۹ ویژگی سرویس دهی‌ عالی‌ در صعنت مهمان نوازی و خدمات دهی‌ (بخش دوم)

سرویس دهی عالی باید زمانبندی مناسبی داشته باشد

در سرویس دهی‌ عالی‌ تمام نیاز‌های مهمان باید پیشبینی‌ شود. این بدان معنی‌ است که  حتی پیش از آنکه مهمان چیزی را درخواست کند در اختیارش بگذریم.

سفارش مهمانان باید در زمانی‌ منطقی‌ گرفته شود (پس از آنکه مهمانان در جاهای خود مستقر شدند).

ظرف مسطح باید پیش از آنکه مهمان درخواست کند برای وی فراهم شود. بسیار آزاردهنده است که مهمان بخواهد دسر میل کند ولی‌ قاشق و یا چنگال مناسب نداشته باشد.

مهمان نباید زیاد بین وعده ‌های غذایی اش فاصله بیفتد. زمانبندی مناسب ما را مطمئن می‌‌کند که مهمان وعده ای گرم و تازه میل می‌‌کند.

مهمان نباید برای پر شدن دوباره ظرف آب و یا یخ معطل شود و باید با پیشبینی‌ مناسب به این امور رسیدگی کنیم.

قهوه مهمان نباید به دلیل نبودن کرم و یا شکر سرد شود و پیش از آمدن قهوه باید در فکر تدارک آن ‌ها باشیم.

کنترل میز مهمان باید با دقت، زیر چشمی و دوستانه باشد تا اگر مهمان به چیزی احتیاج دارد برای وی تهیه کنیم.

نباید با عجله به مهمان سرویس دهیم. البته در شرایطی که وی منتظر پرواز است و یا می‌‌خواهد به تئاتر یا سینما برسد باید با سرعت بیشتری به وی سرویس دهی‌ کنیم.

سرویس دهی عالی باید قابل انعطاف باشد

سرویس دهی‌ چیزی بیش از رعایت چند اصل خشک و خالی است و گاهی حتی باید قواعد نادیده گرفته شود. برای مثال ممکن است مهمان به جای پیش غذا و غذای اصلی‌ بخواهد

پیش غذا و سالاد میل کند و یا خودش نوشیدنی را برای مهمانانش بریزد. بعضی‌ اوقات مهمانان درگیر بحث هستند و ما باید سرویس دهی‌ مهمانان را یکی‌ از راست و یکی‌ از چپ انجام

دهیم. معمولا افراد حرفه ای در درک خواسته ‌ها و نیاز‌های مهمانان تبحر خاصی‌ دارند.

سرویس دهی عالی باید تداوم داشته باشد

مردم به دلایل متعددی برای اولین بار به یک رستوران می‌‌روند اما تنها به یک دلیل به آن باز می‌‌گردند: آنها رستوران، غذا و سرویس دهی‌ اش را دوست دارند. استفاده مناسب از ۹ مولفه

سرویس دهی‌ عالی‌ می‌‌تواند شخصی‌ را مجاب کند تا برای یک بار دیگر به رستوران ما بازگردد اما کیفیت مداوم و غذای عالی‌ می‌‌تواند باعث شود وی بارها به رستوران ما بیاید. تنها یک

تجربه نا مناسب و یا یک اشتباه می‌‌تواند باعث شود که مهمان اشتیاقی برای بازگشت مجدد از خود نشان ندهد. تبلیغات دهان به دهان کار خودش را می‌‌کند. کلید موفقیت بلند مدت

پایبندی به ۹ مولفه سرویس دهی‌ عالی‌ است که هر روز، هر هفته، هر ماه و هر سال باید به خوبی رعایت شود.

 

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

چگونه میزبانی شایسته برای میهمانان باشیم

چگونه میزبانی شایسته برای میهمانان باشیم به فضای سالن کاملا آشنایی داشته باشید و تمامی‌ میز‌های رزرو شده را پیش از آمدن میهمانان چک کنید و مطمئن شوید که تعداد

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

میهمان ما باشید و شبی فراموش نشدنی را تجربه کنید

به محض ورود به رستوران (شروع شیفت کاری) باید تمامی‌ میز‌ها را زیر نظر بگیرید و میهمانان ورودی نیز نباید از چشمان تیز‌بین شما پنهان بمانند. هرچقدر هم که سرتان

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

هیچگاه اهمیت میهمانان را نادیده نگیرید

• این ما هستیم که به حضور میهمانان نیازمندیم. • یک میهمان هرگز مزاحم نیست بلکه هدف ما رضایت وی است. • ما با ارائه خدمات به میهمانان به آنها

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!