چه مولفه هایی در ارزیابی همکاران فرانت آفیس حائز اهمیت است؟

امروزه رقابت میان هتل ‌ها برای جذب مهمانان بیشتر افزایش پیدا کرده است و آن‌ ها تلاش می‌‌کنند تا به شیوه‌های مختلف خود را نسبت به رقبا تمایز دهند. چیزی که در تمامی‌ هتل ها مشترک است فرانت آفیس است. میز پذیرش را می‌‌توان به مغز انسان تشبیه کرد. ثبت و کنترل اقامت مهمان در این بخش انجام می‌‌شود. همچنین اولین و آخرین تماس مهمان با همکاران ما در هتل در این بخش انجام می‌‌شود. وظایف همکاران این بخش تقریبا در تمامی‌ هتل‌ های دنیا مشابه است. خوشآمدگویی مهمان، فروش امکانات و خدمات رفاهی هتل و رسیدگی به مسائل مالی مهمان و غیره از جمله این وظایف است.

همچنین دپارتمان‌های مختلف از طریق میز پذیرش با یکدیگر تماس برقرار می‌‌کنند. یکی‌ از مزیت ‌های اصلی‌ کار کردن در این دپارتمان این است که تمامی‌ فعالیت ‌های روزانه آن در تمام هتل ‌های جهان مشترک است و این امر پیدا کردن کار را نیز آسان تر می کند. رشد و پیشرفت این صنعت از سال ۱۹۶۰ باعث شده است که هتل‌ ها به سمت جذب نیروهای آموزش دیده و با مهارت‌های ویژه بروند.

وظایف و کارهای زیر استاندارد‌های جهانی‌ این دپارتمان هستند و هر هتل با توجه به نیاز‌های خود وظایف دیگری را نیز به کارکنان خود محول می‌‌کند: وظایف فرانت آفیس عبارتند از:

• فروش امکانات و خدمات هتل

• خوشآمدگویی و رسیدگی به مهمانان

• چک این و ثبت مشخصات مهمان

• چک اوت و رسیدگی به حساب ‌های مهمان

• رزرو مهمان

• به روز نگه داشتن رک‌ های هتل

• رسیدگی به ایمیل ‌های دریافتی

• پاسخگویی به تماس ‌های تلفنی

• ارتباط موثر با دیگر دپارتمان‌ های هتل

صنعت هتلداری به شدت رقابتی است و همه مدیران تلاش می‌‌کنند تا سود و درصد اشغال اتاق‌ های خود را به حد اکثر برسانند. این مهم زمانی‌ میسر می‌‌شود که بازدهی و همچنین استاندارد‌ها افزایش پیدا کنند و همچنین قیمت‌ها رقابتی باشند. در این راستا ارزیابی توانایی ‌های همکاران این بخش برای افزایش بازدهی و آموزش‌های بیشتر همواره باید انجام شود.
آموزش کسانی‌ که دارائ مشخصات و مهارت ‌های زیر نباشند به نوعی اتلاف وقت است:

• متانت و وقار

• بهداشت و آراستگی ظاهر

• سخنوری و آشنایی با مهارت‌های فن بیان

• آشنایی با آداب پاسخگویی به تماس‌های تلفنی

• آشنایی به نحوه کنترل مهمانان عصبی و رسیدگی به موقعیت‌های وخیم

• پاسخگویی به سوالات مهمانان

• ارتباط موثر با مهمانان

این‌ها مهارت ‌هایی هستند که تمامی‌ همکاران فرانت آفیس باید داشته باشند. مهمانانی که در هتل اقامت می کنند نمی دانند که همکاران ما چه وظایفی دارند و یا این وظایف به چه نحوی انجام می‌‌شود بلکه آنها خواستار خدماتی شایسته و درخور توجه هستند.

تاریخ نشان می‌‌دهد که این صنعت همچنان به رشد خود ادامه می‌‌دهد و انتظارات مهمانان نیز روز به روز افزایش پیدا میکند.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

طبقه بندی هتل ها بر چه اساسی است؟

به صورت کلی‌ هتل‌ ها بر اساس نوع امکانات، خدمات، بازار هدف، مالکیت و غیره طبقه‌بندی می‌‌شوند. طبقه بندی در کشور‌های مختلف متفاوت است اما معمولا بر این اساس هتل‌ ها

فرانت آفیس ۰ نظر

آن چه باید درباره فرآیند چک این زودتر از موعد بدانیم

فرآیند چک این زودتر از موعد: برای افزایش سطح خدمات رسانی به میهمانان و کاهش استرس و تنش وارد شده به همکاران در فرانت آفیس و خانه داری فرآیند پیش رو

فرانت آفیس ۰ نظر

مراحل و نکات مورد توجه در گرفتن پیغام برای مهمانان هتل چیست؟

اقامت مهمان در هتل مهمترین مرحله از مدل چرخه مهمان است( پیشتر در نوشته ‌های قبلی‌ در مورد این مدل صحبت شده است). در این مرحله است که مهمان بیشترین

۱ نظر

  1. محسن تقدیر
    تیر ۱۵, ۱۶:۰۴ پاسخ
    ضمن تشکر ، پیشنهاد میکنم در صورت امکان مرجع یا رفرنس مطالب و مقالات را هم ذکر بفرمایید که در صورت تمایل و علاقه مخاطبان ، امکان مطالعه مطالب بیشتر و تکمیلی هم میسر شود .

لغو پاسخ