چیزهایی که درباره خانه داری هتل نمی دانیم! (بخش اول)

برای اکثر مهمانان وارد شدن به هتل به معنای استراحت کردن روی تخت‌ های راحت و لم دادن روی کاناپه ‌هاست. خانه دار‌ها به نحوی کار خود را انجام می‌‌دهند که شما متوجه زحمات آن ‌ها نمی شوید. ما در استاندارد هتل درباره پشت پرده دپارتمان خانه داری و کار‌های سخت و طاقت فرسای آنها صحبت می کنیم. پس پیش از آن که در هتل بعدی چک این کنید بهتر است با این رمز‌ و رازها آشنا شوید:

این تخت‌ های راحت روی شانه ‌های خانه داران هر روزه درست می‌‌شود

مهمانان در هتل ها عاشق ملحفه ‌های تمیز و یا بالشتک‌های راحت هستند و آماده کردن این امکانات کار خانه دار‌ها را بسیار مشکل می‌‌کند. روند صنعت هتلداری در دو دهه گذشته باعث شده است لیست امکاناتی که در اتاق‌ ها تعبیه می‌‌شود روز به روز افزایش یابد. بلند کردن تشک‌های لاکچری بسیار مشکل تر است و برخی‌ از هتل‌ها در تخت ‌های خود تعداد زیادی بالشتک نیز برای مهمانان قرار می‌‌دهند.

یکی‌ از خانه دارانی که سابقه ۱۶ ساله در هتل ‌های کانادا دارد می‌‌گوید که حد الاقل روزی ۸ رو بالشی در ۱۶ اتاق مختلف را در یک شیفت کاری باید تعویض کند. یعنی‌ ۱۲۸ بالشتک در یک روز! علاوه بر آن هر وقت که رو بالشی‌ها را تعویض می‌‌کنیم گرد و غبار حاصل از آن روی اجسام مختلف می‌‌نشیند و باید زمان زیادی را برای گردگیری اتاق‌ ها صرف کنیم.

کارهایی بیشتر از درست کردن تخت‌ ها و تعویض حوله ‌های اتاق وجود دارد

تاحالا صبح زود وارد هتل شده اید در حالی‌ که اتاق شما آماده نبوده است! دلیل خوبی‌ برای این امر وجود دارد. آماده کردن اتاق برای مهمان جدید دو برابر تمیز کردن اتاق برای مهمانی که در هتل اقامت دارد زمان می‌‌برد. برای آماده کردن اتاق مهمان جدید باید به لیست کار‌ها مراجعه کنید که تقریبا ۱۰۰ مورد را در بر می‌گیرد. موارد بسیاری هست که حتی فکرش را نمی‌کنید. مثلا مطمئن شدن از اینکه کنترل تلویزیون در جای خود قرار گرفته است و یا اینکه تخت ‌ها کاملا آنکادر شده و مرتب است.

ما دوست نداریم با در زدن اتاق شما را بیدار کنیم، اما مجبوریم.

به طور میانگین خانه دار‌ها در طول روز بین ۱۳ تا ۱۵ اتاق را تمیز می کنند و این رقم می‌‌تواند در بعضی‌ هتل ‌ها به عدد ۳۰ برسد. و انتظار می‌‌رود که تمامی‌ این اتاق‌ ها در یک شیفت ۸ ساعته تمیز شوند. بنابرین حتی زمانی‌ که شما علامت « مزاحم نشوید » را روی در گذشته اید ممکن است آنها مجبور شوند در بزنند.

اگر شما باید در آن روز چک اوت کنید اتاق باید ابتدا توسط خانه داران  کاملا تمیز شود (بنابرین آماده تحویل به مهمان جدید می‌‌شود). فقط تلاش کنید تا درک کنید که خانه دار در حال انجام وظیفه خود است.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

خانه داری ۰ نظر

مروری بر استراتژی های کلیدی در خانه داری هتل

وبسایت Hospitality.org اخیرا مقاله ای منتشر کرده است که در آن به استراتژی‌ های کاربردی که مدیران خانه داری به وسیله آنها می‌‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند اشاره کرده است.

خانه داری ۰ نظر

مراحل نظافت حمام اتاق در هتل ها چیست؟

نظافت حمام پس از مرتب کردن تخت و پیش از گردگیری اتاق‌ ها انجام می شود و بر طبق سیاست‌های هتل است. ۳ مرحله اساسی‌ در این فرآیند وجود دارد و

خانه داری ۰ نظر

ملزومات اتاق میهمان در هتل چیست؟

اتاق میهمان شامل اتاق خواب و حمام است. اتاق خواب شامل سقف ها، دیوار ها، پنجره ها، پرده ها، مبلمان و اثاثیه و تجهیزات الکترونیکی نظیر تلویزیون، سشوار، کتری برقی‌

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!