پیج مرحله که باید برای رسیدن به پست مدیریت هتل طی کنید

پیج مرحله که باید برای رسیدن به پست مدیریت هتل طی کنید

برای اینکه مدیر هتل موفقی باشید باید ترکیبی‌ از مهارت ‌های ارتباطی‌، سازماندهی و مدیریت را در خود داشته باشید و همچنین تحصیلات و تجربه مناسبی را نیز کسب نمایید.

مهارت ‌های ارتباطی‌ خود را افزایش دهید:

مدیران هتل مرتب در حال احوالپرسی و خوش و بش با مهمانان هستند، همکاران را مدیریت می‌‌کنند، تماس‌های تلفنی دارند و به شکایات و مشکلات گوناگون رسیدگی می‌‌کنند.

سازماندهی داشته باشید:

مدیران هتل باید سازماندهی مناسبی نیز داشته باشند چون هر فعالیتی در هتل زیر نظر آنها انجام می‌‌شود. همچنین کار دپارتمان‌ های مختلف نیز توسط ایشان ارزیابی و سازماندهی می‌‌شود. مدیران هتل باید بخش های زیر را به خوبی زیر نظر داشته باشند:

  • کانسیرج
  • میز پذیرش
  • رزرواسیون
  • خدمات مهمان
  • خانه داری
  • کیترینگ
  • سرگرمی ها
  • مهندسی‌
  • امنیت

ممکن است با توجه به اینکه هتل چه تعداد پرسنل داشته باشد وظایف مدیر نیز پیچیده تر شود. مثلا هتل‌ هایی با ۳۰ پرسنل قطعاً سازماندهی متفاوتی نسبت به هتل‌ هایی که هزاران نفر در آن کار می کنند دارند.

تحصیلات مناسب و دانش کافی داشته باشید

برخی‌ از مدیران ترجیح می‌‌دهند برای به دست آوردن دانش کافی‌ در زمینه هتلداری وارد دانشگاه شوند. اما به هر حل راه‌ های دیگری نیز برای به دست آوردن دانش هتلداری نظیر گرفتن مدارک مرتبط، شرکت در کلاس‌ های آموزشی‌ و به دست آوردن تجربه کافی‌ در حین کار‌های مربوط وجود دارد. اما همیشه مطمئن شوید، مدارکی که به دست می آورید کاملا معتبر است و همچنین کلاس ‌های آموزشی‌ نیز سطحی مناسب دارند.

بودجه بندی را یاد بگیرید:

مدیران هتل مسئول نرخ گذاری اتاق‌ ها هستند، بودجه دپارتمان ‌های مختلف هتل را تخصیص می‌‌دهند، هزینه غذا و نوشیدنی زیر نظر آنهاست و بسیاری دیگر از کارها با نظارت مستقیم و یا غیر مستقیم این افراد انجام می‌‌شود.در نهایت مدیر هتل باید علاوه بر اینکه سودی مناسب به دست می‌‌آورد، مهمانانی راضی نیز‌ داشته باشد و تلاش کند آنها تجربه ای خوشایند در هتل داشته باشند.

از شروع کردن از سطوح پایین واهمه ای  نداشته باشید:

خیلی وقت‌ ها دیده می‌‌شود که مدیران هتل از میز پذیرش، بل بوی، آشپز و یا خدمات مهمان کار خود را شروع کرده اند. به خاطر داشته باشید که در همین فعالیت ‌های روزانه است که شما کار هتل را یاد می‌گیرید. صبور باشید و پله ‌های ترقی‌ را به سوی مدیر شدن به آرامی بپیمایید.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

هتل ها باید از خواب غفلت بیدار شوند! (بخش اول)

هتل دارها در به روز کردن تکنولوژی هتل ‌های خود از قافله عقب مانده اند. چرا واقعا این اتفاق پیش آماده است؟ ما در استاندارد هتل بعضی‌ از این بهانه

مطالب آموزشی ۱نظر

نقش و جایگاه بازی سازی (Gamification) در صنعت هتلداری و مهمان نوازی

بازی‌ سازی (Gamification) می‌‌تواند راه بسیار خوبی‌ برای افزایش وفاداری مشتریان و مشارکت آنها با برند ما باشد و همچنین می‌‌تواند جنبه ای اجتماعی از فرآیند وفاداری مشتری را معرفی‌

مطالب آموزشی ۰ نظر

چطور به همکاران خود انگیزه بدهیم؟

انگیزه تحقیقات اخیر نشان داده است که میزان خروج همکاران در صنعت مهمان نوازی بسیار بالا است و در هتل ‌هایی دیده شده است که این نرخ به ۹۵% نیز

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!