کمپین «پاکت لطفا» هتل ماریوت

هتل Marriott  اخیرا کمپینی(پاکت.لطفا!) را راه اندازی کرده است که در آن پاکت هایی در داخل اتاق مهمان گذاشته می شود تا میهمانان در صورت تمایل انعام خود را درون آنها بگذارند. بر روی این پاکت ها نوشته شده است«همکاران ما تمام تلاش خود را می کنند تا محیطی آرام و پاکیزه برای شما فراهم کنند، در صورت تمایل برای قدردانی از تلاش آنها انعام خود را درون این پاکت بگذارید».

معمولا در در هتل ها کسانی که با میهمانان در تعامل مستقیم هستند سهمی از انعام های آنها دارند و به ندرت خانه دارها در این مقوله جای می گیرند. این کمپین به نحوی باعث شده است که خانه داران نیز سهمی از این پاداش ها داشته باشند. منتقدان این کمپین اعتقاد دارند که وظیفه هتل ماریوت نیست که به میهمانان خود انعام دادن را یادآوری کند، بلکه وظیفه آنها فراهم کردن شرایطی مناسب برای کارمندان خود است. همچنین این حرکت بحث های زیادی را در میان جامعه هتلداری و مسافران به وجود آورده است که مبلغ این انعام چقدر باید باشد!

اگر چه هتل ماریوت مبلغی را پیشنهاد نداده است اما انجمن هتلداران آمریکا(American Hotel & Lodging Association) این مبلغ را چیزی بین ۱ تا ۵ دلار روزانه در نظر گرفته است. ژاکلین ویتمور که بنیانگزار مدرسه پروتوکول در پالم بیچ است در این باره می گوید: هرکسی که به شما کمک می کند تا چمدان هایتان را جا به جا کنید( دربان، بل من و …) باید ۱ تا ۳ دلار انعام بگیرد.

اگر دربان برای شما تاکسی می گیرد باید ۱ تا ۲ دلار انعام دریافت کند. نیروهای خانه داری بسته به کیفیت خدماتی که ارائه می دهند باید بین ۲ تا ۱۰ دلار روزانه انعام بگیرند. به خاطر اینکه روزانه نیروهای خانه داری عوض می شوند متخصصان صنعت هتلداری پیشنهاد می کنند که میهمانان روزانه انعام بدهند. اگر یکی از پرسنل خانه داری برای شما حوله ای را دیروقت آورد و یا خواسته ای دیگر را پاسخ گفت بین ۱ تا ۵ دلار به وی انعام بدهید.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

اخبار هتلداری ۰ نظر

موانع و چالشهای آزادسازی نرخ هتل‌ها در ایران

هتل استاندارد: هتلداران و فعالان بخش خصوصی در یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری کشور، آزادسازی نرخ هتل از سوی این جامعه را راهی برای ایجاد فضای رقابتی در ارائه خدمات

اخبار هتلداری ۰ نظر

۱۵ روند بازاریابی هتل در سال ۲۰۱۵ چیست؟

بازاریابی آنلاین روز به روز در حال پیچیده‌تر شدن است؛ بالاخص برای هتلداران که نه‌ تنها باید همه تاکتیک‌های خارجی موجود در دنیای بیرون را بدانند، بلکه باید بر همه

اخبار هتلداری ۰ نظر

آیا صنعت هتلداری مشهد با استانداردهای روز دنیا فاصله دارد؟

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: امسال میانگین اشغال هتل‌ها برای ایام عید نوروز در مشهد مقدس کمتر از ۷۰ درصد بوده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، هتلداری

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!