۷ تکنولوژی که صنعت هتلداری را متحول کرده است

در اینجا ۷ تکنولوژی که صنعت مهمان نوازی را متحول کرده  و خدمات به میهمانان را راحت تر کرده است  معرفی می کنیم:

۱ – سیستم های رزرو آنلاین
سیستم های رزرو آنلاین به طور وسیع در صنعت هتلداری شایع شده است. همیشه افرادی هستند که ترجیح می دهند تلفن را بردارند و برای اقامت خود هتل رزرو کنند اما به کمک سیستم های رزرو آنلاین میهمانان می توانند اتاق یا حتی یک میز را خارج از ساعات اداری رزرو کنند. سیستم های رزرو آنلاین بعد جدیدی از سرویس دهی به مشتریان است که نیازمند وب سایتی با طراحی خوب و یا نرم افزار موبایلی با قابلیت استفاده آسان برای کاربران است. چالشی که هتل های بسیاری با آن مواجه هستند این است که از سرویس رزرو آنلاین شخص سوم استفاده کنند یا سیستم سفارشی خود را گسترش دهند. هر دو رویکرد مزایا و معایب خاص خود را دارد و هتل ها براساس نیاز هایی که در بازار دارند مجبورند یکی از این موارد را انتخاب نمایند.

۲ – EPOS
سیستم های میزان فروش الکترونیکی (EPOS) امروزه پیشرفت چشمگیری داشته اند و به نحوی کارایی هتلها را افزایش می دهند تا خدمات بهتری به مشتریان ارائه شود. امروزه با یکپارچگی CRM، مدیریت انبار و ابزارهای دیگر ، تنها با لمس یک دکمه اطلاعات درمورد ظرفیت، رزرواسیون ها، موجودی ها و برنامه های وفاداری و غیره قابل دسترسی است. علاوه بر این اپلیکیشن های POS مبتنی بر رایانش ابری نیز بیشتر رایج شده اند این بدان معنا است که همکاران می توانند سفارشات، رزرو ها و پرداخت ها را به طور مستقیم از طریق تبلت پردازش کنند. این تلاشها باعث افزایش رفاه حال مشتریان و میهمانان می شود.

۳ – CRM
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) اجازه می دهد تا تماس ها و اطلاعات دریک نقطه مدیریت و ساماندهی شوند. CRM موثر اجازه می دهد تا ارتباطات بهتری با مشتریان ایجاد شود و جزئیات مهم به آسانی از طریق اپلیکیشن مبتنی بر رایانش ابری ایجاد کند.

۴ – بازاریابی اتوماسیون
بازاریابی اتوماسیون اجازه می دهد ایمیلهای شخصی سازی شده به مشتریان و بر اساس فعالیتها و اطلاعات شخصی آنها فرستاده شود. یک نمونه موردی که ایمیل تخفیف به مناسبت تولد مشتری به ایشان فرستاده می شود. به هر حال، اتومات کردن بازاریابی پیشرفته اجازه می دهد که وظایف پیچیده ای انجام شود از جمله فرستاده شدن ایمیل به مشتریانی که بخش های خاصی از وبسایت و یا رسانه های اجتماعی ویزیت یا کلیک کرده اند.

۵ – رسانه اجتماعی
حضور در رسانه های اجتماعی در صنعت مهمان نوازی بسیار ضروری است به ویژه فیس بوک که پلت فرمی مشهور برای تجزیه و تحلیل رستوران ها و هتل ها است. عکسهای جذاب معمولا بیشترین طرفدار در رسانه های اجتماعی را دارند، بنابراین رستوران ها و هتل ها تلاش می کنند تا از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

۶ – تلفنهای هوشمند
تلفنهای هوشمند فرصتی برای هتل ها و رستوران ها است تا سرویس دهی به مشتریان را بهبود بخشند. هتل هیلتون به میهمانان این فرصت را می دهد تا فعالیت هایی نظیر چک این، چک اوت، انتخاب اتاق، بررسی نقشه ها و یا حتی خریدهایشان را از طریق تلفنهای هوشمند انجام دهند.

۷ – لوازم هوشمند
پیشرفتهایی که در زمینه لوازم هوشمند و اتوماسیون در صنعت هتلداری صورت گرفته است بی شک در آینده تاثیر زیادی بر این صنعت خواهد داشت. روشنایی، دما، هشدارها، تلویزیون، رادیو، سرویس اتاق و غیره می تواند تنها با استفاده از تبلتی ساده انجام شود. ارائه کیفیتی بالا در غذا و نوشیدنی و همچنین سرویس دهی بی نقص به میهمانان هنوز هم از محورهای اصلی این صنعت هستند و این تکنولوژی ها می تواند تجربه ای به یاد ماندنی برای مشتریان را به ارمغان آورد.

نویسنده مهمان: مینا سروزی

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

اخبار هتلداری ۰ نظر

اعطای گواهینامه هتل سبز از سوی انجمن مدیریت سبز اروپا به هتل‌های فرودگاهی فرودگاه امام

در همایش مراسم جهانی انرژی در تهران گواهینامه هتل سبز با درجه بندی سطح طلایی توسط انجمن مدیریت سبز اروپا به هتل‌های ایبیس و نووتل فرودگاه امام خمینی (ره) اهدا

اخبار هتلداری ۰ نظر

کمپین «پاکت لطفا» هتل ماریوت

هتل Marriott  اخیرا کمپینی(پاکت.لطفا!) را راه اندازی کرده است که در آن پاکت هایی در داخل اتاق مهمان گذاشته می شود تا میهمانان در صورت تمایل انعام خود را درون

اخبار هتلداری ۰ نظر

برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها و جوامع هتلداری ایران

انتخابات و مجمع عمومی روسا و نمایندگان اتحادیه‌ها و جوامع هتلداری برگزار و بر اساس آن جمشید حمزه‌زاده به عنوان رئیس جامعه هتلداران ایران در این سمت ابقا شد. به

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!