کنترل نظافت اتاق های هتل چه زمان و طی چه مراحلی انجام می شود؟

کنترل اتاق ها

هر هتلی برای کنترل نظافت اتاق‌ های خود از سیستم ‌های خاص استفاده می‌‌کند. این کنترل ها به این دلیل انجام می‌‌شود که مطمئن شویم تمامی‌ استاندارد‌ها رعایت شده و میهمانان اقامتی دلپذیر را تجربه خواهند کرد. اگر کنترل کننده ‌ها به خوبی‌ مسئولیت خود را انجام ندهند ممکن است مشکلاتی به وجود آید که سبب نارضایتی میهمان شود.

در حالی که در برخی‌ هتل‌ ها اتاق‌ به صورت تصادفی چک می‌‌شود، هتل هایی نیز هستند که اتاق‌ها را به صورت روزانه مورد بازدید قرار می دهند. معمولا سوپروایزر طبقه مسئول بازرسی از اتاق‌ها است. گاهی نیز ممکن است مدیر خانه داری و حتی مدیر هتل از اتاق‌ ها بازدید کنند تا اطمینان حاصل کنند که تمامی‌ مراحل نظافت به خوبی‌ انجام شده است.

هر ارزیاب معمولا تعداد محدودی از اتاق‌ها را مورد بررسی و کنترل قرار می‌‌دهد. این فرد باید به خوبی‌ با ساختار اتاق ‌ها آشنایی داشته باشد. معمولا این فرد پیش از اینکه خانه دار اتمام نظافت اتاق را گزارش دهد باید اتاق را به خوبی‌ بررسی کند. لازم به ذکر است که اتاق‌های اشغال شده و یا خارج از دسترس نیز در زمان ‌های دیگری مورد بررسی قرار می گیرند. برای اتاق ‌های اشغال شده معمولا مدیر خانه داری طی تماسی که با میهمان دارد زمانی‌ را برای نظافت اتاق تعیین می‌کند و خانه دار‌ها در زمان مشخص شده برای نظافت به اتاق میهمان مراجعه می‌‌کنند. سوپروایزر‌ها اتاق ‌های خالی‌ را نیز چک می‌‌کنند. چک کردن اتاق‌ها کمک می‌‌کند تا مشکلات نظافتی حل شده و مناطقی که نیاز به تعمیرات و یا نظافت بیشتری دارند به خوبی‌ شناسایی شوند.

مسئول خانه داری پس از چک کردن اتاق ‌ها باید گزارشی را برای ارجاع به مافوق خود تنظیم کند که شامل:

  • شرایط مبلمان و تجهیزات درون اتاق ها
  • وضعیت کف و دیوارها
  • وضعیت قالیچه و فرش ها
  • وضعیت نظافت شیشه‌های درونی و بیرونی

طی بازرسی از اتاق‌ها مسئول مربوطه وارد اتاق می‌‌شود و با دقت تمامی‌ جزئیات را مورد بررسی قرار می‌‌دهد. کتنرل اتاق باید موافق با عقربه‌های ساعت انجام شود تا چیزی از قلم نیفتد. تمامی‌ آیتم‌ های زیر باید به خوبی‌ بررسی شوند:

  • تمام‌ تجهیزات و مبلمان اتاق در وضعیت خوبی‌ قرار دارند و به خوبی‌ کار می‌‌کنند.
  • تمام وسایلی که برای رفاه میهمان پیشین در نظر گرفته شده بود، جایگزین شده اند.
  • تمامی‌ سطوح کاملا تمیز شده و هیچ نشانه ای از آلودگی دیده نمی‌شود.
  • کف‌ اتاق، قالیچه و فرش‌های در نظر گرفته شده به خوبی‌ تمیز شده اند.
  • تخت ‌ها براساس استاندارد‌ ها آن کادر شده اند و در وضعیت مناسبی قرار گرفته اند.
  • چراغ ‌ها و وسایل گرمایشی/ سرمایشی در وضعیت خوبی‌ قرار دارند.
  • حمام و سرویس بهداشتی به خوبی‌ نظافت شده است.
  • اتاق آماده شده با استاندارد‌های هتل کاملا مطابقت دارد.

پس از اینکه اتاق مورد نظر چک و تأیید می‌‌شود فردی که مسئول هماهنگی‌ با فرانت آفیس است آماده شدن اتاق را به ایشان اطلاع می‌‌دهد.

منبع

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

خانه داری ۰ نظر

۱۳ نکته کلیدی که باید در هنگام استفاده از محلول های شیمیایی در هتل ها بدانیم

هنگام استفاده از محلول‌های شیمیایی موارد زیر را مد نظر داشته باشید: • مواد شیمیایی را در جایی دور از اقامت میهمانان و خصوصاً بچه‌ها نگهداری کنید. • مواد و

خانه داری ۰ نظر

چیزهایی که درباره خانه داری هتل نمی دانیم! (بخش اول)

برای اکثر مهمانان وارد شدن به هتل به معنای استراحت کردن روی تخت‌ های راحت و لم دادن روی کاناپه ‌هاست. خانه دار‌ها به نحوی کار خود را انجام می‌‌دهند

خانه داری ۰ نظر

چیزهایی که درباره خانه داری هتل نمی دانیم! (بخش دوم)

برای اکثر مهمانان وارد شدن به هتل به معنای استراحت کردن روی تخت‌ های راحت و لم دادن روی کاناپه ‌هاست. خانه دار‌ها به نحوی کار خود را انجام می‌‌دهند

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!