالهایی که به عنوان مشاور در زمینه صنعت هتلداری فعالیت می‌‌کردم از من پرسیده می‌‌شد: چطور باید به نظرات منفی‌ در فضای وب پاسخ دهیم؟ و آیا لازم

مطالب آموزشی ۰ نظر

عقب نشینی در مذاکره، تاکتیک یا شکست؟

عقب نشینی از این روش با نام انکار نیز یاد می شود. زمانی‌ که شخص منافع خود و یا طرف مقابل را دنبال نمی کند و به تنش و تضاد

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!