۹ ویژگی سرویس دهی‌ عالی‌ در صعنت مهمان نوازی و خدمات دهی‌ (بخش اول)

سرویس دهی عالی باید دوستانه باشد 

خوشآمدگویی گرم و صمیمانه می‌‌تواند مهمانان را مطمئن کند که اوقات خوشی‌ را با ما سپری خواهند کرد. همچنین بدرقه ای خوشایند نیز می‌‌تواند در افزایش رضایت مهمان و بازگشت مجدد وی نقش به سزایی داشته باشد. سرویس دهی‌ مناسب با پاسخگویی به خواسته‌های مهمان رابطه ای مستقیم دارد و این حس تنها با سرو غذاهایی کم نقص مرتفع نمی‌‌ شود بلکه باید برای مهمان تجربه ای خوشایند و متفاوت را رقم بزنیم.

 مهمانان اندکی‌ با هدف صحبت کردن و یا وقت گذراندن با همکاران ما وارد رستوران می‌‌شوند و ترجیح می‌‌دهند اوقات خوشی‌ را با همراهان خود سپری کنند. مهمانان و مشتریان همیشگی‌ ممکن است رابطه ای غیر رسمی‌ و مناسب با همکاران داشته باشند و برخی‌ دیگر حتی ممکن است رستوران را به عنوان خانه دوم خود تصور کنند.

 رفتار مناسب می تواند از بروز شرایط ناخوشایند جلوگیری کند و این حس را به مهمانان القا کند که با ما تجربه ای متفاوت و خوشایند خواهند داشت. رفتار محترمانه جوی راحت و صمیمی‌ به وجود می‌‌آورد و مهمانان درک می‌‌کنند که میتوانند چه انتظاراتی از ما داشته باشند.

سرویس دهی عالی با دانش ما عجین شد است

مهمانان معمولا به دنبال اطلاعاتی‌ درباره منو و یا نوشیدنی‌ های ما هستند. پیشخدمت‌ هایی که احاطه کاملی به منو دارند (محتویات و نحوه طبخ غذاها، چگونگی‌ ارائه و غیره) می‌‌توانند به مهمانان در انتخابشان کمک شایانی داشته باشند.

 کسانی‌ که سرو غذا را انجام می‌‌دهند می‌‌توانند غذاهای مخصوص روز را به مهمان معرفی‌ کنند و یا به وی اطلاعاتی‌ بدهند که در منو چیزی درباره آن ‌ها قید نشده است و مهمان می‌‌توانند انتخاب بهتری بر پایه شناخت داشته باشد.

یک سرور عالی‌ نه تنها می‌‌داند مهمانان درباره چه چیزهایی سوال می‌‌کند بلکه در درک حالات و احساسات مهمانان نیز توانایی ویژه ای دارد. برای مثال اگر مهمانی می پرسد که خورشت بوقلمون و اسفناج شما چطور است سرور نباید تنها به ذکر این نکته که حاوی بوقلمون و اسفناج است بسنده کند بلکه باید روش طبخ آن و یا موادی که به آن اضافه می شود را برای مهمان تشریح کند. خصوصاً اگر سیر یا پیاز و یا انواع مغز در بشقاب آنها سرو می‌‌شود باید به آن‌ها بگوییم چون ممکن است بعضی‌ مهمانان به این مواد آلرژی داشته باشند.

سرویس دهی عالی با بهره وری همراه است

بهره وری برای سرور‌ها و همچنین رستوران به دلایل متعدد دارائ اهمیت است. اولا، کار بیشتری با تلاش کمتری (پول بیشتری به دست می‌‌آید) انجام می‌ شود. و همچنین زمانی‌ که مهمانان ببینند گارسون‌ها به راحتی‌ و با حداکثر سرعت کار می‌‌کنند احساس بهتری خواهند داشت. لازم به ذکر است که عدم سازماندهی مسری است.

تکنیک‌ های نا موثر وقت همه را می‌‌گیرد. باعث سرو شدن نا مناسب غذا می‌‌شود و فضایی از عدم اطمینان را به وجود می‌‌آورد. توجه به اینکه هرچیزی در سر جای خودش باشد باعث می‌‌شود که زمان کمتری برای سرو غذا سپری شود.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

نحوه رسیدگی به مشکلات میهمان در رستوران هتل

به میهمان نزدیک شود و مودبانه از وی سوال کنید آیا مشکلی‌ هست؟ • ببخشید می‌تونم کمکتون کنم آقای… • به دقت و با تواضع گوش دهید. • آرام باشید

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

اصول پذیرائی از تیپ های شخصیتی متفاوت در رستوران هتل

امروزه مقوله سرویس دهی‌ و خدمات رسانی با توجه به مولفه‌های شخصیتی گوناگون اشخاص دچار تحولات گوناگونی شده است و در محافل گوناگون در مورد چگونگی‌ سرویس دهی‌ به اشخاص

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

ده روشی که می تواند باعت تمایز روم سرویس هتل شما شود (بخش اول)

هتل‌ها برای اینکه مهمانان اقامتی خوشایند و به یاد ماندنی را تجربه کنند خدمات و پیشنهادات متعددی را به آنها می‌‌دهند. یکی‌ از مواردی که می‌‌تواند برای مهمان بسیار خوشایند

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!

لغو پاسخ