چگونه میزبانی شایسته برای میهمانان باشیم

چگونه میزبانی شایسته برای میهمانان باشیم

  • به فضای سالن کاملا آشنایی داشته باشید و تمامی‌ میز‌های رزرو شده را پیش از آمدن میهمانان چک کنید و مطمئن شوید که تعداد حاضرین در رستوران هتل چند نفر است و میز‌های آن‌ها در کجای رستوران قرار می‌‌گیرد.
  • به محض رسیدن میهمانان به آنها توجه کنید و اگر با مهمان دیگری سرگرم هستید با گفتن این جمله که« به زودی خدمت می‌رسید» یا با تماس چشمی و حرکات بدن وی را مطمئن کنید که کاملا متوجه وی هستید.
  • با لبخندی بر لب و کاملا گشاده رو به آنها خوشامد بگویید. به خاطر داشته باشید که اولین برخورد ما اولین و آخرین شانس ما برای گذاشتن تاثیری شایسته در ذهن میهمان است.
  • ببینید چند نفر در حال غذا خوردن هستند و هرگز میهمانی را نادیده نگیرید. به خاطر داشته باشید که میهمانان همیشه در پی‌ آن هستند که زمان دقیق سرو غذای خود را بدانند اما شما تنها زمان تقریبی به آنها بدهید و از گفتن زمان دقیق خودداری کنید.
  • پس از خوشآمدگوئی حواستان به بزرگترین فرد( از لحاظ جثه) گروه باشد و جای مناسبی را به وی پیشنهاد دهید، همچنین کسی‌ که دچار مشکلات جسمانی است باید نزدیکترین میز به میزبان را در اختیار بگیرد تا کاملا حواسمان به وی باشد.
  • وقتی‌ که میهمانان مستقر شدند برای هر یک منو غذا‌ها را قرار دهید. به خاطر داشته باشید که تنها گذاشتن منو بر روی میز کافی‌ نیست و این عمل باید با جملاتی شایسته همراه شود.
  • مطمئن شوید که محل نشستن هر میهمان کاملا راحت است و میز وی کاملا پیش از این تمیز شده است. اگر میزی تمیز نیست حتما با پارچه آن را تمیز کنید و مطمئن شوید که این عمل به خوبی‌ انجام شده است.
  • کاملا آمادگی درخواست‌های میهمان را داشته باشید و به شایستگی به آنها پاسخ دهید.
  • در زمانی‌ که میهمانان غذایشان را میل می کنند اطراف آنها باشید تا مطمئن شوید به چیزی احتیاج ندارند.
  • اگر احتیاج بود میز‌ها را جا به جا کنید تا محیطی‌ راحت تر برای میهمان فراهم شود. در صورت لزوم برای این کار درخواست کمک کنید تا به سرعت همه چیز انجام شود.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

مراحل و نحوه نظافت رستوران هتل چیست؟

نظافت رستوران هتل تمیز بودن رستوران و یا محل سرو غذا و نوشیدنی همچون دیگر مهارت‌های فنی‌ همکاران از اهمیت بالایی برخوردار است. قسمتی‌ از کار همکاران واحد غذا و

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

شرحی بر شیوه سرویس دهی آمریکایی در بحث غذا و نوشیدنی (بخش اول)

ما در استاندارد هتل می‌خواهیم به یکی‌ از متداول ترین سوالات فعالان و دانشجویان صنعت هتلداری بپردازیم  و با هم تفاوت ‌ شیوه های سرویس دهی‌ آمریکایی، انگلیسی‌. روسی و

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

نقش و وظایف Sous Chef در هتل های بین المللی چیست؟

معمولا در تمام هتل ‌های ۵ ستاره رستوران ‌های جداگانه با سبک ‌های مختلف آشپزی وجود دارد که با توجه به ذائقه مهمانان مقیم (در بخش سرویس یا پذیرایی و

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!