چهار تاکتیک بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی که باعث تمایز هتل شما میان رقبا می شوند

سال ۲۰۱۴ برای صنعت حمل و نقل و هتلداری سال تعیین کننده ای بوده است و حالا بیش از گذشته هتل ‌ها نیاز دارند برای متمایز شدن در بازار رقابتی از استراتژی ‌های بازاریابی گوناگون استفاده کنند و همچنین از کانال‌ های متفاوتی برای به دست آوردن مخاطبان بیشتر استفاده کنند. علاوه بر آن باید اطمینان پیدا کنید که استراتژی هتل شما برای تمایز یافتن از رقبا در بازار مناسب است.
خبر خوب این است که بازاریابی از طریق رسانه ‌های اجتماعی برای تمامی‌ هتل ها (بدون توجه به بودجه آنها) مناسب است. در اینجا ۴ تاکتیک بازاریابی از طریق شبکه‌ های اجتماعی که نیازی به بودجه سرسام آوری ندارند بررسی می‌‌شود:

بر روی شبکه ‌های اجتماعی و کانال‌های دیجیتال مرتبط سرمایه گذاری کنید

بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی بدین معنی‌ نیست که تنها وبسایت داشته باشید و بر روی آن محتوای خود را بارگزاری کنید. امروزه مردم بیش از پیش وقت خود را صرف وب گردی می‌‌کنند و شما می توانید به این وب گردی ‌ها جهت بدهید. نوع سایت ‌هایی که توسط مخاطبان ما مورد بازدید قرار می‌‌گیرد بسیار متنوع است (از مجله‌های خبری گرفته تا مجلات آنلاین). نتایج تحقیقات متعدد نشان می‌‌دهد هتل ‌هایی که در فضای وب فعال هستند توانسته اند ارتباط مناسبتری با میهمانان خود برقرار کنند و خدمات خود را مطابق با انتظارت آنها ارائه دهند. همچنین این تحقیقات نشان داده است هتل‌ هایی که از شبکه‌ های اجتماعی استفاده می‌‌کنند ترافیک بالاتری در وبسایت‌ های خود دارند و می‌‌توانند مشتریان خود را به خرید خدمات ترغیب و تشویق کنند.

شخصی سازی استراتژی ‌های بوکینگ و رزرواسیون
در حالیکه استراتژی‌ های رزرواسیون و بوکینگ عمومی به ظاهر کافی‌ به نظر می رسند اما در بازار رقابتی امروز دیگر نمی‌توان تنها به اینگونه استراتژی ‌ها بسنده کرد. مشتریان انتظارت بیشتری از این صنعت دارند و خدماتی شخصی‌ سازی شده و تجربه ای منحصر به فرد برای آنها کاملا ضروری است. وبسایت هتل قطعاً می‌‌تواند بر سود شما تاثیر بگذارد و بهتر است زیاد به هزینه ‌های آن فکر نکنید. این بدان معنی‌ است که استراتژی ‌هایی که تمام مخاطبان را هدف قرار می‌‌دهد دیگر جایی در این صنعت ندارند و امروزه مشتریان انتظار دارند در سرچ ‌های خود خدماتی شخصی‌ سازی شده را تجربه کنند و از این طریق بیشتر درگیر خدمات ما شوند.

 باید تمرکز ویژه ای بر هویت مشتری داشته باشیم و به وی اجازه دهیم از طریق شبکه‌ های اجتماعی یا ایمیل ما را دنبال کند تا بیشتر به اطلاعات وی پی‌ ببریم. شبکه ‌های اجتماعی یک قدم پا را فراتر گذشته و مجله ‌های خبری آنلاین خود را که با تمایلات مشتریان  تطابق بیشتری دارند (بر اساس سرچ‌ های گذشته مشتریان) به آنها ارسال می‌‌کنند. یکی‌ از نمونه‌های کاربردی یکپارچگی رسانه ‌های اجتماعی استفاده Trip Advisor از نرم افزار « شهرهایی که من رفته‌ام »در فیسبوک است. این نرم افزار به کسانی‌ که از آن استفاده می کنند اجازه می‌‌دهد که تجربه متفاوتی در Trip Advisor داشته باشند.

بازاریابی مستقیم
یکی‌ از بهترین خصوصیات بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی  قدرت مانور فراوان اینگونه کانال‌ ها است. می توانیم لیست کاملی از ایمیل مشتریان خود داشته باشیم و بسیار آسانتر پیشنهادات خود را با آنها در میان بگذاریم و یا خدماتی شخصی‌ سازی شده را به آنها پیشنهاد دهیم. با بازاریابی مستقیم شما می توانید تنها مشتریان ایده‌ ال خود را هدف قرار دهید. تحقیقات بازار مناسب این قدرت را می‌‌دهد تا بازار هدف خود را بهتر بشناسید و کسانی‌ که پاسخ مناسب تری به پیشنهادات هتل می‌‌دهند را در اولویت قرار دهید. یکی‌ دیگر از مزیت ‌های بازاریابی مستقیم این است که با بودجه ای‌ ناچیز قابل انجام است.

پاداش به مشتریان وفادار
پاداش دادن به کسانی‌ که از خدمات شما استفاده کردند یکی‌ از بهترین راه‌ های به دست آوردن مشتریانی وفادار است. کسانی‌ که از وبسایت شما دیدن می کنند به راحتی‌ قابل تشخیص هستند و می‌‌توانید پاداش مناسبی برای آنها در صورت بازدید مجدد تعیین کنید. یکی‌ از شایع‌ ترین پاداش‌ها دادن کد‌ هایی است که مشتری می‌‌تواند با ارائه آنها از تخفیفات استفاده کند. علاوه بر آن هر کسی‌ دوست دارد پاداش دریافت کند و این شیوه‌ها می‌‌تواند تمایل آنها را برای استفاده از خدمات ما بیش از پیش کند. شبکه‌ های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال این فرصت را داده است تا جامعه هدفی بزرگتر و شناخته شده تر از قبل داشته باشیم و با تعیین استراتژی ‌های مناسب مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهیم تا از این طریق سود بیشتری نیز عایدمان شود.

منبع

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مطالب آموزشی ۰ نظر

آنچه باید از صنعت مهمان نوازی بدانید

صنعت مهمان نوازی نسبت به دیگر صنایع گسترده تر است. در حالی که اکثر کسب و کارها تنها از چند زیر شاخه تشکیل شده اند اما این صنعت به نحوی

مطالب آموزشی ۰ نظر

نگاهی دقیق تر به استفاده از تکنولوژی در هتل ها (بخش دوم)

امروزه مردم در زندگی‌ شخصی‌ و کاری خود استفاده بیشتری از تکنولوژی نسبت به قبل دارند و این پدیده باعث شده است که انتظارت آن ‌ها نیز تکنولوژی بیش از

مطالب آموزشی ۰ نظر

اهمیت تسلط همکاران بر ۵ فاکتور ارزیابی خدمات (RATER) در صنعت هتلداری

هتل ‌ها باید خدماتی ویژه به مهمانان خاص خود بدهند تا آنها را وفادار به خود نگاه داشته و از بازگشت مجدد آن ‌ها اطمینان حاصل کنند. در سال ۱۹۸۰،

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!